A bonyolultabb hálózatok egyre több fejfájást okoznak az IT-vezetők számára
A vállalati hálózatok bővülésével párhuzamosan egyre nagyobb kihívást jelent hatékony kezelésük – mutat rá az Oracle Communications által közzétett új tanulmány.
A „Vállalati hálózatok átalakulóban: Felülkerekedni a káoszon" című jelentésben IT- és telekommunikációs vezetők kiemelték, hogy a biztonság, a csalások és a csatornák növekvő számából eredő komplexitás jelentik számukra a legégetőbb aggodalmat. Az új technológiák azonban - mint például a biometrikus rendszerek, a mesterséges intelligencia, blockchain technológia – lehetőséget jelenthetnek a biztonság és ellenőrzés fejlesztésére.
2018 júniusában az Oracle 277, az IT, a telekommunikáció és a hálózat ágazatokban dolgozó döntéshozót kérdezett meg világszerte a kulcsfontosságú üzleti és hálózati tendenciákkal kapcsolatos kilátásaikról, valamint azokról a megoldásokról, amelyek révén versenyképesek lehetnek és biztosíthatják fejlődésüket a digitális világban. A válaszadók 66 százaléka olyan vállalatokat képviselt, amelyek világszerte legalább 11 helyen működnek és 62 százalékuk menedzsmenttel rendelkezik különböző országokban.
Ettől függetlenül a szoftveralapú nagykiterjedésű hálózatot (SD-WAN) is a vállalati hálózatok fejlődésének alapjául szolgáló kritikus technológiaként jelölték meg. Ennek ellenére Észak-Amerika hátrányban van más régiókkal összevetve a szoftveralapú hálózat (SDN) kiépítése terén (50% vs. 65-78%).
„Napjaink digitális gazdaságában a vállalatok egyre összetettebb működéssel és fokozott ügyfélelvárásokkal szembesülnek. Mindeközben gyakoribbak a biztonsági támadások és a kommunikációs túlterheltség, fokozva a káoszt. Ezek a jelenségek a korábbinál még inkább kifinomultabb hálózatot követelnek.” - nyilatkozta Doug Suriano, az Oracle Communications vezető alelnöke és ügyvezető igazgatója.
Nagyobb vállalati hálózatok, nagyobb problémák
A biztonság folyamatos kihívást jelent: a válaszadók 91 százaléka a három legfontosabb kihívás közé sorolta a biztonságot, különösen Ázsia és Latin-Amerika területén, ahol a mobilhasználat a legnépszerűbb. Emellett a válaszadók több mint egyharmada értékelte a biztonságot legfontosabb kihívásként vállalati hálózataik tervezésével, kiépítésével és kezelésével kapcsolatban. A mobileszközök egyre fokozottabb terjedése újradefiniálja a hálózat szélét, de a biztonság továbbra is égető problémát jelent.
Új technológiák, mint lehetséges megoldások: A válaszadók 76 százaléka egyetértett azzal, hogy új megoldásokra van szükség ahhoz, hogy fejleszteni tudják a teljes hálózatuk feletti ellenőrzést. A válaszadók 69 százaléka megjegyezte, hogy biometrikus rendszereket, míg 57 százalék mesterséges intelligenciát (AI) fog alkalmazni a hálózatbiztonsági esetek kezelésére. Ezzel párhuzamosan az AI-t és a gépi tanulást is kulcsfontosságú technológiákként határozták meg a szolgáltatás-minőség és költséghatékonyság támogatása terén (30%-30%), míg a blockchain technológiát a válaszadók 27 százaléka jelölte meg legfontosabb technológiaként a hálózati ellenőrzés fejlesztésére.
A csatornák elterjedése nagyobb komplexitást eredményez: a felmérésben résztvevő válaszadók 76 százaléka szerint vállalati hálózatuk szélessége és kiterjedése egyre inkább bővül. A hálózat felhasználói számára egyre több csatorna áll rendelkezésre. Míg a hangalapú kommunikáció és az e-mail jelentik az uralkodó kommunikációs csatornákat, addig a videó, a chat és az egyéb alkalmazáson belüli kommunikáció is egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert. Mindez befolyásolja a hálózat kiépítésének és kezelésének módját, valamint azt, hogy mi határozza meg a hálózat szélét.
Fókuszban a csalások elhárítása: A válaszadók legalább 83 százaléka gyakorlatilag valamennyi típusú hálózati és telekommunikációs csalást komoly problémaként azonosított, és több mint fele hivatkozott a személyazonossággal való visszaélésekre mint kiemelt fontosságú kérdés a valós idejű kommunikáció vonatkozásában. A megoldásoknak a jelenlegi és folyamatosan fejlődő fenyegetéseket figyelembe véve kell alkalmazkodniuk és változniuk, különös tekintettel a hálózati komplexitás bővülésére.
Az SD-WAN kritikus a fejlődő vállalati hálózatok szempontjából: A válaszadók túlnyomó többsége (71%-a) egyetértett abban, hogy az SD-WAN kritikus fontosságú a vállalati hálózatuk fejlődése szempontjából, továbbá a 101 vagy ennél több helyszínen jelen lévő globális vállalatokat képviselő válaszadók nagyobb hányada (88%-a) mondta ugyanezt. Az SD-WAN-t fontolgató nagy, globális vállalatok között a kiépítés kényelme és könnyedsége jelentette a fő ösztönző erőt a válaszadók 48 százaléka számára, amit a megbízhatóság (36%) és a forgalom-vonatkozású rugalmasság (34%) követett.
Kapcsolódó cikkek
- Enyhe árbevétel-növekedés az Oracle-nél
- Az Ericsson új fejlesztéseivel gyorsabb és rugalmasabb lesz az 5G bevezetése
- Alice szerint az IT igenis lányos szakma
- Larry Ellison bejelentette az Oracle legújabb autonóm szolgáltatását
- Technológia a fenntartható jövő szolgálatában
- A Nebulával a kisvállalkozások licencdíj fizetése nélkül állhatnak át a felhőalapú menedzsmentre
- Van egy ember a cégnél, akit ritkán látni, de ha baj van, azonnal hívhatjuk
- MKB Bank teljes körű digitalizálást hajtott végre az Oracle segítségével
- Az emberek 93%-a elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.