Digitális szakemberek lesznek a jövő pénzügyesei
A vállalatok többségének nem megfelelő a technológiai felkészültsége az adókockázatok kezelésére – derül ki az EY globális kutatásából. A cégeknek komoly nehézséget jelent a digitális ismeretekkel rendelkező pénzügyi szakemberek megszerzése, akiknek a jövőben érteniük kell a mesterséges intelligencia használatához is.
A hagyományos szakmai ismereteknél egyre fontosabbá válik az átfogó technológiai tudás az adó- és pénzügyi területeken dolgozók számára, az EY nemzetközi felmérése során megkérdezett több mint 1700 cégvezető egyöntetű véleménye szerint. A jövő szakértőinek érteniük kell a mesterséges intelligencia használatához, az automatizációhoz és az adatelemzéshez is. A szükséges szaktudás világszerte hiányzik, a döntéshozók 89 százalékának problémát jelent a tehetséges munkavállalók megszerzése, képzése és megtartása.
A válaszadók közel kétharmada véli úgy, hogy vállalatánál nem megfelelő az adókockázatok kezeléséhez szükséges folyamatszabályozási, technológiai és irányítási rendszer. A technológiai fejlesztés a legsürgetőbb lépés az adó- és pénzügyi feladatok fenntartható és kiszámítható elvégzéséhez a felsővezetők több mint fele szerint, ennek ellenére ugyanilyen arányban ismerték el, hogy nem fordítanak elég időt és pénzt ilyen típusú megoldásokra.
„Ahhoz, hogy sikerrel lépjenek át a digitális korszakba a cégek, minél hamarabb meg kell tanítaniuk munkatársaiknak az új feladatok hatékony elvégzéséhez szükséges tudást, ami belső képzési programok kidolgozását és külső partner támogatását igényli” – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Kelet-Közép-Európa a lineáris televíziózás bástyája
- Egyre nő a fizikai munka elismertsége a magyar dolgozók szerint
- Kutatás: az ingatlan.com az ingatlanhirdetési piac vezetője
- Nemzetközi online vásárlási trendek
- Idén már közel 180 milliárd forint értékben rendeltünk terméket az internetről
- A munkavállalók közel fele már a szabadidejében is dolgozik
- A magyarok közel fele nem azon a területen dolgozik, amelyben a legmagasabb végzettségét szerezte
- A vállalatok csodafegyverként tekintenek a mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra
- Különböző félelmek, azonos problémák
- A magyar munkavállalók vágynak leginkább az elismerésre
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.