Az államnak követnie kell a digitális közösségi terek által nyújtott lehetőségeket
A hivatalos ügyintézés digitális fejlesztéseit is érdemes a kiterjesztett valósághoz igazítani – fogalmazott Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára az Infotér 2018 konferencia utolsó napján. Itt mutatkozott be a Magyar Posta e-személyivel akár paypass módon is használható levélkézbesítő PAKK programja is.
A digitalizáció mára egybe gyúrta a számítógépek generálta virtuális valóságokat a valódi valósággal. Mindez alapvető társadalmi fogalmakat is megváltoztatott. Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára szerint így az állam már nem csupán az államhatárok által körbezárt földrajzi területen működhet, hanem az állampolgárok által belakott virtuális terekben is. “Az államnak követnie kell a digitális közösségi terek által nyújtott lehetőségeket” – így az államtitkár. Tuzson szerint még a hivatalos ügyintézési procedúrákat is érdemes ehhez a kiterjesztett valósághoz igazítani, legyen szó akár a soron következő földhivatali fejlesztésekről is.
A Magyar Posta szeptembertől tesztelt – a postai azonosított küldemények követése nyomán rövidítve emlegetett – PAKK programja már használja is a virtualitást. Az Infotér 2018 konferencia zárónapján Váradi András, a Magyar Posta projektmenedzsere által felvázolt digitális metódus lényege, hogy a könyvelt levelek - az ajánlott és a tértivevényes levelek, hivatalos iratok – útja a feladástól a kézbesítésig, illetve az átvételig követhető. A PAKK programban közel 8000 kézbesítő kap majd olyan PDA-készüléket, a nagyobb forgalmú településeken hőnyomtatóval kiegészítve, amelyek segítségével kikerülnek a praxisból az aláírandó papírosok, ehelyett a mobil eszkö kijelzőjén kerül sor az aláírásra, a szignó pedig rögtön az elektronikus adatbázisba kerül. A rendszer biztosítja az e-személyi igazolvány funkcióinak kihasználását is, az elektronikus aláírási funkcióval rendelkező igazolványt egyszerűen – mint a paypass bankkártyát – a postás mobileszközéhez érinti az ügyfél, és ezzel igazolja magát.
A „hivatalos küldeménykövető” projekt az Európai Unió támogatásával és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósul meg, közel 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból. A Magyar Posta saját forrásból további 3,3 milliárdot fordít a teljes program megvalósítására.
Kapcsolódó cikkek
- Állások alakulása a pénzügyi szektorban a digitalizáció hatására
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
- Nemcsak a számla, de a teljesítési igazolás is aláírható elektronikusan
- Így élünk ma együtt a digitalizációval
- Miként segíthetik az adatok az ipart a globális felmelegedés fő forrása elleni harcban?
- Mintegy százezer informatikai eszközt kapnak iskolák
- Technológiai cégek írják át az ingatlanpiac szabályait
- A digitális jelenlétről szóló párbeszédre hív a Telekom
- Postáknál is startol a digitális megújulás
- Az ember és a szakmai minőség felértékelődése a digitalizáció korában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.