Munkatársunk a mesterséges intelligencia
Mesterséges intelligencia, digitális gazdaság, hétmérföldes léptekkel vágtázó technológia – mindez a valóság, amelynek egy szeletébe most Budapesten is bepillantást nyerhettünk a Future Decoded rendezvényen.
A 2018-ban negyedszázados jubileumát ünneplő Microsoft Magyarország hatodik alkalommal rendezte meg Future Decoded konferenciáját a közép- és nagyvállalati, valamint közigazgatási ügyfeleinek, három szekcióban: ezekben az előadók a mesterséges intelligencia üzleti életre, a pénzintézeti szektorra, valamint a munka világára gyakorolt hatását boncolgatták. Az idén ősszel vezető magyar és külföldi szakemberek mutatták be, hogy az innováció nem megjósolja, hanem megteremti a holnapot.
Hogyan válnak még kényelmesebbé, gyorsabbá és olcsóbbá a pénzügyi szolgáltatások? Hogyan találja ki egy webshop, mit keres a betérő vásárló és hogyan segíti még több bevételhez a vállalkozókat? Hogyan vesznek részt a gépek a legbonyolultabb üzleti döntésekben? Hogyan váltja fel az adat a kőolajat a legfontosabb energiaforrások sorrendjében? Hogyan növelik a legmodernebb fejlesztések a vállalati hatékonyságot? Tényleg a mesterséges intelligencia oldja meg a munkaerőhiányt? – ezekre a kérdésekre is választ adtak a konferencia előadói.
Mátrai Zsuzsanna, a Microsoft Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója arról beszélt, mit hoz a jövő a mesterséges intelligenciával összefüggő irányelvek és szabályozások tekintetében. A kérdés relevanciáját mi sem mutatja jobban, mint a tény, hogy az AI 2030-ig 13 300 milliárd euróval növelheti a globális gazdasági teljesítményt. Magyarország, különösen a magyar vállalkozások digitalizációja pedig már rövid távon is 200 milliárd forinttal gyarapíthatja a nemzeti összterméket.
Ezen a téren máris láthatók biztató kezdeményezések: a Waberer’s International például több mint évi 500 millió kilométert futó kamionflottájának fuvartervezését bízta a mesterséges intelligenciára, az OTP Bank pedig Hololens alapú intelligens banki szolgáltatást fejlesztett. Utóbbival a pénzintézet ügyfelei hamarosan emberi közreműködés nélkül is ugyanolyan szintű kiszolgálásban részesülhetnek, mintha a bankfiók ügyintézőjével vagy a privátbanki tanácsadójukkal konzultálnának.
A rendezvényen Kara Ákos, az Innovációs és Technológiai minisztérium államtitkára a hazai vállalkozások és intézmények digitalizációját támogató kormányzati intézkedéseket mutatta be. Fáykiss Péter, az MNB Innovation HUB igazgatója arról tartottelőadást, hogyan támogatja a szabályozó jegybank a fintech innovációkat. Rowland Illing, az Affidea orvos-igazgatója az AI egészségügyi innovációs erejéről beszélt, Pintér László hálózati innovációs vezető az E.On hálózati hibákat azonosító, sasszemű (gép)villanyszerelőjével villanyozta fel a hallgatóságot. A prediktív analitika oktatási célú felhasználásának érdekes kifejezését prezentálta Horváth Ádám, a Microsoft digitális pedagógiai módszertani központjának vezetője: a szakember előadása arról szólt, hogyan alkalmazható ez a megközelítés a korai iskolaelhagyók számának mérséklésére.
Kapcsolódó cikkek
- Bókok helyett 4 millió dollárral csábítja a vállalkozó hölgyeket a Microsoft
- Az E.ON a Microsofttal együttműködve kiemelt biztonságú, hatékony megoldást fejleszt
- Microsoft-élmények a Kutatók Éjszakáján
- Ignite 2018 bejelentések
- A Microsoft a Millenáris Startup Campusban
- Gyurós-díjas a Waberer’s digitális megújulása
- Alice szerint az IT igenis lányos szakma
- Magyar csapat a Microsoft Imagine Cup nemzetközi döntőjében
- Távozik a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója
- A Microsoft az „Év globális partnere 2018” díjjal tüntette ki a Tech Data-t
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.