A digitalizáció a siker kulcsa
Miközben a netezők többsége a magyarokat elsősorban pesszimistának, passzívnak és halogatónak tartja, 89 százalékuk szerint magyarként is lehet sikeresnek lenni. Ehhez kínál új lehetőséget a digitális világ: a netezők harmada ismer a környezetében olyan valakit, aki digitális eszközök segítségével látványos változást tudott elérni az életében – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” októberi kutatásából.
Bár pesszimistának látjuk magunkat, büszkék vagyunk a magyar sikerekre
A magyarok pesszimisták – legalábbis így vélekedik a felnőtt hazai internetezők nagy többsége – az eNET 2018. októberi kutatása szerint. Hajlamosak vagyunk a dolgok rossz oldalát nézni, nem teszünk meg mindent annak érdekében, hogy elérjük céljainkat, nem hiszünk eléggé önmagunkban – véli a netezők 61-71 százaléka. Többségük szerint ezek a sztereotípiák még mindig jellemzőek a magyarokra, ugyanakkor a netezők gondolkodásában erősen megjelenik a változtatás igénye is, igény egy új, korszerűbb szemléletmód kialakítására.
Miközben a magunkról általánosságban alkotott kép elég lehangoló, tízből nyolc netezőt mindig, vagy általában büszkeség tölti el, ha magyarok kimagasló teljesítményéről hall. Szinte mindenki egyetért abban, hogy vannak ma is olyan magyar emberek, akik bebizonyították, hogy magyarként is lehet sikeresnek lenni. Erre példaként elsősorban sportolókat hoztak fel, de az említések között szerepelt informatikai startup és orvos-biológus is.
A siker útja: a digitális világban való részvétel
A digitalizáció által egyre inkább átszőtt világunkban a siker egyik kulcsa éppen ennek a digitális világnak a használata: a netezők harmada (34 százalékuk) látott már olyan példát maga körül, amikor valaki digitális eszközök, megoldások segítségével látványos változást tudott elérni az életvitelében, életminőségében. És hogy milyen típusú változásokat hozott a digitális eszközök, megoldások használata? Elsősorban új, jobb munkalehetőséget teremtett (58% említett ilyet), illetve általában egy kényelmesebb életet biztosított (51 százalék szerint). A digitális világban való részvétel további életminőség-javító eredménye a kapcsolati háló bővülése, illetve a meglévő társas és munkakapcsolatok ápolása (42 százalék).
A kulcs: a digitális készségek iránti nyitottság
Magyarországon jelenleg az internetezők aránya az európai átlagnak megfelelő, ugyanakkor a digitális készségeket tekintve lemaradás mutatkozik – derül ki az eNET és a Telekom októberi kutatásából. Van azonban igény a változtatásra: tízből hét internetező fontosnak tartja, hogy a magyarok élen járjanak a digitális világ nyújtotta lehetőségek kihasználásában, kétharmaduk pedig fontosnak látja, hogy mindenki a digitális világ részesévé váljon. S hogy mi kell ahhoz, hogy valaki a digitális eszközök használatán keresztül látványos változást tudjon elérni az életvitelében, életminőségében? A netezők szerint ehhez a digitális készségek elsajátítása iránti nyitottság a legfontosabb. Ezt a pozitív hozzáállást a kutatásban részt vevők előrébb helyezték, mint az olyan, egyébként szintén nagyra értékelt személyiségjegyeket, mint a magabiztosság, bátorság vagy intuíció.
eNET – Telekom
Kapcsolódó cikkek
- A netezők háromnegyede tudatosan fejleszti digitális jártasságát egyéni boldogulása érdekében
- eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében
- Kutatás: az ingatlan.com az ingatlanhirdetési piac vezetője
- Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!
- A hazai e-sport piac helyzete
- A digitális jelenlétről szóló párbeszédre hív a Telekom
- A Nagy Digitális Transzformációs kutatás
- eNET kutatás a videojátékokról
- eTrends Monitor: Hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.