Készen állunk rá, hogy élvezzük a robotika gyümölcseit?

forrás: Prím Online, 2018. november 10. 10:47

A robotizált folyamatautomatizálást alkalmazó szervezetek bevallása szerint javult a hatékonyságuk, csökkentek a költségeik és jobb minőségű döntéstámogató információkat tudtak kinyerni a rendszereikből – derült ki a Deloitte negyedik Globális Robotikai Felméréséből. 

A tanulmány azokat a globális piaci trendeket elemzi, amelyek a robotika, illetve a kognitív automatizálás területein egyre inkább hazánkban is megfigyelhetőek lesznek.

 

A robotizált folyamatautomatizálás (RPA), amelyet gyakran „robotikaként” említenek, valójában a szabályalapú folyamatok automatizálása olyan, felhasználói kezelőfelületet használó szoftver segítségével, amely bármilyen felületen, többek között webalapú alkalmazásokban, vállalatirányítási rendszerekben és nagygépeken is fut. 

 

Lassú növekedést követve, de egyre több vállalkozás ismeri fel az RPA termelékenységre kiható előnyeit, az elmúlt 12 hónap során csupán 1 százalékkal, 4 százalékra nőtt ezen vállalkozások száma globálisan.  A Deloitte Globális Robotikai Felmérése azt vizsgálja, hogy hogyan tudják a vállalatok leküzdeni a robotika bevezetését gátló leggyakoribb akadályokat.

 

"A robotizált folyamatok hozzáadott értéke már a vállalatok nagy többsége számára nem kérdéses. Ezt mutatja az is, hogy számos robotika jellegű projektet vezettünk be hazai nagyvállalatoknál az elmúlt évben. A fő kihívást a robotok hatékony skálázása jelenti annak érdekében, hogy igazán megmutassák értéküket a termelékenység és a bevételek növelésében, a kockázat csökkentésében, valamint a vevők és alkalmazottak tapasztalatainak javításában" – mondta el Komjáthy Csaba, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának vezetője.

 

A szervezetek mindössze 4 százaléka működtet jelenleg több mint 50 robotot, ami elhanyagolható növekedés a 2017-es 3 százalékhoz képest. Huszonhét százalék kísérletez 10 vagy kevesebb robottal, vagy már átállt a 10 és 50 robottal dolgozó teljeskörű végrehajtásra.

 

 

A válaszadók szerint a folyamatok elaprózódottsága, vagyis a robotika által automatizálni kívánt folyamatok offline és online megosztottsága a skálázás legfőbb akadálya (32%), amelyet a tiszta jövőkép hiánya (17%) és az informatikai rendszer felkészületlensége (17%) követ.

 

"Néhány szervezet gyorsan képes skálázni a robotokat, sokan viszont a korai kísérleti fázison nem tudnak túllendülni. Most olyan szakaszban vagyunk, ahol a robotikus telepítés üteme rohamosan gyorsulhat, de ennek érdekében a szervezeteknek világos elképzelésekkel, stratégiával és megközelítéssel kell rendelkezniük. A vállalkozásoknak nagyban kell gondolkodniuk, de kicsiben kell elkezdeniük. Ahogy az automatizálás iránti igény nő, az egyre fontosabbá váló új technológiák integrálása alapvető változásokhoz fog vezetni a vállalkozások működésében” – tette hozzá Lukács Eszter, a Deloitte Magyarország robotikáért felelős szenior menedzsere.

 

Ahogy az automatizálás iránti igény nő, az egyre fontosabbá váló új technológiák integrálása alapvető változásokhoz fog vezetni a vállalkozások működésében. Az RPA és a kognitív automatizálás integrálásával járó kihasználatlan előnyök feltérképezésével és a digitális váltás megértésével a cégvezetők készen állnak majd arra, hogy élvezzék a robotika gyümölcseit.

 

A kutatásról

A Deloitte Global Robotics Survey egy online felmérésen alapul, amely 530 üzletvezetőt, köztük CFO-kat, COO-kat és CIO-kat foglal magában olyan szervezetekből, amelyek összbevétele meghaladja a 3,5 milliárd dollárt. 

 

További információért látogasson el oldalunkra.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01