Ezek a legjobb játékok 2018-ban az Ország Játéka közönségszavazás és a szakmai zsűri szerint
Kiosztották az Ország Játéka pályázat szakmai- és közönségdíjait kilenc játékkategóriában. A hazai játékpiac rangos szakmai vetélkedőjét immár hatodik alkalommal rendezték meg. A versenyre benevezett játékújdonságok száma idén 84 volt, a forgalmazók, a közönségdíjra pedig több, mint 42.000 szavazat érkezett.
Az Ország Játéka Játszónapján, ahol élőben is ki lehetett próbálni a játékokat, idén dupla annyian voltak, több, mint 2000-en vettek részt az eseményen. A legtöbb pontszámot elért játékok már a karácsonyi vásárban viselhetik az “Ország Játéka 2018” címet.
A szervezők minden kategóriában - egyenes pontverseny alapján – egy-egy győztes játékot hirdettek a közönség és a zsűri szavazatai alapján. A legtöbb pontot aggregáltan begyűjtő játék a Canal Toys: Slime gyár a Kenshotól pedig idén előszőr Kicsomi különdíjat is nyert. A verseny szabályai szerint a neves szaktekintélyekből álló zsűri előre meghatározott, egységes szakmai szempontok szerint értékelte a versenyző játékokat.
A szakmai zsűrit Pierrot vezette, aki ma már neves játékfejlesztő. A zsűri tagjainak megegyezett a véleménye abban, hogy a szerepük azért nagyon fontos, mert ízlésformálók, mintát és segítséget adnak a szülőknek a minőségi játékválasztáshoz. Olyan szempontok szerint értékeltek, mint a készségfejlesztés képességének mértéke, a szociális készség fejlesztése, a játékok innovációja, kreativitása, minősége, tartóssága, és az újrajátszhatóság. A szakmai zsűriben Pierrot olyan neves szakemberekkel ült együtt, mint Csordás Ágnes, a Magyar Védőnők Egyesületének elnöke, Farkasházy Réka, színésznő, műsorvezető, színház- és drámapedagógus, Göde Gabriella, marketing executive a Nickleodeon-tól, Görög Zita műsorvezető, Jánossy Gábor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének képviseletében, A Kicsomiból Kiki-Csocsó és Mimi, Labancz Dániel klinikai gyermek szakpszichológus és tapasztalati tanulás tréner, Veszelszkiné Huszárik Ildikó, a Pedagógusképzés megújulásáért program alapítója, valamint Zölei Ágnes, a Manóprogram főszerkesztője.
A nyertes játékok már a karácsonyi ajándékozás idején is használhatják az Ország Játéka logót, kapaszkodót nyújtva ezzel a szülőknek a vásárlásnál a játékok tengerében.
Az “Ország Játéka 2018” címet a közönség és a zsűri értékelése alapján a következő játékok nyerték:
Szakmai díjazottak:
- bébijáték kategória: Vtech:Toot-Toot Tűzoltóállomás a Trefl Hungary Kft.-től
- családi társasjáték kategória: Santorini társasjáték a Spin Mastertől
- egyéb fiú játék kategória: Geomag - Gravity Jump Run 243 db a Formatextől
- egyéb lány játék kategória: Sylvanian Families: kezdőház szett kiegészítőkkel a Formatextől
- építőjáték kategória: GraviTrax: Építőjáték kezdőkészlet a TM Toystól
- építőkocka kategória: LEGO Friends: Mia lakókocsija
- elektromos játék kategória: Robo Kaméleon a Modell &Hobbitól
- készségfejlesztő játék kategória: Science4you: A robbanás tudománya a Trefl Hungary Kft.-től
- társasjáték kicsiknek kategória: Boribon, hogy vagy? a Pozsony Pagony Kft.-től
Közönségdíjasok lettek:
- bébijáték kategória: Vtech: Toot-Toot – Tűzoltóállomás a Trefl Hungary Kft.-től
- családi társasjáték kategória: Zingo a bingó! társasjáték – ThinkFun a Kenshotól
- egyéb fiú játék kategória: Geomag - Gravity Jump Run 243 db a Formatextől
- egyéb lány játék kategória: Canal Toys: Slime gyár a Kenshotól
- építőjáték kategória: Engino Discovering Stem: Newton törvényei építőjáték a Formatextől
- építőkocka kategória: LEGO Friends: Barátság ház:
- elektromos játék kategória: Hatchimals a Spin Mastertől,
- készségfejlesztő játék kategória: Melissa & Doug, Kapcsold össze és tekerd tábla a Kenshotól
- társasjáték kicsiknek kategória: Grabolo: Bogyó és Babóca társasjáték a Kenshotól
A közönségszavazatok hagyományosan jótékonysági célt is szolgáltak, segítségükkel három óvoda és három védőnő nyerhetett jelentős értékű ajándékcsomagot.
Nyertes óvodák:
1. Budapest / Cinkotai Huncutka Óvoda 1 538 ajánlással,
2. Halimba / Hásrfa Óvoda és Családi Bölcsőde 1 441 ajánlással
3. Gyömrő / Mesevár Óvoda 422 ajánlással.
További információ: www.orszagjateka.hu
Videó a nyertes játékokról itt megnézhető: https://www.facebook.com/1134830883278609/videos/299490684229848/
Kapcsolódó cikkek
- Akár egy drón is lehetne az ország játéka
- A tudatos nethasználat oktatása egy messenger-fejlesztéssel
- Magyar fejlesztésű, AI-alapú coach segítheti az Overwatch játékosokat a fejlődésben
- A Razer két új eszköze útközben is kiváló vezérelhetőséget és immerziót biztosít
- Játékra optimalizált monitor a Samsungtól
- Új konzoljáték készült a Cartoon Network kultsorozatából
- Már megjelentek a Fortnite hamisított változatai
- Rengeteg új bejelentés hangzott el a Microsoft vasárnapi konferenciáján
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
- Online játékfejlesztői képzés indul
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.