A Siemens IoT operációs rendszere segíti a vállalatokat folyamataik digitalizációjában
A negyedik ipari forradalom hatása napjainkban szinte minden területen tetten érhető, legyen szó a mindennapokról vagy például az iparról. A gépek egyre inkább képessé válnak a folyamatok optimalizálására, a hatékonyság maximalizálására, ezzel jelentős költségcsökkentést és minőségjavulást lehetővé téve a vállalatok számára.
A digitalizáció hatására keletkező hatalmas adatmennyiség számos területen segítheti az üzleti döntések meghozatalát, ám ehhez elengedhetetlen a virtuális térben keletkezett adatok megfelelő kezelése és a folyamatok összefüggéseinek hatékony értelmezése.
Ebben nyújt segítséget az ipari vállalatok számára a MindSphere, amelyet Magyarországon Klaus Helmrich, a Siemens AG igazgatósági tagja mutatott be 2018. november 22-én, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.
A MindSphere a Siemens felhőalapú, nyílt forráskódú ipari IoT operációs rendszere, amely képes összekapcsolni a fizikai eszközöket a digitális világgal, és rendkívül hatékony ipari alkalmazások és digitális szolgáltatások megvalósításával támogatja a sikeres üzleti működést. A platform segítségével a nagy méretű adathalmazok könnyen összevethetővé válnak egymással, ezáltal értékes információt szolgáltatva a vállalatok számára tervezési vagy gyártási folyamataikról. A virtuális adatok hatékony kezelésével innovatív üzleti és szolgáltatási modellek jöhetnek létre, amelyek versenyelőnyhöz juttathatják az adott vállalatot. A MindSphere platformhoz jelenleg már több mint 1 millió eszköz és rendszer csatlakozik világszerte.
A fotón szereplő urak névsora balról jobbra: Jeránek Tamás - Digital Factory divízióvezető, Dale A. Martin - Siemens Zrt. elnök-vezérigazgató, Klaus Helmrich - a Siemens AG igazgatósági tagja, Dr. Józsa János - a BME rektora, Petényi István - az evosoft ügyvezetője, Kotán Attila - a BME kancellárja
„A Siemens folyamatosan azon dolgozik, hogy a magyar cégek digitalizálós átalakulása minél gördülékenyebb és sikeresebb lehessen. Fejlesztéseinkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy a vállalatok egyszerűsíthessék és átalakíthassák termelési folyamataikat. Ezért különösen fontos mérföldkő a MindSphere hazai bemutatása, amely újabb lehetőséget jelent a vállalatok számára digitalizációs törekvéseik megvalósításához.” – emelte ki Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Ezen az eseményen jelentette be a Siemens azt is, hogy az immár 20 éves sikeres együttműködés újabb állomásaként oktatási, fejlesztési és kísérleti célra a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rendelkezésére bocsátja a MindSphere platformot. Így a képzésben részt vevő hallgatók és oktatók az ipar szakembereivel közösen lokális és globális projekteket hozhatnak létre az IoT alkalmazások és szolgáltatások kifejlesztése területén.
Dr. Józsa János, az Egyetem rektora bejelentette, hogy a MindSphere platformra alapozva olyan K+F laboratórium létrehozását tervezik az intézményben, amely az Ipar 4.0 kihívásaira fókuszálva teret és lehetőséget ad egyetemi és vállalati szakemberek együttműködésére a mesterséges intelligencia kínálta eszközöket alkalmazva.
Kapcsolódó cikkek
- Kiber-fizikai rendszereket tudnak megvédeni a BME hallgatói
- Áttörő újítások jönnek az AI, az IoT és a mobil felhasználói felület területén
- Pénzügyi és közigazgatási forradalmat hoz a céges ügymenetet is felforgató digitalizálás
- A Fujitsu új felmérése szerint az IoT-projektek három éven belül megtérülnek
- 10 év múlva megszűnhetnek az okosotthonok
- A kistudósok a jövőjükbe nézhettek be az Ericssonban
- Az E.ON a Microsofttal együttműködve kiemelt biztonságú, hatékony megoldást fejleszt
- IoT már nem csak „early-adopter”-eknek
- Ignite 2018 bejelentések
- A Vodafone 5G tesztkapcsolaton keresztül közvetített online élő videós tartalmat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.