Közép-kelet-európai startup rendezvény a brit fővárosban
A Department for International Trade (DIT) a Startup Campus londoni irodájával és a New Generation Centre együttműködésével, 2018. november 22-én szervezte meg a CEE to UK Soft-landing Tour elnevezésű eseményt. A startup és scaleup vállalkozásoknak szervezett rendezvényén 12 közép-kelet-európai Retail/FinTech és MedTech cég, valamint a Pécsi Tudományegyetem képviselője mutatkozott be az angol piac képviselőinek.
A program első felében a résztvevők iparági szakértőktől hallhattak a piacralépéshez kapcsolódó előadásokat. A folytatásban a Startup Campus globális inkubációs és edukációs platform londoni állomásának vezetője, Gulyás Gergő röviden ismertette a cég Soft – Landing programját, melynek célja, hogy a nemzetközi piacralépésre érett scaleup vállalkozások 4 hónap alatt üzletvitelt alakítsanak ki és releváns szakmai partnertalálkozókon vegyenek részt Angliában.
A nap hátralevő részében a résztvevők megismerhettek, hogyan segíti a DIT és a brit kormány egyéb programjai a vállalkozókat, milyen trendek a meghatározók a fintech és a medtech szektoron belül, valamint perspektívát kaptak arról is, hogy az Egyesült Királyság jelentős innovációs központjai - London, Midlands Engine, Northern Powerhouse - mit tudnak ajánlani a külföldről érkező innovatív kis- és közép vállalatoknak.
Este a kapcsolatépítésé volt a főszerep. A csapatok rövid 2 perces bevezetője után saját állomásaikon fogadhatták az érdeklődőket, valamint lehetőség volt helyi sikertörténetek, partnerek megismerésére is.
„A Startup Campus londoni csapata rengeteg segítséget nyújtott a szervezésben, főként a helyszín és a résztvevő cégek toborzása tekintetében. Bízom benne, hogy a DIT befektetés-ösztönzési szolgáltatásai és a Startup Campus helyszíni tevékenysége együtt sok közép-kelet-európai innovatív vállalkozásnak segíti majd a brit piacra lépését a jövőben.” - Görög Krisztina, DIT Foreign Direct Investment Director – Hungary, Slovenia, Croatia
Az egész napon át tartó program helyszínét az egyik legnagyobb tech közösséget összefogó inkubátor, TechHub London biztosította. A szervezők fő célja volt, hogy a résztvevők első kézből tapasztalhassák meg a helyi ökoszisztéma légkörét.
Másnap a PwC könyvelési és vállalkozás fejlesztési szakértői 2 órás workshopot tartottak a WeWork Moorgate irodaházában. Olyan fontos témák kerültek előtérbe, mint az EIS, SEIS kritériumai, valamint a PwC akcelerációs programja.
Résztvevő startup vállalkozások:
- Bright Inventions (PL)
- Fundastik (HU)
- Genomtec (PL)
- GoodID (HU)
- HOOP (HU)
- InSimu (HU)
- Neurodevice (PL)
- Placeme (PL)
- Pregnabit / NestMedic (PL)
- Smart EpiGenetX (RO)
- Uhura Solutions (RS)
- Yosh.AI (PL)
Kapcsolódó cikkek
- Szeretnének, de mégsem mernek vállalkozni a magyar fiatalok
- Jön a Startup Hét Debrecen!
- Hazai orvostechnológia startupok mutatkoztak be az Egyesült Államokban
- A délkelet-európai startupok az IBM Cloud-ot választják az innováció serkentésére
- Magyar startup sikerek Koppenhágában
- Még lehet jelentkezni az MKB Fintechlab 2019-es, harmadik inkubációs programjába
- Több mint 110 vállalkozás jelentkezett a METU startup programjára
- Indulnak az új Jeremie-alapok: 80 milliárd forint friss forrás érhető el innovációra
- Megduplázta kapacitását a Start it @K&H inkubátor
- Londonban és Berlinben mutatkoztak be magyar startupok és befektetők
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.