T-Systems Symposium: az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér az év ICT projektje
A robotoktól a mesterséges intelligenciáig, a jövő még soha nem volt fényesebb az ember számára – hívta fel a figyelmet Kevin J. Surace, az évtized innovátora, illetve az első okostelefon megálmodója a Symposium 2018 konferencián. A T-Systems Magyarország hetedik alkalommal megrendezett fórumán az üzleti döntéshozók az EESZT fejlesztésének ítélték az év projektje díjat.
Közel kétezer részvevő előtt számoltak be a digitális világ legújabb trendjeiről a T-Systems Symposiumának hazai és nemzetközi előadói. A konferencia mottójához „Emberi dimenziók – technológiai távlatok” hűen nemcsak az újdonságokat kereste, de azok konkrét felhasználására is nyújtott példákat a T-Systems és üzleti partnereinek megoldásait bemutató kiállítótérben.
„Ha össze akarjuk foglalni a digitalizáció várható hatását, a kép egyértelműen pozitív” – tartja Kevin J. Surace, az okostelefon és a digitális asszisztensek megalkotója, szilíciumvölgyi innovátor. A Symposium plenáris előadója szerint „A digitalizációval megjelenő eszközök jobbá teszik az életünket: csökkennek az ismétlődő hétköznapi feladatok, új munkalehetőségek tárháza nyílik meg ezzel, amik persze új készségeket is igényelnek. Teljesen új irányba indulunk, ami mindenki számára tartogat lehetőségeket.”
Mindebben a folyamatban Magyarország komoly szerepet játszhat. Srini Gopalan, a Deutsche Telekom AG európai szegmenséért felelős igazgatósági tagja elmondta: „A digitalizáció világszerte átalakítja a társadalmakat. A Kínában figyelemre méltó a mesterséges intelligencia alkalmazása, míg Finnország példaértékű az Európai Unió országai között a nyílt forráskódú fejlesztésben, a digitális közszolgálat kiépítésében és a digitális készségek terjesztésében. Ezek és további példák mind a digitalizáció hasznosságát támasztják alá legyen szó üzletről, gazdaságról vagy társadalomról. Hiszünk abban, hogy Magyarország az egyik legjobb vezetékes- és mobilinfrastruktúrával Európában kivételesen jó helyzetből indul ahhoz, hogy élére álljon a digitális transzformációnak és a "Made in Hungary"-t "Invented in Hungary"-vé változtassa. Infrastruktúrájával, nemzetközi tapasztalatával és digitális tudásával a Deutsche Telekom aktív partner ebben az átalakulásban.”
A Symposium 2018 konferencián az egyes szekciókban, szakterületenként mutatták be a várható újdonságokat, így az államigazgatás mellett az ipar, a kereskedelem, a közlekedés, az egészségügy, a pénzintézetek piacát érintő technológiai fejlesztésekről volt szó. Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója kiemelte: „A digitalizáció már nem a jövő, hanem a jelen, amely megváltoztatja az életünket, a gazdaságot, valamennyi iparágat. A folyamatnak azok lesznek ennek nyertesei, akik a lehető legjobban kiaknázzák a digitális transzformációban rejlő lehetőségeket. A T-Systems felkészült arra, hogy hiteles és megbízható partnere legyen ügyfeleinek az új kihívásokkal érkező világban.”
Az eseményen jelentették be, hogy komoly mérföldkőhöz ért a digitális gazdaság fejlesztésének folyamatában a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország: már az ország területének közel hatvan százalékán elérhető a gépek közötti kommunikációra használható új keskenysávú IoT hálózat. Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója elmondta: „A digitális átalakulás mindannyiunk számára kiugrási lehetőséget kínál, a digitalizáció mindenhol előnyre váltható, legyen szó az iparról, kereskedelemről vagy a közigazgatásról, vagy akár a napi rutinunkról és a szabadidőnkről. Mi a Magyar Telekomnál hisszük, hogy elhatározással és közös cselekvéssel minden egyes ember nyertesévé válhat ennek a folyamatnak. A közös cselekvés egyik fontos eleme az NB-IoT hálózat fejlesztése, amely a Telekom fejlesztéseinek köszönhetően már Magyarország területének 60% százalékán elérhető.”
A T-Systems Magyarország konferenciáján átadták a vállalat partneri díjait is. A Transzformációs partnerség – Ügyfélélmény díjat az SAP Hungary Kft. a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál nyújtott szakmai és licencértékesítési együttműködéséért kapta, amellyel hozzájárul a magyar magánszemélyek és vállalatok hatékonyabb ügyintézéséhez a szellemi tulajdonnal kapcsolatos, oltalmi, szabadalmi valamint iparjogvédelmi ügyekben. A leginnovatívabb projekt megvalósításáért járó díjat az OMTLAB nyerte el. A vállalkozás és a T-Systems együttműködésében, közös innovációs tevékenység eredményeként jött létre ugyanis az a beltéri nyomkövető rendszer, mely az ipari vállalatok digitalizációját támogatja a raktározási és logisztikai tevékenység optimalizálásával és hatékonyságnövelésével. A legnagyobb növekedést elérő partner díját pedig a DELL EMC vehette át.
Kapcsolódó cikkek
- Saját fejlesztéseivel is készül az Ipar 4.0 –ra a T-Systems Magyarország
- Tovább folytatódik az ország digitális gazdaságának fejlesztése
- A jövő közlekedésének digitális fejlesztése
- Ezeket a technológiai újdonságokat használjuk majd a közeljövőben!
- Partnerprogramot indít a T-Systems a keskenysávú IoT elterjesztéséért
- Kedvet csinál a tanuláshoz és közösséget épít a digitális oktatás
- A legelső jeleknél felismeri a kibertámadást a T-systems CTRL csoportja
- Az egész fővárosban elérhetővé tette NB-IoT hálózatát a Telekom
- Most épül a digitális jövő
- Akvizíció révén erősíti SAP kompetenciáit a T-Systems Magyarország
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.