Accenture felmérés: idén az Y generáció költi a legtöbb pénzt a karácsonyi vásárlás során
Az Accenture felmérése szerint az amerikai vásárlók a tavalyihoz képest többet költenek majd idén az ünnepek alatt, és a millenniumi – azaz az Y generáció – tagjai költik majd a legtöbbet, akik alaposan átgondolják, hogy hol vásárolnak.
A 12. Annual Holiday Shopping Survey című felmérés szerint az amerikai vásárlók idén átlagosan 658 dollárt költenek majd az ünnepi vásárlások során – ez a szám 2017-ben 632 dollár volt. A válaszadók 90%-a mondta azt, hogy idén legalább annyit, vagy többet tervez költeni ajándékokra, mint tavaly (53% és 36%), és csak 10% költene kevesebbet idén. Az Y generáció idősebb tagjai (28-37 évesek) átlagosan 779 dollárt terveznek elkölteni. A millenniumi generáció fiatalabb tagjai (21-27 évesek) közül közel négyszer annyian válaszolták azt (49%), hogy ennél is többet költenének, mint a baby boom-korszak (55 évesek és idősebbek) tagjai.
A felmérés legfontosabb megállapításai:
- A vásárlások során a millenniumi generációnak fontos szempont a sokszínűség. A kutatás szerint, azoknál a kiskereskedőknél, akik befogadóbbak és nyitottak a kulturális sokszínűségre – életkor, nem, etnikum, fogyatékosság stb. – szívesebben vásárolnak a fiatalok, így ez a szempont szerepet is játszhat a millenniumi korosztály vásárlási döntéseiben. Az Y generáció tagjai nagyobb valószínűséggel választanak olyan márkát, amelyek reklámjaiban megjelenik az erre vonatkozó nyitottság.
- A növekvő fogyasztói önbizalom eredményeként a vásárlók idén kevésbé árérzékenyek. A vásárlók most kevésbé aggódnak általános pénzügyi helyzetük miatt, mint tavaly. Ez lehet az egyik oka annak, hogy kevesebben használják ki a boltok akcióit. Ráadásul 7%-kal emelkedett azoknak a száma, akik az összes ajándékot egy helyen szeretnék megvásárolni, még akkor is, ha ezért többet kell fizetni.
- A szolgáltatások és/vagy élmények ajándékozása növekszik. A kutatás szerint egyre többen térnek át a hagyományos ajándékokról az élmények és szolgáltatások ajándékozására. A tavalyihoz képest 11 százalékkal csökkent azok száma, akik továbbra is a tárgyak ajándékozását preferálják, azonban az élményeket vagy szolgáltatásokat ajándékozók száma 5 százalékkal nőtt.
- A közösségi média, mint vásárlói platform szerepe egyre növekszik. Tavaly óta kétszeresére nőtt (15%) azoknak az aránya, akik közösségi felületen szeretnének vásárolni. Azok aránya, akik vásárlás előtt megnézik az Instagramot, a tavalyi 6%-ról több mint kétszeresére, 14%-ra nőtt.
- Az ünnepi ételeknél számít a minőség, és hajlandóak többet is fizetni érte. Idén először kérdezték a felmérés résztvevőit az ünnepi étkezésekkel kapcsolatban. A vásárlók 86%-a jelölte a minőséget „fontosnak” vagy „nagyon fontosnak”, valamint egyre többen vásárolnak megbízható, jó minőséget áruló kereskedőtől, vagy cserélik le a saját márkás termékeket prémium márkákra (48%).
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálták a fiatalok mesterséges intelligenciához való hozzáállását
- A szakemberhiány hatalmas gondot jelent a cégvezetők számára
- Egyre több on-demand tartalmat fogyasztanak a hazai felhasználók
- Az új kapcsolatokban segít, de a meglévőkben akár zavart is okozhat a mobiltechnológia
- Az Accenture a világ legsokszínűbb és legbefogadóbb vállalata
- Az Accenture robotasszisztenssel segíti a betegek ellátását
- Készen állunk rá, hogy élvezzük a robotika gyümölcseit?
- A digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgálta a PayPal
- Húszszorosára nőtt egy önéletrajz ára az elmúlt 6 évben
- A magyar tulajdonú autóipari cégek kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.