A Hannover Messe leváltja a CEBIT-et
Megrendezésre került a Deutsche Messe AG (DMAG) magyar képviseletének rendhagyó sajtótájékoztatója / Meetupja a belvárosban. A rendezvény témája elsődlegesen a CEBIT-tel kapcsolatos változások, illetve a CEBIT helyét átvevő Hannover Messe volt.
Pierre-Oliver Quellmann (DMAG) a HANNOVER MESSE Digital Factory igazgatójának előadása bizonyítja, hogy a döntéshez a visszaeső látogatói létszám, illetve a HANNOVER MESSE és a CEBIT közötti tematikus átfedés problémája vezetett. Hiszen a digitális gazdaságra jellemző technológiai fejlesztések eredményeképp az elmúlt években csökkent a kereslet a CEBIT-hez hasonló horizontális kiállításokra. Mindenesetre az biztos, hogy a CEBIT és Hannover Messe hívószavai között jelentős átfedés volt tapasztalható már eddig is, hacsak az ipar 4.0-ra, okos megoldásokra, digitalizációra, IoT-ra vagy az ERP rendszerekre gondolunk.
A szervezői döntés következtében a gyártás, az energia és a logisztika szempontjából releváns CEBIT témákat a HANNOVER MESSE-be integrálják, míg a további témáknak új vagy már meglévő DMAG kiállítások adnak otthont. A szervezők a 130-nál is több, évente megrendezésre kerülő különböző témájú kiállítás között mindenkinek találnak releváns helyet.
A Hannover Messe fénykorát éli, a 2018-as számadatok szerint több, mint 73 országból 220 000 látogató, 2500 újságíró tekintette meg a 400.000 nm-es kiállítást és mintegy 6,5 millió üzleti kontakt cserélt gazdát az 5 nap alatt. Az ipar 4.0 által gerjesztett hullámok miatt az ipar és az információs technológia egyre szorosabban összekapcsolódik ezért a CEBIT 2019-től visszaolvad a Hannover Messe-be, ahonnan 33 évvel ezelőtt az ipar és a számítástechnika szétválásakor kivált.
Mi várható a CEBIT után 2019-ben?
Hangsúlyozandó, hogy a CEBIT brand nem szűnik meg, hiszen a nemzetközi CEBIT eseményeket továbbra is megrendezik Ausztráliában, Thaiföldön, illetve márciusban debütál az oroszországi CEBIT.
A szervezők szerint a 2019 április 1-5 között megrendezésre kerülő Hannover Messe hat tematikus kiállítása közül a Digital Factory -a szoftvergyártók és szolgáltatók vezető kiállítása és üzleti találkozóhelye- illetve az IAMD - az integrált automatizáció, ipari informatika, erőátvitel és vezérlés vezető kiállítása- fogadja be elsődlegesen a CEBIT témákat.
Jogosan feltételezhető, hogy a jövő évi Hannover Messe-n további bővítések várhatóak, tekintettel arra, hogy a változások szelében a kategóriájában eddig is legnagyobb kiállítás még jelentősebb nemzetközi fókuszt kap. A két kiállítás egybeolvadásával a Hannover Messe iránti érdeklődés és ezzel együtt a kiállításban rejlő üzleti potenciál is növekedni fog és minden eddiginél izgalmasabb és értékesebb lesz megjelenni kiállítóként a Hannover Messe-n.
Wolf Erik a Deutsche Messe AG hivatalos magyarországi képviselőjének előadása rávilágított arra, hogy az exportképes, rugalmas IT cégeknek érdemes a Hannover Messe-n kiállítani. Az előadás hangsúlyozta, hogy kiemelten fontos az előkészület, illetve az időben történő jelentkezés, hiszen a kiállítói sikerességet nagyban meghatározza a megfelelő stand helyszín kiválasztása. A DMAG magyar képviselete készséggel segíti a magyar kiállítókat tanácsadással, stand helyszín foglalásban, kollaboratív stand szervezésben, a professzionális kiállítói jelenlétben és a szervezésben egyaránt.
A meetup vendégelőadója volt továbbá Voloncs György a VARINEX Informatikai Zrt. vezérigazgatója, aki előadása során elmesélte hogyan váltak egy 1995-ös CEBIT látogatói inspirációnak hatására ma Magyarország egyik vezető 3D nyomtatással foglalkozó cégévé. Voloncs György arra is rávilágított, hogy a 3D nyomtatás mennyivel jobban kapcsolódik az iparhoz, mint korábban a CEBIT témákhoz.
Schramm Károly a Smartfront Kft. ügyvezető igazgatója, CEBIT kiállítóként és Hannover Messe látogatóként mesélt saját tapasztalatairól és beavatta a közönséget abba, hogyan lehet egy kiállítást saját termékvalidációra is használni, illetve milyen nehézségekkel küzdöttek a kiállítást követően a nemvárt mennyiségű üzleti érdeklődések kezelése kapcsán.
A meetup második felében panelbeszélgetést láthattunk korábbi magyar CEBIT és Hannover Messe kiállítókkal, a 2018-as magyar pavilon résztvevőkkel, illetve az IVSZ közreműködésével, akik magyar pavilon szakmai felkészítéséért és támogatásáért voltak felelősek. A beszélgetésből kiderült, a sikeres kiállítói jelenlétet nagyrészben befolyásolja a felkészülésre előzetesen ráfordított idő és befektetett energia. A magyar pavilon társkiállítói, egyöntetűen pozitívan ítélték meg 2018-as CEBIT részvételüket. Az is kiderült, hogy ezen kiállítók nagy részének van olyan exportképes terméke, melyet érdemes a Hannover Messe-re kivinni.
Somogyi Zsolt (Parkl) kiemelte, milyen hasznos volt az IVSZ felkészítő programja, mely nemcsak a kiállítói szerepüket erősítette, hanem segítséget nyújtott a további céges működésükhöz is. A beszélgetésben Pécskai Balázs (Yaw VR) ás Györgypál László (Pozi Technologies) képviselte az önálló kiállítói oldalt. Dr. Györgypál László nézőpontja szerint a Hannover Messe-n, részt venni üzletileg fontos és, hogy a bejárhatatlan méreteknek köszönhetően az a jellemző, hogy a látogatók céltudatosan keresik fel a kiállítókat. Érdemes tehát előre szervezni az üzleti találkozókat és megbeszéléseket a kiállítás idejére a standhoz vagy a tárgyalókba. Mindenképpen javasolt marketing aktivitásokkal előre megtámogatni a kiállítói részvételt a minél nagyobb üzleti siker elérése érdekében.
A hannoveri kiállításon való részvétel önmagában nem csodaszer, viszont megfelelő felkészüléssel és tartalmas megjelenéssel jó kiinduló helyszíne lehet a külföldi piacra lépésnek, nemcsak a németországi hanem a nemzetközi üzleti kapcsolatok fejlesztésének vagy a befektetők keresésének.
Panelbeszélgetés résztvevők:
- Bojkó Balázs - Industry analytics expert - REACH Kft. (www.reach-i4.com )
- Kállai Péter- Co-founder OMTLAB Kft. (www.omt.hu)
- Pécskai Balázs- CTO, Yaw VR (yawvr.com)
- Deliága Ákos - CEO, Talk-A-Bot (www.talkabot.net)
- Somogyi Zsolt- Ügyvezető igazgató, Parkl (www.parkl.net)
- Wenczel Richárd- Digitális Nagykövet, IVSZ (www.ivsz.hu)
- Györgypál László- CEO Pozi Technologies (www.pozi.hu )
Kapcsolódó cikkek
- Öt magyar cég állít ki januárban a CES-en
- Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén
- NJSZT50 kiállítás Budapesten
- Az LG elnöke és technológiai vezetője nyitja meg a 2019-es CES kiállítást
- CEBIT 2019 – még több újdonság
- A Leica, a Panasonic és a Sigma létrehozta az L-Mount szövetséget
- Kortárs kiállítás a Lupán
- NJSZT50 - Kiállítás a Neumann Társaság első fél évszázadáról
- Új monitorokat mutat be az AOC a gamescom kiállításon
- Véget ért a teljesen megújult CEBIT 2018
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.