Két miniszterrel is tárgyalt Nick Read, a Vodafone Csoport vezérigazgatója
Magyarország digitális fejlődéséről és a szolgáltató jövőbeni terveiről tárgyalt január 8-án Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel, január 9-én pedig Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel Nick Read, a Vodafone Csoport vezérigazgatója.
Palkovics László, valamint Szijjártó Péter miniszter urak és Nick Read, a Vodafone Csoport új vezérigazgatója személyes találkozóin téma volt Magyarország digitális fejlődése, amelyben a Vodafone mint a világ egyik vezető telekommunikációs szolgáltatója, kulcsszerepet tölt be.
„Az európai gazdaságok mindegyikének, így Magyarország versenyképességének fejlődése szempontjából is kiemelkedően fontos az ötödik generációs mobiltechnológia elindítása, a Vodafone pedig a legnagyobb piacokon már készen áll rá, hogy kiváló 4G hálózatára építve az 5G hálózatok minőségét tekintve vezető szerepet töltsön be. Magyarországon az ehhez vezető úton kulcsfontosságú lépés lesz az idei évben az 5G-s frekvenciák várható értékesítése. A tenderen a Vodafone Magyarország természetesen részt fog venni, hiszen előrelátóan már az előző, 2016-os aukción is vásárolt a 3.5GHz-es tartományban frekvenciát, ezáltal jelenleg az egyetlen olyan mobilszolgáltató az országban, mely rendelkezik kereskedelmi szolgáltatás nyújtására alkalmas 5G-s frekvenciával” – mondta Nick Read.
A vezérigazgató emlékeztetett rá, hogy szintén az idei évben várható az Európai Bizottság mint versenyhatóság döntése arról a 2018-ban bejelentett tranzakcióról, amelynek keretében a Vodafone Csoport 18,4 milliárd euró cégértéken megvásárolná a Liberty Global magyar, német, cseh és román leányvállalatait, így a Magyarországon 1,8 millió háztartást kiszolgáló kábel- és szélessávú internetszolgáltatót, a UPC Magyarországot is.
A vezérigazgató szerint a szolgáltató stratégiája egyértelműen az, hogy magas színvonalú konvergens szolgáltatásait az országban mindenhol elérhetővé tegye, ezáltal pedig a piacvezető szolgáltató első számú kihívójaként tovább erősítse a versenyt, hozzájárulva a még innovatívabb szolgáltatások megjelenéséhez és a hálózatfejlesztések további gyorsulásához. A magyarországi digitalizáció felerősítése, a piaci verseny élénkülése egyértelműen előnyös az egész országnak, így a lakossági és az üzleti ügyfeleknek egyaránt.
A Vodafone Csoport Magyarország iránti elkötelezettségét jól mutatja, hogy a vállalat aktívan részt vesz az immár a második fázisába lépő Digitális Jólét Program megvalósításában, tagja az 5G Koalíció igazgatóságának és alapító tagja a Mesterséges Intelligencia Koalíciónak, illetve a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal elkötelezetten támogatja a digitális oktatás fejlődését az országban.
Kapcsolódó cikkek
- Budapesten fejlesztik a jövő csúcstechnológiáit
- A Samsung ismerteti a csatlakoztatott életmódról alkotott elképzeléseit
- 2019: Az adatvezérelt digitális rendszerek éve
- A Vodafone Magyarország 2027. június 23-ig megkapta a frekvenciahasználati jogosultságot
- Az NMHH 2027 közepéig meghosszabbította a Magyar Telekom frekvenciahasználati jogosultságát
- Óriási növekedés várható 2024-re az 5G előfizetések számában
- Médiatanács: nem volt megfelelő a Szenzációs Négyes korhatár-besorolása
- Huszonkét 5G távközlési hálózat kiépítésére szerződött eddig a Huawei
- Médiatanács-támogatás nyolc magyar animációs sorozat bővítésére és egy új önálló filmre
- Médiatanács: kétszázmillió forint kortárs animációs sorozatok további fejlesztésére
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.