A Fujitsu mesterséges intelligenciával alakítja át a vevőutat és fokozza a bolti hatékonyságot

forrás: Prím Online, 2019. január 18. 20:17

Az idei New York-i NRF kiállításon a Fujitsu bemutatta azokat az innovatív megoldásokat, amelyek új technológiák, pl. az MI alkalmazásával segítenek a kiskereskedelmi cégeknek legyőzni a legnagyobb kihívásokat. 

A Fujitsu kulcsrakész technológiái teljes körűen támogatják az ügyfélutat, és – az élelmiszerboltoktól a divatüzletekig – a kiskereskedelmi vállalkozások minden típusánál jól használhatók. A megoldások elősegítik a vevők bolti élményének javítását és – például az önkiszolgáló pénztáraknál keletkező veszteségek visszaszorításával – a működési költségek csökkentését. 

 

A Fujitsu támogatásával a kiskereskedelmi vállalatok áttörést érhetnek el 2019-ben az MI-ben rejlő lehetőségek hatékonyabb kiaknázásával, és a napjaink vevői által elvárt többcsatornás élmény optimalizálása érdekében csökkenthetik a különbséget a fizikai és online üzleteik között. A mesterséges intelligenciát mélyen integráló, új megoldások kiváló innovációs lehetőségeket nyújtanak, és lehetővé teszik a kiskereskedelmi szektor számára a bolti vásárlási élmény javítását. Szintén az MI az alapja az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalások visszaszorítását célzó, új innovatív megoldásnak – amely anélkül csökkenti a visszaélések gyakoriságát, hogy bármilyen kényelmetlenséget okozna a becsületes vevők számára.

 

 

„Úgy gondoljuk, elérkezett az idő, hogy az MI a túlfűtött várakozások szakaszából továbblépve elkezdje érdemben átalakítani a bolti élményt. Így a vevők és a kiskereskedelmi cégek is kézzelfogható előnyökhöz jutnak. Az idei NRF kiállításon azokat az új technológiákat mutatjuk be, amelyeket már ma is bevezethetők a bolti élmény javítására. Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorításától a próbafülkék használatának továbbfejlesztéséig sokféle folyamatba mélyen integráljuk az MI-t a vevőknek nyújtott bolti élmény tökéletesítésére – ráadásul megoldásainkkal a kiskereskedelmi vállalatoknak is költségmegtakarítási lehetőséget nyújtunk” – nyilatkozta Richard Clarke, a Fujitsu alelnöke és globális kiskereskedelmi üzletágának ügyvezető igazgatója.

 

A Fujitsu kiskereskedelmi demói szemléletesen bemutatják, hogyan teremt értéket a Fujitsu, miként teszi hatékonyabbá a bolti környezetet és segít kibővíteni a meglévő többcsatornás kiskereskedelmi megoldásokat. Ízelítő a bemutatott megoldásokból:

 

Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorítása 

Az MI innovatív, újszerű alkalmazása segít észlelni és megelőzni az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalásokat anélkül, hogy ez bármilyen módon negatívan befolyásolná a becsületes vevők fizetési folyamatát. A technológia a meglévő önkiszolgáló pénztárgépeket kamerákkal kiegészítve, gépi tanulás és MI alkalmazásával összeveti a vevők által leolvasott vonalkódokat a termék fizikai megjelenésével. Így többé nem lehet majd valamilyen viszonylag olcsó termék (pl. banán) vonalkódját azonos súlyú, de magasabb értékű termékre (pl. steak vagy alkohol) átragasztani. 

 

Okos próbafülke

A Fujitsu okos próbafülkéje a divatüzletek sikeres eladásainak arányát javítja. A vevők a próbafülkében részletes adatokat tekinthetnek meg az épp próbált ruháról, és kényelmesen, a fülke elhagyása nélkül kérhetnek más méretet vagy színt belőle. A kérést közvetlenül az eladók hordható eszközeire továbbítja a rendszer, így a vevőknek kevesebb időt kell a próbafülkében tölteniük, és könnyebben megtalálják a számukra tökéletes ruhát, így nagyobb arányban hajtanak végre sikeres vásárlást.

 

Automatikus bolti készpénzszámoló megoldás 

A Fujitsu a kiskereskedelmi üzletek hagyományosan költséges, manuális pénzszámlálási folyamatát továbbfejlesztő megoldását is bemutatja az NRF látogatóinak. Az új rendszer csökkenti a hibák előfordulási gyakoriságát, és felszabadítja a bolti személyzetet számos készpénzkezelési feladat elvégzése alól.

 

A kiskereskedelem szereplői számára szükséges megbízhatóság, agilitás és rugalmasság ismeretében megalkotott, innovatív Fujitsu-megoldások támogatják az ügyfélutat és zökkenőmentes többcsatornás élményt nyújtanak mobilon, online és az üzletekben. Az üzletek jobb élményben részesíthetik vevőiket, fokozhatják működésük hatékonyságát és növekedésük ütemét. A megoldások közül több menedzselt szolgáltatásként is megrendelhető, telepítéssel, felügyelettel, karbantartással és támogatással együtt. Mélyreható felhőszolgáltatási szakértelmét bevetve a Fujitsu használat alapján fizetendő (pay-as-you-go) és szolgáltatásként nyújtott (as-a-service) modell szerint is kínálja az új megoldásokat. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01