Belefulladnak az adatokba a vállalatok
A cégeknél felhalmozódó adatok mennyisége és bonyolultsága túlterheli a vállalati beszámolókat készítő szakembereket. A pontatlan jelentések komoly reputációs és adókockázatokat jelentenek a társaságok számára – derül ki az EY huszonöt országból több mint ezer döntéshozó véleményén alapuló felméréséből.
Az új technológiák elterjedése, mint például a mesterséges intelligencia alkalmazása, minden eddiginél komplexebb információfeldolgozást tesz lehetővé, ami erőforrást szabadít fel és átláthatóbb jelentéseket eredményez.
A megkérdezett szervezetek fele (49%) jelenleg több időt tölt adatgyűjtéssel és -feldolgozással, mint azok elemzésével, így az okos technológiák megjelenése minőségi előrelépést hozhat a vállalati beszámolók elkészítésében. Ahhoz, hogy az automatizáció és a robotika alkalmazása elterjedjen az éves jelentések kidolgozásában, az adatelemzésre épülő bizalom növelése szükséges.
„Az információk nem megfelelő kezelése jelentősen torzítja a beszámolók eredményeit, ami komoly üzleti, reputációs károkat okoz, de akár adókockázatokkal is járhat. A Magyarországon működő közép- és nagyvállalatok számára a hatékony adatfeldolgozás hatalmas kihívást jelent a hiányzó technológiai ismeretek és a korlátozott erőforrások miatt. A döntéshozóknak az üzleti célok mentén kell újragondolniuk az éves jelentések készítésének folyamatát, hogy minimalizálják a pontatlan riportokból fakadó kockázatokat” – mondta el Kónya Zsolt az EY Pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások üzletág partnere.
A döntéshozók közel háromnegyede (72%) úgy véli, a mesterséges intelligenciának (AI) kulcsszerepe lesz a gazdasági és pénzügyi információk feldolgozásában. Öt éven belül az AI (44%), a robotizált folyamatautomatizálás (RPA, 32%) illetve a blockchain (24%) lesz a legfontosabb technológia a válaszadók szerint. A vezetők többsége (54%) ugyanakkor továbbra is az adatkockázatot tartja a beszámolók készítésénél a legnagyobb kihívásnak.
Kapcsolódó cikkek
- Nehezen tudjuk megfogalmazni, hogy mit is jelent pontosan az MI
- A magyar egyetemisták fele saját vállalkozásban képzeli el a jövőjét
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
- Melyik technológia lesz a befutó 2019-ben?
- Verseny a vállalatok informatikai függetlenségéért
- Karácsonyi vásárlásainkat elemzi a Selectivv legújabb kutatása
- NMHH-piackutatás: Az okosautóval az a baj, hogy okos
- A Fujitsu mesterséges intelligenciával alakítja át a vevőutat és fokozza a bolti hatékonyságot
- A közösségi oldalakon a felhasználók 81 százaléka nem érzi biztonságban személyes adatát
- Ötödször is piacvezető a Vodafone
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.