A digitálisan képzett szakembereken múlik az európai cégek további növekedése
A technológiában jártas munkaerő biztosítása elengedhetetlen Európa tőkevonzó képességének megőrzéséhez. A döntéshozók többsége szerint a digitális készségek hiányának negatív hatása van az árbevételre és a vállalatok működési hatékonyságára - állapítja meg az EY 200 HR vezető körében végzett Building a Better Working Europe felmérése.
Egyre több új munkahely jön létre a digitális és üzleti szolgáltatásokhoz kötődően Európában a külföldi tőkebefektetéseknek (FDI) köszönhetően. A nemzetközi befektetők fele tervez új beruházásokat a kontinensen. A térségben már működő cégek 41 százaléka pedig annak ellenére tovább bővülne, hogy a küszöbön álló Brexit miatt érezhető a döntéshozók bizonytalansága.
A megkérdezett vezetők 34 százaléka szerint Európa gazdasági jövőjét az határozza meg, milyen eredményesen tudja kihasználni a digitalizáció térhódítását. Az új technológiák elterjedése azonban túl gyorsan történik. Minden második válaszadó úgy látja, hogy a cégek nem képesek időben felvenni a megfelelő tehetségeket ahhoz, hogy innoválni tudjanak.
A nemzetközi tendenciák itthon is érvényesek. A magyar cégek relatív versenyképességének kulcsa, hogy képesek-e elsőszámú prioritásként kezelni a digitalizációt. Meg tudják-e teremteni a nyitottság és tanulás kultúráját a szervezetben, illetve, hogy megvan-e az a munkaerő bevonzó képességük, amely révén felvehetik az új technológiák szakértőit.
„A befektetők elvárásainak teljesítéséhez elengedhetetlen a dolgozók digitális készségeinek fejlesztése. Az emberi erőforrást vezetői szinten menedzselő, technológiailag érett szervezetek általában hatékonyabban működnek és a fluktuáció is látványosan alacsonyabb ezeknél a cégeknél. Ugyanakkor a társaságoknak alig fele rendelkezik három évnél messzebbre tekintő HR-stratégiával” – emelte ki Farkas Margit, az EY Személyügyi tanácsadással foglalkozó üzletágának partnere.
Az európai vállalatok közel fele (48%) jelenleg nem rendelkezik megfelelő szakértelemmel a kiberbiztonság, a mesterséges intelligencia és a robotika területén. A korlátozott technológiai készségek rontják a társaságok növekedési kilátásait, és negatív hatással vannak az árbevételre (67%).
Kapcsolódó cikkek
- Új technológiák: India és Kína hatalmas lehetőségeket lát, Európa szkeptikusabb
- A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
- GDPR tapasztalatok a régióban
- A Fujitsu harmadszor a „Vezetők” szegmensében a Gartner felmérésben
- Belefulladnak az adatokba a vállalatok
- A magyar egyetemisták fele saját vállalkozásban képzeli el a jövőjét
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
- Karácsonyi vásárlásainkat elemzi a Selectivv legújabb kutatása
- NMHH-piackutatás: Az okosautóval az a baj, hogy okos
- A közösségi oldalakon a felhasználók 81 százaléka nem érzi biztonságban személyes adatát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.