Magyar startuppal forradalmasítja logisztikai folyamatait az IKEA
Az Aeriu magyar startuppal közösen újítja meg leltározási folyamatait az IKEA. A dróntechnológiának és a mesterséges intelligenciával rendelkező szoftvernek köszönhetően a termékek összeírása és áttekintése fenntarthatóbb, biztonságosabb, gyorsabb és pontosabb, a vásárlók valós időben kapnak információt azok elérhetőségéről. Az utóbbi egy évben a soroksári IKEA áruházban tesztelték a felhő alapú adatkezelési és tárolási megoldást. Ha a fejlesztések sikerrel zárulnak, további áruházakban is alkalmazhatják a technológiát.
Az IKEA az online kereskedelemmel járó bővülő igények kielégítésére olyan digitális megoldásokon dolgozik, melyek a vásárlást kényelmesebbé és gyorsabbá tehetik. A jelenlegi áruházi folyamatokat ehhez mérten kell megújítani, melynek egyik lépése a drónvezérlésű leltározás lehet. Ennek köszönhetően az áruházak raktáraiban, a magasban tárolt nagyobb méretű termékek, például konyhai és nappali berendezések elérhetőségéről valós időben kaphatnak információt a vásárlók. Ez azért is kiemelt fontosságú, mert ezek a termékcsoport az IKEA legnépszerűbb termékei, a tavalyi pénzügyi évében a svéd lakberendezési vállalat 17 470 konyhát és 37 666 kanapét értékesített.
Az Aeriu Inventory a kereskedelmi forgalomban kapható drónokra optimalizált szoftver, ami nagy raktárakban is lehetővé teszi a leltározást. Fenntartható, hiszen nem szükségesek a nagy energiaigényű targoncák. Gyorsabb és pontosabb, mint a jelenlegi manuális raktár-ellenőrzési folyamat, így csökkenthető a targoncás munkaerő igénye a leltári folyamat során. A két vállalat hosszú távú célja egy teljesen a technológia által vezérelt rendszer kifejlesztése, ennek jelenleg is tart a tesztidőszaka.
Az innovatív együttműködés egy olyan spontán közös gondolkodás eredménye, ahol az Aeriu valós környezetben tudja kipróbálni és fejleszteni az ötletét, az IKEA magyarországi áruháza pedig egy, a lakberendezési vállalat igényeire szabott megoldást kap kézhez, amit az áruházi dolgozók is használnak.
Kapcsolódó cikkek
- MKB Fintechlab: már londoni fintech cégek is az MKB inkubációs programját választják
- Windows 10 és Office 2016 verhetetlen áron
- BILK - újabb raktárbővítés
- Mostantól azonnali ajánlatok is elérhetőek a Fuvar.hu-n
- Tovább növekszik a kereslet a BILK logisztikai kapacitásai iránt
- Egyre több a szabálysértő drónreptetés
- Globális együttműködés kezdődik a Mobile Industrial Robots és a Faurecia közt
- Az aktív élményeket keresőknek segít a Trekhunt
- Új módszerrel javíthatnak az ügyfélélményen a hazai kkv-k
- Magyar startup hozza össze az európai előadóművészeti világot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.