Európa legnagyobb tetőnaperőmű-parkja épül Győrben
Az Audi Hungaria két logisztikai központjának tetején, mintegy 160 000 négyzetméteren épít az E.ON egy 12 megawatt beépített csúcsteljesítményű naperőműparkot.
A projekt megvalósításával az Audi Hungaria gyárterületén fog működni Európa legnagyobb épületen kialakított fotovoltaikus rendszere. Az építési munkálatok idén augusztusban kezdődnek, a tervek szerint 2020 januárjától indulhat a zöldenergia termelése.
„Felelősségteljes vállalatként kiemelten fontosnak tartjuk a tevékenységünkből származó környezeti hatások lehető legalacsonyabb szintre történő mérséklését. Az Audi Hungaria energiaellátásának közel 70 százalékát már most megújuló, geotermikus energiából fedezi. Deklarált célunk, hogy az Audi Hungaria szén-dioxid-semleges vállalat legyen. A megvalósuló naperőműparkkal immár az áramellátás terén is újabb lépést teszünk célunk elérése felé”, mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.
„Vállalatunk elkötelezett a fenntartható jövőt szolgáló megoldások mellett. Ennek fontos része a napenergia felhasználásának széles körű elterjesztése. Nagy örömünkre szolgál, hogy az E.ON megkapta a bizalmat és egy közel 25 éves együttműködés indul a vállalatok között. Tavaly kapcsoltuk rendszerbe első saját napelemtelepeinket Szigetváron és Mohácson 10 hektár összterületen, nagyságrendet léptünk a megújuló energia hasznosításában. A Győrben megvalósuló naperőműpark egy újabb nagy lépés”, mondta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária igazgatósági tagja.
Az együttműködés értelmében az Audi Hungaria biztosítja két, egyenként mintegy 80.000 négyzetméteres logisztikai központjának tetőfelületét a naperőműpark kiépítéséhez. A tervek szerint ez lesz Európa legnagyobb tetőre szerelt naperőmű-beruházása. Az E.ON helyezi üzembe és működteti a 35.000 napelemből álló parkot, amely évente több mint 9,5 GWh energiát fog termelni. Ez az energiamennyiség 5.000 háztartás éves energiaszükségletének felel meg. A megújuló forrásból megtermelt zöld áramnak köszönhetően mintegy 6.000 tonnával kevesebb szén-dioxid jut a levegőbe.
Az Audi Hungaria ambiciózus célokat fogalmazott meg a környezetvédelem területén, amely a teljes energiafelhasználás, a szén-dioxid-kibocsátás, a vízfelhasználás és a lerakásra kerülő hulladék mennyiségének mérséklését is jelenti. Ennek keretében mára a vállalatnál keletkezett hulladék 99,5 százalékát újrahasznosítják, valamint a további területeken is jelentős előrehaladást ért el.
Az E.ON kiemelt figyelmet fordít mind nemzetközileg, mind Magyarországon bolygónk védelmére, ezért folyamatosan dolgozik az energia- és környezettudatos jövő fenntartható megoldásain, például napelemes és energiahatékonyságot biztosító rendszereken, az elektromos közlekedés infrastruktúrájának kiépítésén és további új, modern, megbízható szolgáltatásokkal kíván élenjárni az új energiavilágban.
Kapcsolódó cikkek
- Nem mind arany, amit napelem hajt
- Az E.ON remek hely a tanulásra
- A Deloitte Legal segítette magyarországi befektetésében az ABO Wind-et
- Az E.ON nevével visszaélve kérnek csalók átutalást
- 123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON
- Az E.ON 9 partnere kapott díjat az energiavállalat Indirekt Beszállítói Napján
- 2018-ban is rekordot dönthetnek a napelemes rendszerek Magyarországon
- Együtt világít az E.ON és a Tungsram
- Magyar versenyzőre is szavazhatunk a berlini fényfesztiválon
- Az E.ON a Microsofttal együttműködve kiemelt biztonságú, hatékony megoldást fejleszt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.