Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019
Idén tizenharmadik alkalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj szakmai versenyt, amely a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, objektív szempontrendszer, a vásárlók preferenciája, valamint szakértői zsűri szavazatai alapján.
A díj legfőbb célja a hazai e-kereskedelem népszerűsítése, az online vásárlás iránti bizalom építése, de a verseny a kereskedelemben zajló innovációkra is rámutat. Ma már nem csak azok a KKV-k és nagyvállalatok kaphatnak díjat, amelyek a díj szempontrendszere alapján minden tekintetben elöl járnak, hanem azok a webshopok is elismerést szerezhetnek, amelyek egy-egy részterületen nyújtanak kimagasló teljesítményt. A „Legjobb felhasználói élmény”, és a „Többcsatornás értékesítés legjobbja” mellett idén „Környezetvédelem” és „Logisztika” témájában új kategóriadíjakat hívtak életre a szervezők és szakmai partnerek (az eNET, a Dialogue Creatives, az ECommerce Hungary, az IVSZ, a Reacty Digital és a VeVa közösség) valamint a díj főtámogatója a Mastercard, és kiemelt támogatója, a Magyar Posta.
Az eNET adatai alapján tíz év alatt tizenkétszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem: 46 milliárd forintról 545 milliárd forintra nőtt a forgalom, míg a teljes kiskereskedelmen belüli aránya meghaladja a 6%-ot. Ha vásárolunk, azt ma már egyre gyakrabban online csatornákon végezzük. Néhány kattintással részletes termékinformációkhoz, árakhoz juthatunk, és korábbi vásárlók értékeléseit olvashatjuk arról, ők mely áruházakat és miért részesítik előnyben. Ez utóbbihoz nyújt fogódzót – immáron 13 éve - az Év Internetes Kereskedője Díj által biztosított badge is, amelyet egy kereskedő objektív szempontrendszer, a vásárlók preferenciája, valamint szakértői zsűri szavazatai alapján szerezhet meg, így a vásárlók, valamint a szakma egyfajta bizalmi védjegyét is jelképezi.
„A Mastercardnál úgy látjuk, hogy a folyamatos innováció korában a fogyasztók részéről új igények, új elvárások jelennek meg, a kereskedők számára pedig meghatározó, hogy hogyan tudnak alkalmazkodni ezekhez” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Az Év Internetes Kereskedője verseny hasznos visszajelzést ad mind a felhasználók, mind a szakma részéről, melyek alapján a kereskedőknek lehetőségük van átgondolni az új fejlesztési irányokat. A Mastercard mindig is támogatta az értékteremtő és innovatív kezdeményezéseket, és úgy gondoljuk, hogy ez a verseny hozzásegíti a webshopokat, a lehető legjobb fogyasztói élmény eléréséhez.”
„A Magyar Posta mint logisztikai szolgáltató évek óta szoros kapcsolatot tart az e-kereskedőkkel. Akkor vagyunk profik, ha tisztában vagyunk azzal, hogy a kereskedő és szállító összhangja nélkül nincs elégedett ügyfél” - mondta Ráczné Hegedűs Klára, a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója. „Közös érdekünk tehát a minőségi szolgáltatás, amelyben a kereskedőnek legalább akkora szerepe van, mint a szállító cégnek. A kettőnk közötti párbeszéd elengedhetetlen része a sikernek, az igényekhez igazodó fejlődésének. Ezért is fogadtuk el azt a megtisztelő felkérést, hogy a díj logisztikai kategóriájának szakmai partnerei lehetünk és a díj kiemelt támogatója.”
Az idei Év Internetes Kereskedője Díjra pályázók első szűrése, a top 20-as mezőny kiválasztása a vásárlók kezében van. A versenyben minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehet, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat. A közönség március 19. és április 19. között szavazhat kedvenc kereskedőjére, a szavazók között értékes nyereményeket is kisorsolnak. Látványos a közönségszavazásban résztvevők számának növekedése is, mert - míg például 2005-ben mindössze alig hétezren akartak beleszólni a döntésbe, tavaly már közel ötvenezer érvényes szavazatot adott le a közönség. A szavazók jutalma nem csupán az, hogy a díjért – és a vásárlók kegyeiért – versengő webshopok egyre jobb szolgáltatásokat nyújtanak a számukra, hanem (némi szerencsével) értékes ajándékokat is nyerhetnek az április végi sorsoláson. A nyereményjáték szabályzata – csakúgy, mint az Év Internetes Kereskedője Díjjal kapcsolatos minden tudnivaló a http://evker.hu oldalon olvasható.
A 2018. évi versenyben a nagyvállalati kategóriában a MediaMarkt, míg a KKV-k között a Lumenet – immáron másodjára - lett az Év Internetes Kereskedője.
Arra, hogy miért érdemes a díjra kereskedőként jelentkezni, a korábbi díjazottak visszajelzése adhat ösztönző választ.
Tavaly a MediaMarkt lett az első az Év Internetes Kereskedője versenyen a szakmai zsűri és a vásárlók véleménye alapján. A díj a műszaki áruházlánc számára két szempontból is fontos: egyrészt egy iparági szakmai visszaigazolás arról, hogy jó úton halad a fejlesztéseiben és működésében, másrészt megtisztelő elismerés a vásárlók, ügyfelek részéről, hogy megbíznak bennünk.
„Mindamellett, hogy a MediaMarkt nemzetközi háttere lehetővé teszi a megbízható, stabil működést, fontos, hogy felismerjük a helyi igényeket és azokra megfelelő választ adjunk. Nagyon sokat teszünk azért, hogy webáruházunkban is magas színvonalú vásárlói élményt biztosítsunk, folyamatosan monitorozzuk vevőink igényeit és visszajelzéseit, és ezeket figyelembe vesszük a fejlesztéseink során” - hangsúlyozta Bombera Zsolt ügyvezető igazgató. – „A vállalatoknak érdemes megmérettetni magukat az Év Internetes Kereskedője versenyen, egyrészt mert folyamatos mérési pontot jelent, másrészt a díj a vásárlók, felhasználók számára bizalomfaktor, és így mérhető előnyei lehetnek annak, ha egy vállalkozás jó helyezést ér el.”
Zabari István, a Lumenet ügyvezetője a KKV díj nyerteseként hozzátette: „Bennünket soha nem a díj nyerése motivált. A díj egy indikátor; azt mutatja, hogy jó az, amit csinálsz. Megszállottak vagyunk abban, hogy minden nap fejlődjünk, minden nap jobb szolgáltatást, jobb termékeket, jobb áron tudjunk kínálni. Ha a díjra való felkészüléseddel annyit elérsz, hogy te is átgondolod miben akarsz jobb lenni és ezért keményen dolgozol is, már megérte nevezni. A vevőid pedig ezt százszorosan is meghálálják, mert tudják, hogy ez nem rólad, hanem róluk szól. A díj… az csak hab lesz a tortán.”
Kapcsolódó cikkek
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
- E-kereskedelmi Körkép 2018: online vásárlás külföldről
- Komoly változások jöhetnek az e-kereskedelem szabályozásában
- e-Toplista 2018 – A legnagyobb webáruházak listája
- Az online kereskedelemre is érvényes a versenyjog – újabb gigabírság multicégeknek
- Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
- Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét
- eTrends Monitor: Hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
- Még mindig kihívás a karácsony az e-kiskereskedelemben
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
November 25-ig lehet nevezni a CALL TO ACTION pályázatra
A szervezők meghosszabbították az MRSZ és Sharity Impact TCR seregszemléjének beadási határidejét 2024. november 25. hétfő éjfélig.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
160 ezer eurós pályázat indul egészségügyi innovátoroknak
Magyar egészségügyi startupok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek kapnak lehetőséget, hogy innovációikat gyorsabban piacra juttassák a SPICE program keretében. A hazánk mellett a régió 18 országában meghirdetett programban 160 000 euró támogatás érhető el, melyet a csapatok fejlesztéshez, innovációik kereskedelmi hasznosításához és mentorálásra használhatnak fel. A résztvevők számára elérhetővé válik továbbá az egészségügyi innovátorok legnagyobb európai ökoszisztémáját összefogó EIT Health teljes kapcsolatrendszere, know-how-ja, szakértelme és tőkéje is.