Dedikált, lokális mobil hálózati megoldással készül a Magyar Telekom és a BorgWarner az 5G-re
A gyártóegységek számára Magyarországon szigetszerűen elérhető 5G-s hálózatok előszobájának tekinthető, 4G (azaz LTE) alapú ipari hálózatot épít ki Magyarországon és a régióban elsőként a Magyar Telekom a BorgWarner Oroszlány Kft. telephelyén. A Campus Network elnevezésű megoldás dedikált, vezeték nélküli kapcsolódást tesz lehetővé a gyár területén, ami nagy biztonsággal kielégíti a felhasználó által igényelt átviteli kapacitást, az alacsony késleltetést és a magas rendelkezésre állást. A BorgWarner a hagyományos telekommunikációs igények mellett elsősorban a gyártásvezérlést, telephelyen belüli logisztikát segítő szenzorok, eszközök hálózatba kapcsolásához használja a nyárra elkészülő hálózatot. A megoldás lehetővé teszi a későbbiekben az 5G hálózatra való átállást is.
A gyártó és logisztikai cégek számára a dedikált, vezeték nélküli kapcsolódás jelentős mértékben javítja a gyártási folyamatok rugalmasságát és hatékonyságát. A hálózati kapcsolódás az ipari megoldások és fejlesztések kulcsfontosságú összetevője. Erre alapozva hoz létre a high-tech járműipari alkatrészeket gyártó BorgWarner oroszlányi gyárában úgynevezett campus network megoldást a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország. A nyilvános mobilhálózat és a most kialakítás alatt lévő, 4G/LTE alapú helyi hálózat kombinációja kiváló lehetőséget nyújt a két cég számára az IoT megoldások ipari környezetben való tesztelésére és testreszabására, ami fontos a majdani 5G bevezetését követő igényeknek való mielőbbi megfelelésben. A campus hálózat tervezése 2018 novemberében kezdődött, és várhatóan nyárra fejeződik be a rendszer telepítése. Az oroszlányi telephelyen a campus hálózat beszállító partnerei az Ericsson Magyarország és a Cisco Magyarország. A Cisco a gyártóegységek számára optimalizált vezetékes gerinchálózat mellett a virtuális mobil maghálózatot (vEPC – virtual Evolved Packet Core) biztosítja a gyár területén, ezzel lehetővé téve a kis késleltetésű mobil adatforgalmat.
„Az Ipar 4.0 követelményeinek megfelelően ügyfeleink kivételesen megbízható és nagy teljesítményű - egyéni igényeikhez szabott – helyi hálózati megoldásokat várnak el” - mondta Kalmár Ákos, a T-Systems Magyarország vezérigazgató-helyettese. „Az általunk nyújtott dedikált campus megoldás lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy kifejlesszék és optimalizálják gyártási, logisztikai folyamataikat. A mostani együttműködés ugyanakkor komoly lehetőséget biztosít számunkra, hogy előzetesen feltérképezzük az 5G hálózat megjelenésével kapcsolatos iparági igényeket, és hogy termékfejlesztési tevékenységünk az 5G irányába elmozduljon.”
Kapcsolódó cikkek
- A Digitális Falu lehet a vezeték nélküli technológia jövője
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- MWC: az 5G technológia 2019-ben valósággá válik
- A Vodafone a világon elsőként kapcsolta össze az 5G okostelefonokat a hálózatával Barcelonában
- Az Ericsson kibővített 5G platformja lehetővé teszi a gyors, zökkenőmentes átállást
- A Magyar Telekom elindította Magyarország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Az Ericsson új fejlesztéseivel gyorsabb és rugalmasabb lesz az 5G bevezetése
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
- A Magyar Telekom 2017-ben is folytatta intenzív hálózatfejlesztését
- Indulhat az 5G!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.