Rendhagyó jelenettel ültették fel a Belvárosi Színház nézőit
Az Orlai Produkciós Iroda színészeit hívta segítségül legújabb társadalmi érzékenyítő kampányához a Huawei. A vállalat Facing Emotions kezdeményezése keretében Magyarországon először, a Belvárosi Színház Három esős nap című előadása közben tapasztalhatták meg a nézők, milyen lenne egy színházi darab látható érzelmek nélkül. Az előadás három főszereplője, Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán rendhagyó színészi játékukkal hívták fel a figyelmet arra a közel 80.000 látássérült emberre, akik számára nehezen érzékelhető a látható érzelmek világa.
Milyen lenne egy színházi előadás látható érzelmek nélkül? Erre a kérdésre kereste a választ a Huawei Technologies Hungary és az Orlai Produkciós Iroda közös érzékenyítő kampányában. A kezdeményezés célja, hogy a gyártó neves színészek közreműködésével felhívja a figyelmet a látássérültekre, akiknek mindennapi nehézséget jelent az érzelmek felismerése. A Huawei Magyarországon először „hekkelt” meg egy színházi előadást: a Novák Eszter rendezésében látható sikerdarab, a Három esős nap első pár percében, az Orlai Produkciós Iroda művészei érzékeltették a közönséggel, milyen lenne, ha kivennék egy színházi előadásból a színház lényegét, az érzelmek kifejezését. Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán egyedülálló játékának köszönhetően a közönség váratlanul, egy valódi előadás keretében tapasztalhatta meg, milyen különös élmény, ha a színészek arca nem árulkodik az általuk megformált karakterek érzelmeiről.
A Huawei Facing Emotions kampányának középpontjában a látható érzelmek állnak. Kovács Patrícia, a SUHANJ! Alapítvány egyik alapítójaként évek óta dolgozik látássérültekkel és pontosan tudja, milyen nehézségekkel találkoznak a mindennapokban. „Sokszor azt gondoljuk, hogy minden adottság: hogy látunk, hogy hallunk, hogy érzékelünk. Fontosnak tartom, hogy a 21. század fejlesztéseivel – amelyeket én is naponta használok – közelebb hozzuk a látássérültek számára azt a világot, amiben mi élhetünk” – mondta a színésznő. Szabó Kimmel Tamás külföldön többször is találkozott olyan innovációkkal, amelyekkel a vak és gyengénlátó embereket segítették, és örül a hazai kezdeményezéseknek is: „Nagyon jó dolognak tartom, hogy vannak, akik olyan fejlesztéseket dolgoznak ki, amelyekkel segítséget nyújthatnak a látássérülteknek. Fontos, hogy ténylegesen azokban a dolgokban segítsük őket, amelyek számukra valódi nehézséget jelentenek.” Schruff Milán szerint a technológia fejlődésének köszönhetően olyan megoldások jöhetnek létre, amelyek évtizedekkel ezelőtt elképzelhetetlenek lettek volna: „Hiszek abban, hogy a technológia képes lehet idővel visszaadni az érzékelés olyan fokát a látássérülteknek, amely még jobban elérhetővé teszi számukra a látható világot” - tette hozzá.
Az érzékenyítő kampány keretében az Orlai Produkciós Iroda színészeinek közreműködésével a Huawei online videókat is készített, hogy felhívja a figyelmet a látássérültek nehézségeire, hiszen ma Magyarországon 80.000 ember él, akik látható érzelmek nélkül ismerik a világot. A kampányban fontos szerepet kap a gyártó Facing Emotions alkalmazása is, amely a Huawei Mate 20 Pro mesterségesintelligencia-képességeinek köszönhetően pár másodperc alatt képes megállapítani, hogy a beszélgetőpartner arcán milyen érzelem tükröződik a hét legmarkánsabb emberi emóció (boldogság, szomorúság, meglepettség, düh, félelem, undor, megvetés) közül.
Kapcsolódó cikkek
- Perre megy a Huawei
- Kiberbiztonsági Átláthatósági Központot nyitott a Huawei Brüsszelben
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- A piac méretéhez képest Magyarországon vásárolták a legtöbb Huawei csúcskészüléket
- Megdöbbennénk, ha tudnánk, hogy mennyi mindent tudnak rólunk…
- A mesterséges intelligencia kutatásának legnagyobb ászai jönnek Budapestre
- Versenyképesség, mint a magántulajdonú vállalkozások erőssége és kockázata
- Instásoknak lett kitalálva
- Az ingatlanpiacon is tarol a mesterséges intelligencia
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.