E-kereskedelem: karácsonyi konjunktúra
A cyber-fogyasztók 88 százaléka legalább annyi, vagy több ajándékot vásárol az elektronikus kereskedésekben, mint tavaly, és erre ennek megfelelően többet is költ.
Az interneten megvásárolt termékek toplistáján a könyvek vezetnek, utánuk a zenei cikkek, a játékok és ruhaneműk következnek. A fogyasztók szívesen vásárolnak az interneten videofilmeket, szoftvereket és elektromos gépeket.
A vásárlók fele először próbálkozik az e-kereskedelemben karácsonyi ajándékot venni, tíz százalék általában is először próbálja ki az on-line bevásárlást. Az "újak" különösen óvatosak és igényesek.
Ugyanakkor az internet befolyást gyakorol a nem számítógépes vásárlásokra is: a megkérdezettek kétharmada összehasonlítást végez az on-line árakkal, mielőtt egy üzletben megvásárolná a kívánt terméket. Több mint egynegyed információs forrásként használja az internetet az adott termékkel kapcsolatban, s az ár-összehasonlításon kívül ahhoz is alkalmazza, hogy ötletet merítsen az ajándékvásárláshoz.
A szolgáltatók az egy év alatt maguk is sokat fejlődtek, s jóval többet foglalkoznak azzal, hogy vásárlóik elégedetten "távozzanak". A legtöbb webshop javított honlapján és az azon történő eligazodáson, s például "ajándékközponthelyet" is bevezetett. Ügyfélközpontjukat javították, raktárkészletüket megnövelték, továbbá új termékekkel és szolgáltatásokkal bővítették kínálatukat.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Többet költenek a netes vásárlók
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
- A spam-ek miatt megrendülhet a bizalom az online kereskedelemben
- USA - 28,1 százalékkal bővült az internetes kereskedelem
- Az e-üzletben a 30. helyen Magyarország