A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását
Bár a munkavállalók fele rendszeresen sportol, ez nem a munkahelyük érdeme. A munkáltatók 74 százaléka semmilyen módon nem támogatja alkalmazottainak testmozgását, és csak 31 százalékuknak van lehetősége a munkahelyén, vagy annak közelében sportolni - derül ki a Profession.hu legfrissebb reprezentatív kutatásának* adataiból.
A tavalyi kutatását megismételve, a munkavállalók sportolási szokásairól készített felmérést több mint 1000 fő megkérdezésével a Profession.hu. Az eredmények bizonyos szempontból jobb képet mutatnak: a válaszadók 52 százaléka rendszeresen mozog, sőt, a tavalyi felméréshez képest nőtt (47%-ról 50%-ra) azoknak a száma, akik akár heti két-három alkalommal is időt tudnak szakítani arra, hogy elmenjenek edzeni. A 6 órás részmunkaidőben dolgozók még ennél is elszántabbak: 34 százalékuk heti négyszer sportol. Az edzőtermek leggyakoribb vendégei azonban a vállalkozók: toronymagasan köztük a legmagasabb az aránya azoknak, akik akár heti hétszer, vagy annál is többször mozognak. A válaszadók nagy része inkább este edz (65%), a szabadúszók, részmunkaidőben dolgozók közül azonban sokan választják a reggeli, nap közbeni sportolást is.
Kevesebbet nassolunk
A tavalyi 24 százalékhoz képest idén már csak a válaszadók 21 százaléka állította, hogy a mozgás segít neki a munka utáni ellazulásban – pedig a sport kiváló feszültségoldó. Rövid sétát is csak 15 százalékuk tesz, ha felbosszantják a munkahelyén. Meglepően alacsony, csupán 7 százalék a 4 órás részmunkaidőben dolgozók között azoknak aránya, akik a problémákat sportolással orvosolják. A válaszadók többsége ilyen helyzetekben inkább kávézva (a válaszadók 28%-a) vagy dohányozva (20%) kapcsolódik ki. A szabadúszók ebben élen járnak, 44 százalékuk próbálja koffeinnel nyugtatni magát, de a fő- és mellékállásban dolgozóknak is megközelítőleg 30 százaléka így lazít. Egészségesebb és tudatosabb gondolkodás felé mutat azonban, hogy míg tavaly a megkérdezettek 19 százaléka vallotta, hogy feszült helyzetekben nassolni kezd, idénre ez az arány lecsökkent 13 százalékra.
A munkáltató nem segít
A munkáltatók hozzáállása sajnos nem javult az előző évhez képest. A felmérésben részt vevők 74 százaléka szerint a munkahelye semmilyen módon nem járul hozzá a testmozgásához, és csupán 31 százalékuknak van a munkahelyén, vagy annak közelében lehetősége sportolni. 25 százalékukat pedig a munkája kifejezetten akadályozza a sportolásban. Közülük sokan olyanok, akiknek volt már valamilyen betegsége, ami a munkával járó feszültségek miatt alakult ki. Ők általában váltottak is már munkahelyet ilyen okokra visszavezethetően. Talán a változás jele azonban, hogy a munkahelyek 55 százalékán van lehetőség zuhanyzásra, ami motiváló lehet egy munka előtti frissítő reggeli kocogásra.
Az eredményekből az látszik, hogy a munkáltatók nem különösebben veszik ki a részüket munkavállalóik sportéletéből. Pedig, ha ezt megtennék, talán többen indulnának az edzőterem felé a kávéautomata helyett. Ez munkáltatói szempontból azért is fontos lenne, mert ahogyan az a Profession.hu korábbi kutatásából kiderült, a feszültségekkel teli munkahelyekről menekülnek az alkalmazottak: tíz munkavállalóból három mondott már fel a stresszes környezet miatt. A stresszoldás leghatékonyabb és legegészségesebb formája pedig a testmozgás. A sport támogatása egyébként kiváló eszköz a munkáltatói márka építésére is, és ez egy egyszerű szemléletváltással beépíthető a céges kultúrába.
_____________
* Kutatási minta: 1054 fő, 18 évesnél idősebb, internetező népesség (nem, kor iskolai végzettség és település típusra reprezentatív)
Kapcsolódó cikkek
- Az irodai dolgozók 82%-a naponta fél órát tölt információkereséssel
- A vállalaton belüli egyenlőség a munkahelyi innováció katalizátora
- Process Solutions: így reagáltak a cégek a Cafeteria csomagot érintő változásokra
- Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
- Az üzleti felhasználók számára is a törött telefon jelenti az egyik legnagyobb kihívást
- Vodafone: Megkerülhetetlen az IoT a vállalatok szerint
- Online vásárlási szokásaink
- eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről
- Nem a költségkeret szab határt a vállalatok zöld működésének
- Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.