A UPS drónokkal szállít orvosi mintákat az USA-ban
A UPS úttörő logisztikai szolgáltatást jelentett be az USA-ban, amely lehetővé teszi az orvosi minták pilóta nélküli drónokon történő kiszállítását. A megoldást az autonóm drón-technológiák vezetőjével, a Matternettel együttműködve indították el. A pilótaprojektnek számító program Észak-Karolina államának fővárosában, Raleigh-ben, a WakeMed kórházában, a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) és Észak-Karolina Közlekedési Hivatalának (NCDOT) felügyelete mellett zajlik.
A UPS és a Matternet programja fontos mérföldkő a pilóta nélküli légi közlekedésben. Jelenleg az orvosi minták többsége a WakeMed egészségügyi rendszerében futár autókkal történik. A drónok alkalmazásával lehetőség nyílik az igény szerinti, akár egynapos szállításra, a késések elkerülésére, az orvosi szállítás hatékonyságának növelésére, a potenciális életmentő vizsgálatok gyors elvégzésére, és mindezt alacsonyabb költségek mellett.
A mostani bevezetést egy több mint féléves tesztsorozat előzte meg az FAA pilóta nélküli légijármű-rendszerintegrációs kísérleti programjának (IPP) keretében. A hároméves FAA program célja a drónok gyakorlati alkalmazásának tesztelése a helyi önkormányzatok és magánszektorbeli vállalatok együttműködésében, a technológia biztonságos és hasznos mindennapi alkalmazása érdekében. Az öt érintett IPP-partner az FAA, az NCDOT, a UPS, a Matternet és a WakeMed.
A program a Matternet M2-es quadcopterét használja, amely újratölthető lítium-ion akkumulátorral üzemel, a hasznos terhelhetősége közel 2,5 kg és több mint 20 km távolságra is képes elszállítani az orvosi küldeményt.
A WakeMed program során a szakemberek orvosi mintát – például vérmintát – töltenek egy biztonságos dróntartályba. A drón egy speciálisan kiképzett távoli pilóta felügyelete mellett, egy előre meghatározott repülési útvonal mentén szállítja el azt a WakeMed fő kórházi és központi patológiás laboratóriumában található rögzített leszállóhelyre.
A program a UPS Globális Okos Logisztikai Hálózatának bővítését célzó projektjének része, mely kulcseleme a vállalat átalakulási stratégiájának. Az egészségügyi logisztika a UPS számára kiemelt, elsődleges fontosságú szegmens. Éppen ezért épít a vállalat új kapcsolatokat és dolgoz ki technológiákat a jobb betegellátás biztosítása érdekében, egyszerűsített logisztikai és ellátási lánc kidolgozása mellett.
Ez az új együttműködés a UPS legújabb programja, amiben a drónjáratokat hasznosítják az egészségügyi logisztika támogatására, és egyben ez az első, az amerikai légügyi felügyelet által jóváhagyott rutinszerű drónkiszállítási program. A UPS a GAVI-val és a Zipline-nal közösen 2016-ban szállított először vérkészítményeket Ruanda elszigetelt részeire. A Matternet csapata Svájcban már több mint 3000 járatot juttatott célba az egészségügyi rendszerek szolgálatában.
Kapcsolódó cikkek
- Akár egy drón is lehetne az ország játéka
- A drón vagy a Tesla gyorsul jobban?
- Az Ekol alapítója visszavásárolta cégének részvénytöbbségét
- Raktárautomatizáció szállító robotokkal
- Európában is egyedülálló drónkezelő képzés indult az Óbudai Egyetemen
- Még nagyobb figyelmet kapnak az idő szempontjából kritikus szállítmányok
- Magyar startuppal forradalmasítja logisztikai folyamatait az IKEA
- BILK - újabb raktárbővítés
- Mostantól azonnali ajánlatok is elérhetőek a Fuvar.hu-n
- Tovább növekszik a kereslet a BILK logisztikai kapacitásai iránt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.