Intelligens ipari robotkarokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a szintén a cégcsoportba tartozó LG CNS-el közösen, a Hannover Messe kiállításon mutatta be piacvezető ipari technológiai megoldásait. Az LG az ipari önvezérlő robotoktól és az integrált platformoktól az automatizált gyárakig számos szektor számára kínál szolgáltatásokat, ezért jelentős szerepet kapott a világ legnagyobb, 75 ország 6500 vállalatát felvonultató ipari technológiai expóján is.
A LG kiállítóterén kiemelt szerepet kapott az ún. Mobil Manipulátor, egy olyan ipari önvezérlő robot, amelyet azért fejlesztettek ki, hogy növelje a termelékenységet és a minőséget az intelligens, automatizált gyárakban. A hattengelyes, automatikus irányítási, avagy vezető nélküli járműtechnológiát (Automated Guided Vehicle, AGV) alkalmazó robotkar a gyártósor egy meghatározott területén mozog, és olyan hasznos feladatokat képes elvégezni, mint a komponensek szállítása, a termékek összeszerelése vagy a különféle folyamatok ellenőrzése. Az LG a Mobil Manipulátorral kompatibilis további ipari eszközöket — például mesterséges intelligenciával felvértezett ellenőrző- és vertikálisan tagolt, azaz függőleges csuklókaros robotokat — is bemutatott a kiállításon.
Az LG standjának látogatói a gépi tanulás alapú vizuális ellenőrzés (Machine Learning-based Vision Inspection, MAVIN) technológiával is megismerkedhettek, amely az LG saját mesterségesintelligencia-megoldása a minőségellenőrzés hatékonyságának növelésére. Az LG anyag- és gyártástervezési kutatóintézete által kifejlesztett gépi mélytanulási algoritmus alkalmazásával a MAVIN több mint 99 százalékos pontossággal képes azonosítani a hibákat az olyan elektronikai komponensek gyártósorain, mint a kijelzők, kameramodulok és elektromos járműakkumulátorok. Ezt a fejlett megoldást már nem csak az LG Electronics, hanem további, az LG-csoporthoz tartozó vállalatok is alkalmazzák gyártási folyamataik során.
Az LG olyan artikulált (tagolt, csuklós) robotokat is bemutatott a kiállításon, melyeket az LG 30 százalékos részesedésével működő ipari robotikai vállalat, a koreai Robostar fejlesztett ki. A vízszintesen artikulált SCARA (Selective Compliance Articulated Robot Arm) robotkar képes a komponensek szállítására és összeszerelésére a gyártósorokon. A Robostar hattengelyes robotjait — melyek az emberi karhoz hasonlóan hat tengely körül elfordulva képesek elvégezni a szállításhoz, összeszeléshez és hegesztéshez szükséges mozgásokat — már az LG incheoni járműalkatrészgyárában is alkalmazzák.
Az LG CNS bemutatta a Factova nevű, intelligens automatizált gyárak számára kifejlesztett integrált platformot is. A Factova egyszerű megoldást kínál a gyárautomatizálás alapjainak lefektetésére a gyártási folyamatok során összegyűjtött adatok és a mesterségesintelligencia-technológia felhasználásával. Kiberfizikai rendszerével (Cyber Physical System, CPS) a robotok és létesítmények valós időben felügyelhetők egy háromdimenziós, virtuális térben. A gyártósoron alkalmazott szimulációs technológiával együtt a platform biztonságos irányítást biztosít és képes előre jelezni az eszközök és robotok közötti lehetséges problémákat, meghibásodásokat. A hannoveri kiállítás látogatói valós időben felügyelhették és vezérelhették egy létező gyár működését a Factova integrált, gyári eszközvezérlésére kifejlesztett platformján keresztül.
Az LG Electronics olyan szenzorokat is bemutatott, melyek amellett, hogy segítik a dolgozók munkáját, biztonságosabb munkakörnyezetet is teremtenek. A tVOC-szenzor érzékeli a légtérben megjelenő illékony szerves vegyületeket, így szivárgás esetén figyelmezteti a központi vezérlőrendszert az ártalmas gázok jelenlétére. Az önvezető AGV-eszközökbe épített, az infravörös fény érzékelésével háromdimenziós képalkotásra képes Time-of-Flight (ToF) érzékelő pontosan azonosítja az akadályokat, így biztonságosabbá és hatékonyabbá teszi a robotok mozgását. A saját áramforrású, elektromos IoT szenzor pedig valós időben érzékeli a helyi villamos hálózat működésének rendellenességeit.
„A Hannover Messe tökéletes lehetőség arra, hogy az LG demonstrálja vezető pozícióját az ipari technológia területén, és betekintést nyújtson úttörő, intelligens gyártástechnológiai megoldásaiba” — mondta Kim Byung-yeol, az LG gyártástechnológiai részlegének alelnöke. „Az LG már meglévő tudására építve tágítja ki az intelligens gyártástechnikai megoldások határait.”
A Hannover Messe idei Integrált Ipar és Ipari Intelligencia tematikájának megfelelően az eseményen számos iparág nemzetközi úttörői találkoztak, hogy bemutassák napjaink korszakalkotó ipari gépi tanulási és mesterségesintelligencia-technológiáit.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG OLED tévéivel válik még teljesebbé az űr-élmény
- Családi vállalkozások a digitalizáció és az ipar 4.0 kihívásaival szemben
- Az LG 16 terméke kapott díjat az egyik legismertebb dizájnversenyen
- Chat Botond segít az ideális LG televízió kiválasztásában
- Az LG legújabb okostelefonjai a mobilitás új korszakát hozzák el
- Az LG legújabb okostelefonja a képernyő rezgetésével erősíti fel a hangot
- Az ÁRKÁD-ban február 21. és 24. között robotika kiállítással várják a látogatókat
- 3D szelfikamerás okostelefont mutat be az LG és az Infineon
- Átlátszó OLED, hihetetlenül vékony LED kijelző és üvegre simítható fóliaképernyő az LG-től
- A Gyermelyi Zrt. is ABB technológiát használ
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.