SUSE OpenStack Cloud 9: Rocky a ringben
Már elérhető a SUSECON konferencián április elején bemutatott SUSE OpenStack Cloud 9, amely az OpenStack Rocky kiadására épül. A SUSE nagyvállalati felhasználásra szánt felhőplatformjának legfrissebb verziója egyesíti magában a HPE és a SUSE felhőtechnológiáinak előnyeit, valamint leegyszerűsíti a telepítés utáni felhőműveleteket és a bare metal szerverek konfigurálását az egyes szolgáltatásoknak vagy felhasználási területnek megfelelően.
A kiélezett üzleti versenyhelyzetben a vállalatoknak muszáj lépést tartaniuk a technológiai fejlődéssel és digitális alapokra helyezni működésüket, ha nem akarnak lemaradni a konkurenciához képest. A rendszerek modernizálásának fontos eleme lehet a privát felhő, amelynek kiépítéséhez és működtetéséhez optimális megoldást kínál a SUSE felhőplatformjának alapjául szolgáló OpenStack technológia. A nyílt forráskódú, közösségi fejlesztésű eszköz segítségével a cégek automatizálhatják a különféle erőforrások kezelését, telepítését és konfigurálását a privát felhőben, ezáltal számos területen eredményesebbé tehetik folyamataikat.
A SUSE vállalati igényekre szabott, OpenStack Cloud platformja gyorsan telepíthető és könnyen felügyelhető, emellett nagy rendelkezésre állást kínál, és vegyes hipervizorokat is támogat. Segítségével a cégek teljes mértékben kihasználhatják az OpenStack technológia teljesítményét és előnyeit, és rugalmasabban reagálhatnak a piaci változásokra. Az eszköz lehetővé teszi az informatikai erőforrások költséghatékony méretezését az aktuális igényeknek megfelelően, emellett a jövőbeni innovációk bevezetését is támogatja, így a digitális átállást is előmozdítja a szervezeteknél.
Az új verzió a népszerű közösségi fejlesztésű, nyílt forráskódú felhőinfrastruktúra, az OpenStack tizennyolcadik, Rocky kiadására épül. Ez az első olyan megoldás, amely egyszerre egyesíti magában a HPE és a SUSE felhőtechnológiák képességeit. Zökkenőmentes átállást biztosít a HPE Helion Openstack rendszerről, így stabil és azonnali használatra kész privát felhőt bocsát az ügyfelek rendelkezésére.
A platform elősegíti a gyorsabb és agilisabb üzleti működést, mivel a Cloud Lifecycle Manager új felhasználói felületének köszönhetően leegyszerűsíti a telepítés utáni felhőműveleteket. Ezenfelül továbbra is lehetőséget biztosít a Crowbar életciklus-kezelő megoldás használatára is az OpenStack környezetek bevezetéséhez, karbantartásához és frissítéséhez, így az ügyfelek kiválaszthatják az igényeiknek jobban megfelelő eszközt.
Az új változat azzal is hozzájárul a rugalmasság növeléséhez, hogy az OpenStack Ironic megoldásához is emelt szintű támogatást biztosít. Ezzel a szervezetek könnyen beüzemelhetik és konfigurálhatják a bare metal szervereket egy-egy adott szolgáltatásnak vagy felhasználási területnek megfelelően, legyen szó konténerekről, régi, „legacy” megoldásokról, HPC (nagy teljesítményű számítástechnikai) alkalmazásokról, memóriában futó adatbázisokról, nagy teljesítményű analitikáról vagy olyan alapvető üzleti szoftverekről, mint például az ERP rendszerek.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu közvetlenül elérhetővé teszi a felhőszolgáltatásokat az ügyfelek környezetében
- Analóg hernyóból digitális pillangó – avagy a technológiai átalakulás útja
- Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
- Amazon Web Services kiválósági központ a Getronics és a HeleCloud együttműködésével
- SUSECON 2019: digitális átalakulás tetőtől talpig, adatközponttól a felhőig
- A felhő egyre elterjedtebb, a biztonság viszont továbbra is kihívást jelent a felhasználóknak
- Ne legyen „átalakítás miatt zárva”, avagy a digitális átállás 4 alappillére
- A Fujitsu szerint erősödik az igény a rugalmas többfelhős működés iránt
- Az Oracle TOP 10 felhőtechnológiai előrejelzése 2019-re
- Legális puska az előírások teljesítéséhez
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.