A digitális transzformáció késedelmes megvalósulásának fő oka a forráshiány
A német vállalatok 27%-a és az amerikai vállalatok 29%-a a digitális transzformáció megvalósításához közeledik. Becsléseik szerint a terveik 75%-át valósították meg ezidáig. Ez az eredmény egy OTRS tanulmány alapján, amelyet 350 IT vezető körében végeztek Németországban és az USA-ban*. Tulajdonképpen az amerikai vállalatok 15%-a és a német vállalatok 9%-a a digitális transzformációs céljaik 100%-át elérték már, és jelenleg az elért haladást elemzik.
Nem minden vállalat tervezi a digitális transzformációt
Ugyanakkor jelentős a száma azoknak a vállalatoknak – 13% az USA-ban és 23% Németországban –, amelyek még mindig a tervezési fázisban vannak, és semmilyen konkrét lépést nem tettek a digitális transzformáció érdekében. A felmérésben résztvevő összes vállalat 7%-nál pedig egyáltalán nem tervezik a digitalizációt.
A késedelem fő okai a forráshiány és a vállalati kultúra
A digitális átalakítást már elkezdő vállalatok többsége azt mondja, hogy a megtett lépések már pozitív hatással voltak (84%). Mindazonáltal, legalább 10%-uk szerint a digitális transzformáció terén tett erőfeszítéseiknek ezidáig nem volt hatása.
A digitális transzformáció legnagyobb kerékkötője a forráshiány (22%). Ezt követi a vállalati kultúra, amely gyakran túlságosan merev a változásokhoz (17%), valamint a megfelelő tudás hiánya (13%).
Arra a nyitott kérdésre, hogy eddig a digitális transzformáció milyen pozitív hatásokkal járt, a többség azt válaszolta, hogy az eddigi tapasztalataik szerint előny a hatékonyság növekedéséből fakadó időmegtakarítás, valamint a minőség javulása és a kisebb veszteség.
„Amint azt az eredményeink mutatják, nem minden vállalat érkezett még meg a digitális korszakba – még akkor sem, ha egyébként erős a haladás ebbe az irányba” – mondta Sabine Riedel, az OTRS AG igazgatótanácsának tagja, az eredményeket elmagyarázva. „Elég elszomorító, hogy a forráshiány ilyen fontos szerepet játszik. Fontos, hogy egy vállalat gondosan megtervezze pénzügyi kiadásait, és hosszú távra tervezze. Szintén fontos megjegyezni, hogy bele kell venni a költségvetésbe a vállalati kommunikációra és a megfelelő eszközök kialakítására szánt többlet időt.”
___________
* A tanulmányt a Pollfish online formában végezte 2019 májusában, összesen 350 németországi és amerikai IT vezető körében.)
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan készülhetnek fel a vállalatok a munkavégzés jövőjére?
- A technológiai fejlődés szárnyakat ad az utasszállító drónoknak
- Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
- Az EY a világ vezető tanácsadója a digitális átalakulás területén
- Új üzletágvezetővel segítheti további növekedéshez a bankokat az EY
- A KBC csoport befektet a digitális átalakulásba Közép-Európában
- Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz, még ha ezt is gondolják sokan
- Az irodai dolgozók 82%-a naponta fél órát tölt információkereséssel
- Ne legyen „átalakítás miatt zárva”, avagy a digitális átállás 4 alappillére
- Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.