Nem elég a technológiai beruházás, 7 dolog szükséges még az üzleti sikerességhez a jövőben
Az Oracle és a WHU – Otto Beisheim School of Management új közös kutatása szerint az üzleti hatékonyság kétharmaddal növelhető a megfelelő technológiák alkalmazásával és a tanulmányban feltárt 7 fő faktor figyelembevétele mellett.
- Kétharmaddal nagyobb üzleti hatékonyság érhető el, ha az új technológiák bevezetéséhez céges kultúra és hosszútávú digitális jövőkép is társul
- Csupán ötödével növekszik az üzleti hatékonyság, amennyiben a technológiákat a 7 meghatározó faktor figyelmen kívül hagyásával alkalmazzuk
- A kutatási eredmények szerint szoros összefüggés van az üzleti hatékonyság és a vállalat általános átalakulása között
- Világszerte a vállalati vezetők harmada gondolja úgy, hogy cégük működése nem vonzó a tehetségek számára
Az eredmények azt mutatják, hogy számos vállalat fordít erőforrásokat a megfelelő technológiákra, viszont hiányoznak náluk az ezekhez szükséges készségek, céges kultúra és hozzáállás, amelyek az elérhető előnyök megszerzéséhez segíthetik a vállalatokat. A kutatás szerint csupán ötödével növekszik az üzleti hatékonyság, ha a technológiákat a 7 faktor figyelembevétele nélkül alkalmazzák.
A tanulmányban megállapított 7 tényező:
- az adatokon alapuló döntéshozatal
- rugalmasság és a változások elfogadása
- vállalkozói kultúra
- közös digitális jövőkép
- kritikus gondolkodás és kérdésfeltevés
- tanulási kultúra
- nyílt kommunikáció és együttműködés
A kutatásban 850 HR vezetőt és 5 600 munkavállalót kérdeztek meg arról, hogyan tudnak a vállalatok versenyelőnyt szerezni a digitális korban. Az eredmények szerint ahhoz, hogy egy vállalat agilis szervezetté váljon, amely képes lépést tartani a változásokkal, magas üzleti hatékonyság szükséges – a válaszadók 42 százaléka állította, hogy a hatékony üzleti működés elérését követően a vállalatuk általános teljesítménye növekedett.
“Az üzleti fejlődés üteme sosem volt még ilyen fontos a vállalatoknak, mint napjainkban. Az alkalmazkodóképesség és az agilitás kritikus képességekké váltak. Ezek révén tud egy vállalat versenyelőnyre szert tenni és piacvezető ajánlatokat kínálni ügyfeleinek” – mondta Wilhelm Frost, WHU - Otto Beisheim School of Management, Department for Industrial Organization and Microeconomics. “Az alkalmazkodás alatt értendő a jobb ügyféltámogatás, ami kiszolgálja a vásárlók igényeit, illetve képessé teszi a vállalatokat, hogy bevonzzák és megtartsák a fejlődést előmozdító készségekkel rendelkező munkavállalókat. Azok a vállalatok, amelyek nem készülnek fel a már jelenleg is zajló változásokra, a szükséges készségek hiányában egyszerűen versenyképtelenné válnak a digitális piacon.”
A globális kutatási eredmények szerint a vezetők harmada úgy gondolja, a vállalati működésük jelenleg nem vonzó a tehetségek számára. Ugyanez az arány több mint a vezetők felét tette ki Indiában, Brazíliában és Chilében. Emellett a munkavállalók negyede világszerte aggódik, hogy elveszti a munkáját a gépek miatt.
“A kutatás új lehetőséget mutat a HR szakembereknek, hogy a technológia révén elérhető hatékonysági előnyök használatával elősegítsék a munkaerő digitális fejlesztését” – mondta Joachim Skura, az Oracle HCM Applications stratégiai igazgatója. „Rengeteg olyan vállalattal találkozhatunk, akik alkalmaznak ugyan technológiai megoldásokat, de nem integrálják azokat megfelelően az üzleti működésükbe. Emellett a munkavállalók továbbra is tartanak attól, hogy a gépek veszélyeztetik az állásukat, de pont ellenkezőleg, párharc helyett az emberi és a gépi munkaerő egymást támogatva fogja elősegíteni az üzleti növekedést a jövőben. Bármilyen technológiát is vezetünk be a vállalat működésébe, fontos, hogy azt a cégkultúra változása és a munkavállalók képzése is kövesse, hogy képesek legyenek használni a gépeket és az adott technológiát. Ezek a digitális készségek adják azt a hét faktort, amelyek szükségesek a technológia nyújtotta előnyök kiaknázásához és ahhoz, hogy egy vállalkozás valóban képes legyen alkalmazkodni a változásokhoz.”
A kutatásról
Az ‘Adaptable Business’ nevű kutatás az összes kontinens érintésével, 23 országban, több mint 250 teljes munkaidőben dolgozó munkavállalót foglalkoztató vállalkozások megkérdezésével készült. A kutatásban feltárt hét, a vállalatok alkalmazkodását meghatározó faktorról bővebben itt olvashat.
Kapcsolódó cikkek
- Kevesen tudnak az adatból értéket kovácsolni
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
- GKI Digital-Árukereső: még mindig készpénzben fizetjük az online rendeléseket
- Az adatbiztonságtól való félelem gátolja az internetes banki szolgáltatások elterjedését Magyarországon
- Nehéz csillapítani információéhségünket, ha egészségünkről van szó
- A Fujitsu kutatása szerint a vállalatok nem tudnak tovább várni a kvantumszámítástechnikára
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- Mesterséges intelligencia írt dalt az Eurovíziós Dalfesztivál alkalmából
- Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából
- NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.