Megérkezett a Google új szolgáltatása a magyar piacra
Az internetes vásárlások sikerét az határozza meg mind a vevők, mind a kereskedők számára, hogy milyen rövid úton lehet az érdeklődésből eljutni a sikeres vásárlásig. A vevők számára az a legfontosabb, hogy a termékről, a webshopról és az árról minél kevesebb kattintással minél biztosabb információt kapjanak. Hasonlóképpen a kereskedők számára is az a megtérülő taktika, ha minél kevesebb kattintással, konkrét vásárlási szándékkal érkező felhasználókat az oldalukra tudnak csábítani.
A Google, felismerve ezt a közös igényt, néhány éve el is indította saját Shopping szolgáltatását. Az EU 2017-ben arra kötelezte a vállalatot, hogy az új szolgáltatás, a piacon már működő ár-összehasonlító oldalak működését ne érintse negatívan. Ennek eleget téve, ma már Európában nem csupán az egyes webshopok használhatják a Shopping hirdetési szolgáltatásait, hanem az ún. Comparison Shopping Services – az ár-összehasonlító szolgáltatók is élhetnek vele, partneri státuszban.
Az új, informatív hirdetéseket a potenciális vásárlók júniustól már itthon is láthatják bizonyos termékek esetében, a keresőmező alatti Shopping szekcióban, a képek fülön, a display hálózatokon, vagy asztali gépen az oldalsó shopping dobozban. A hirdetők számára ez a megoldás még jobb eredményeket hozhat: a reklámfelületükre csak az fog kattintani, akinek az adott termék az adott áron kellőképpen csábító. Így sokkal könnyebben érik el a határozott vásárlási szándékkal rendelkező vásárlókat, és tudják őket felületükre vonzani.
Az új Google szolgáltatás mindezek ellenére sok kereskedő számára okozhatott némi izgalmat, hiszen nem mindenki számára volt adott a megfelelő marketinges és technológiai tudás, hogy online felületein elérhető termékeiket egyből képes legyen meghirdetni az új felületen.
Az Olcsóbbat.hu az egyetlen 100%-ban magyar tulajdonú ár-összehasonlító oldal, ami az elmúlt hónapokban teljes transzparenciával kezdte el futtatni a Shopping hirdetéseket kereskedői partnerei felé. Így a folyamatos csatlakozások mellett, már több száz hazai webshop döntött úgy, hogy valódi kapacitásbővítés nélkül átláthatóan, könnyen és eredményesen használja a Google Shopping új hirdetési lehetőségeit.
„Biztosak voltunk benne, hogy idén alaposan fel fogja rázni az online hirdetési piacot a Google új szolgáltatása. Így egyértelmű volt számunkra, hogy fejlesztéseinket és saját szolgáltatásainkat a nemzetközi trendekhez fogjuk igazítani. Mi nem veszélyt, hanem a lehetőséget láttuk meg benne, segítséget a kereskedők és vevők számára.” – mondta el Szugyiczki András, az Olcsóbbat.hu-t üzemeltető Inventurio Zrt. vezérigazgatója arra kérdésre, hogy vajon a Google ezen a területen is tarolni fog-e a jövőben a hazai ár-összehasonlító oldalak hátrányára.
Az új szolgáltatás így a hazai online kereskedelmi életre is nagyon hamar érezhető hatással lesz. A nyugat-európai és amerikai piacon a hagyományos Google hirdetések közel háromnegyedét vihetik, ráadásul harmadával jobb konverzióval. Így nem csak az igazi „nagy halak” járnak jól a szolgáltatással, hanem a kisebb piacokat kiszolgáló online boltoknak is egyfajta csodafegyver lehet a Shopping. Magyarországon a legnagyobb webáruházak már futtatják saját online kampányaikat, mások pedig az Olcsóbbat.hu fejlesztéseinek köszönhetően pár perc alatt bejuthatnak a világ jelenleg legígéretesebb online termékhirdetési felületére.
Kapcsolódó cikkek
- Az üzleti digitalizáció buktatói
- Egy kép többet ad el ezer szónál: itt a Google Shopping
- A karácsonyi készülődés elmaradhatatlan kelléke – az online vásárlás
- Végre nem leszünk másodrendű állampolgárok az online világban
- Kanapét a kanapéról, akár már részletre is
- Hazai szállítmányozási trendek
- A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!
- Élményszerű, személyre szabott vásárlás technológiai újításokkal
- A PayPal és az Ipsos előrejelzése szerint a magyarok idén 19%-kal többet fognak vásárolni külföldi webshopokban
- Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.