Hárommillió előfizető, több millió szilveszteri SMS

MTI Sajtóadatbank, 2000. december 30. 21:54
A szakértők becslései szerint már karácsonykor 3 millió előfizetője volt a magyarországi négy mobilszolgáltatónak. A piacvezető Westel Mobil Távközlési Rt. ügyfeleinek száma elérte az 1,6 milliót, míg a Pannon GSM Távközlési Rt. előfizetői tábora kissé meghaladta az 1,2 milliót. A harmadik GSM-szolgáltató, a Vodafone körülbelül 190 ezer ügyféllel rendelkezik, míg a magyar piacon a kilencvenes évek elején elsőként megjelenő rádiótelefon-szolgáltatónak, a Westel 06 60-nak mintegy 100 ezer előfizetője van.
A mobil-előfizetők, illetve ezen belül a fiatalok számának növekedésével arányosan nő a társaságok SMS-forgalma is. A Pannon GSM például szilveszterkor, illetve az év első napján 20 milliónál is több SMS-üzenetre számít hálózatában.

Suba János, a társaság sajtó- és információs igazgatója közölte: a 20 milliós forgalmat már a tavalyi év utolsó és az idei év első napján elérték, s azóta mintegy 500 ezerrel nőtt előfizetőik száma. Az új előfizetők jelentős része 15-25 év közötti fiatal, akik előszeretettel SMS-eznek.

Maradi István, a Westel Mobil műszaki ügyvezető igazgatója elmondta: szilveszterkor és január 1-jén több mint 10 millió SMS-re számítanak. A tapasztalat ugyanis az, hogy az e napok forgalma kissé alacsonyabb, mint a karácsonyestéé, amikor délelőtt 9 órától tíz órán át óránként mintegy 500 ezer SMS-t küldtek a társaság előfizetői. Maradi István elmondta: egy átlagos napon 2 millió SMS-t küldenek az előfizetőik, s a déli csúcsóra forgalma sem haladja meg a 120-130 ezret. Hozzátette: szilveszterkor inkább beszélgetnek egymással az emberek, s kevesebb SMS-t küldenek, mint karácsonykor. A éjféli óraütést mintegy 10 perccel követően indul meg az óriási beszéd- és SMS-forgalom, ami ilyenkor teljesen leterheli a Westel Mobil hálózatát.

Hasonló helyzet alakulhat ki a többi szolgáltató esetében is, s ezért mindegyik társaság felkészül erre. A Pannon GSM és a Westel Mobil például újabb SMS-központokat helyezett üzembe. A Pannon egyebek mellett beüzemeli negyedik SMS-központját, míg a Westel többszörösére növelte kapacitását. Igaz, várhatóan még ezekkel nagy értékű beruházásokkal sem tudják zökkenőmentesen kiszolgálni a gyakorlatilag ugyanabban az időben telefonálni akaró előfizetőket.

Suba János szerint szilveszterkor olyan helyzet alakul ki a mobilhálózatokon, mintha minden autós egyszerre indulna el a Balatonra.

A mobilhálózat lassulása ellenére azonban senkinek sem kell attól tartania, hogy nem tudja elküldeni SMS-ét. Igaz, erre bizonyos időszakokban kicsit várni kell, vagy többször is meg kell próbálni a küldést. Az elküldött SMS azonban nem vész el, előbb-utóbb megérkezik a címzetthez.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01