Magyar IT-fejlesztéssel elemzik az afrikai és ázsiai gyerekek kézmosási szokásait
A vezető hazai big data cég, a Starschema intelligens adatelemző rendszerét használja a seattle-i székhelyű Splash, amely világszerte közel félmillió, mélyszegénységben élő gyermek számára biztosít tiszta ivóvizet és tisztálkodási lehetőséget. Az amerikai non-profit szervezet a budapesti csapat megoldása révén kap pontos képet arról, hogy tevékenysége milyen hatást gyakorol a gyermekek higiéniai szokásaira, általános egészségi állapotára és az iskolai hiányzásokra.
A 2007-ben alapított Splash jelenleg Afrika és Ázsia 8 országában, 1800 helyszínen közel félmillió gyermeknek szolgáltat tiszta ivóvizet és biztosít infrastruktúrát a tisztálkodáshoz. Nagyrészt iskolákban, óvodákban, árvaházakban és kórházakban telepít és működtet víztisztító rendszereket, kutakat, ivókutakat vagy mellékhelyiségeket. A non-profit szervezet ezen felül sokrétű edukációs tevékenysége révén sokat tesz a higiéniai ismeretek elterjedéséért és a tisztálkodási szokások megváltoztatásáért.
A Splash évekkel ezelőtt digitális alapokra helyezte működését, aminek része, hogy folyamatosan gyűjti és tárolja a különböző helyszíneken telepített többezer berendezés adatait. A hatalmas adatmennyiség elemzése érdekében 2019 januárjában együttműködési megállapodást kötött a budapesti székhelyű Starschema Kft-vel. Ennek célja egy olyan integrált, intelligens adattárház rendszer (MEL - Monitoring, Evaluation, Learning) összeállítása volt, ami a berendezések adatain kívül egyéb elérhető információkat, például egészségügyi adatokat vagy az iskolai hiányzások számát is feldolgozza.
A fejlesztési munka ez év márciusában kezdődött, a tesztidőszak nyáron indult, a projekt pedig várhatóan szeptember végén zárul. A rendszer sokrétű elemzőmunkát tesz lehetővé. Egyrészt választ ad arra, hogy a telepített berendezések milyen hatékonysággal, milyen kihasználtsággal működnek. Másrészt jelzi a működési anomáliákat, és azt is, ha valahol sürgős beavatkozásra van szükség. Részletes kimutatást ad arról, hogy hány gyerek iszik a kutakból, mennyien mosnak rendszeresen kezet, sőt, arról is, hogy ezt mennyire alaposan teszik. Emellett méri, milyen hatással van a szervezet munkája az iskolai hiányzásokra, a gyermekek egészségi állapotára és higiéniás szokásaik változására.
A Starschema ingyenesen, pro-bono segíti a Splash szakembereit. A magyar cég történetében nem ez az első ilyen jellegű szerepvállalás: korábban az ENSZ világélelmezési szervezete, a World Food Programme és az egészségügyi innovációkkal foglalkozó világszervezet, a PATH munkáját is hasonló módon támogatta.
Földi Tamás, a Starschema ügyvezetője kiemelte, hogy a Starschema tudatosan keresi ezeket a karitatív kihívásokat, és minden évben részt vesz egy hasonló jelentőségű projektben. „Fontosnak tartjuk ezeknek a szervezeteknek a munkáját, amelyhez anyagi támogatás helyett saját szaktudásunkkal tudunk leginkább hozzájárulni. A legnagyobb értéket ugyanis úgy tudjuk teremteni, ha azt adjuk, amihez értünk. A Splash-sel közös együttműködésünk a mostani fejlesztési munka befejezése után is folytatódik, hiszen jó néhány ötletünk vár még megvalósításra” – mondta Földi Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar tudást az agrotechnikába
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Az ABB technológiája segít az olasz jégkrémtárolásban
- A PSD2 feltételeinek is megfelel a Trident HSM védelmi megoldása
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- A Fujitsu felveszi a harcot a digitális csalás és kalózkodás ellen
- Indul Magyarország legnagyobb IT versenye
- Fujitsu NEXTGenIO: itt az exa-nagyságrendű számítástechnika
- A Fujitsu RunMyProcess csatlakozik a Google Cloud partnerprogramjához
- Méhészet az ABB-nél az adatelemzés szolgálatában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.