Új szintre emeli az okosgyárakat a Schneider Electric
Tíz százalékkal csökkenő energiaköltségek, 25 százalékkal javuló működési hatékonyság, jelentős mértékben visszaeső karbantartási költségek – többek között ezeket a lehetőségeket kínálja a Schneider Electric új EcoStruxure Plant Performance Advisors Suite megoldása. A társaság a héten megrendezett Innovation Summit Barcelona rendezvényen mutatta be az intelligens gyárak kialakítását támogató platformját.
Az EcoStruxure Plant Performance Advisors a Schneider Electric intelligens gyártási alkalmazásokat és digitális szolgáltatásokat tartalmazó speciális platformja, ami könnyen értelmezhető, valós idejű elemzésekkel támogatja az adatközpontú megközelítést választó gyártókat a gyors döntéshozatalban. A megoldás moduláris és egyszerűen méretezhető kialakításának köszönhetően rövid idő alatt és költséghatékonyan bevezethető a gyártásban, így a rendelkezésre álló adatmennyiséget gyorsan olyan információvá alakíthatják a felhasználók, amivel jelentős mértékben javíthatják a működési hatékonyságot, növelhetik a jövedelmezőséget és előreléphetnek a fenntartható működés felé. Az EcoStruxure Plant Advisors az egyedi igényeknek megfelelően teljes mértékben testreszabható, azonnal elérhető, és még a legfejlettebb rendszerekbe is könnyen integrálható.
"A digitális transzformáció által vázolt jövőkép kezd életre kelni az ipari tevékenység során. Az ipar 4.0 már befogadta a digitalizációt, de itt az ideje, hogy ez a megközelítés kilépjen a tesztek korszakából és szélesebb körben is elterjedjen. Az ipari vállalkozások beruházási gyakorlatát szem előtt tartva a moduláris EcoStruxure Plant Performance Advisors lehetővé teszi valamennyi gyár számára – nem csupán a legnagyobbaknak -, hogy fenntartható módon valósítsák meg a modernizációt és egyszerűen, lépésről-lépésre pörgessék fel digitális átállásukat” - hangsúlyozta Sophie Borgne, a Schneider Electric Digital Plant vezető alelnöke.
Látványos eredmények
Az információs technológia (IT) és az operációs technológia (OT) közötti határvonalat elmosva a dolgok ipari internete (IIoT) példátlan mennyiségű, felhőalapú megoldásokban elérhető üzem- és eszközszintű adatot állít elő. Az EcoStruxure Plant Performance Advisors összegyűjti, méri és elemzi ezeket az információkat annak érdekében, hogy költséghatékony intézkedéseket javasolhasson a folyamatos fejlődéshez. A vállalati működést átalakító új üzleti modellek, mint az eszközoptimalizálás és az eszközteljesítmény-menedzsment, a prediktív karbantartás és a valós idejű döntéshozatal növelik a vállalkozások hatékonyságát és a külső hatásokkal szembeni ellenállóképességét az egyre kiélezettebb versenyhelyzetben.
A Schneider Electric kiemelt figyelmet fordít saját üzemei digitalizálására, és az eredmények önmagukért beszélnek. A csúcstechnológiát - beleértve az EcoStruxure Plant Performance Advisorst – alkalmazva az indonéziai Bantamban található intelligens gyár egy év alatt 44 százalékkal csökkentette a gépek állásidejét. A franciaországi Vaudreil városában található Schneider Electric Smart Factory szintén használja az EcoStruxure Plant Performance Advisors megoldást és ennek segítségével 10 százalékkal csökkent az üzem energiafogyasztása, 25 százalékkal javult működési hatékonysága, a karbantartási kiadások pedig 20 százalékkal estek vissza és ugyanilyen mértékben csökkent a meghibásodások felderítéséhez és kijavításához szükséges idő is.
Hatékonyság és biztonság
A Schneider Electric moduláris és méretezhető EcoStruxure Plant Advisors csomagja a következőket tartalmazza:
EcoStruxure Pumping Performance Advisor – kimondottan víz- és szennyvíz-szivattyúzáshoz használt eszközök folyamatos fejlesztését támogató, 7x24 órában elérhető digitális szolgáltatás. A szivattyúhasználat optimalizálása révén akár 15 százalékos OPEX megtakarítást is elérhetnek a megoldást alkalmazó létesítmények.
EcoStruxure Equipment Efficiency Advisor – a valósidejű hatékonyságelemzés révén a rendszer a kapacitást növelő, illetve a leállási időt és a hulladékot csökkentő intézkedéseket javasol, amelyek akár 5-10 százalékos javulást is eredményezhetnek az eszközkihasználtságban.
EcoStruxure Augmented Operator Advisor – a kiterjesztett valóság megoldás alkalmazásával a jelenlegi akár tizedére is csökkenthető az az idő, amit egy alkalmazott a szükséges információk megkeresésére fordít. A valós idejű adatok és virtuális objektumok elosztószekrényekre vagy gépekre helyezése révén támogatható az „érintésmentes karbantartás” modell, ami növeli a biztonságot.
EcoStruxure Secure Connect Advisor – a beépített kiberbiztonsági alkalmazás egy digitálisan védett és egyszerű kapcsolatot tesz lehetővé a folyamatos eszközmonitoring érdekében. A távoli diagnosztika és karbantartás révén csökken az állásidő a gyárakban, emellett pedig időt és utazási költségeket takaríthatnak meg a kritikus eszközök karbantartása során. Egyes esetekben a rendszer a problémák megoldáshoz szükséges időt több mint 7 napról 4 órára csökkentette le.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Felpörgeti a klímaváltozás elleni harcot a Schneider Electric
- Magyar IT-fejlesztéssel elemzik az afrikai és ázsiai gyerekek kézmosási szokásait
- Az ABB technológiája segít az olasz jégkrémtárolásban
- A PSD2 feltételeinek is megfelel a Trident HSM védelmi megoldása
- Felkapcsoltak: A DeepInsight a Schneider Electric Magyarország kommunikációs ügynöksége
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- A Fujitsu felveszi a harcot a digitális csalás és kalózkodás ellen
- Indul Magyarország legnagyobb IT versenye
- Fujitsu NEXTGenIO: itt az exa-nagyságrendű számítástechnika
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.