Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem

forrás: Prím Online, 2019. október 11. 13:07

Huszonöt évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az online áruházak valaha képesek lesznek átvenni a hagyományos üzletek szerepét. A mesterséges intelligencia, a virtuális valóság és a legújabb technológiák azonban egyre közelebb hoznak minket az áttöréshez. 

A fejlődés nemhogy nem lassul, éppen ellenkezőleg: a vállalatok folyamatosan versenyben vannak az online vásárlási folyamat tökéletesítse területén. A fogyasztók élete már most is sokkal könnyebbé vált, de mire számíthatunk a közeljövőben?

 

1. Nem csak a termék, a vállalat értékrendje is számít

A fogyasztók nemcsak az általuk vásárolt termékekre fognak figyelni, hanem arra is, hogy a mögöttük álló vállalatok milyen értékeket képviselnek. A vásárlók számára az is fontos lesz, hogy vásárlásukkal támogatják-e a gazdaságukat, a kultúrát vagy a helyi közösségeket.  A Z generáció tagjai számára fontos, hogy kiálljanak a számukra fontos ügyek mellett: 76%-uk aggódik az emberiség bolygóra gyakorolt hatása miatt, míg 60%-uk olyan munkahelyen szeretne dolgozni, amely hatással van a világra. Világnézetük befolyásolja vásárlási döntéseiket is.

 

2. Mesterséges intelligencia, valódi élmény

A mesterséges intelligencia egyre inkább jelen van a mindennapi életünkben, és a feldolgozott adatok növekvő mennyiségével, az AI-t használó algoritmusok számos további lehetőséget teremtenek az e-kereskedelemben is. A márkák 78%-a már jelenleg is alkalmaz – vagy 2020-ig tervez bevezetni – AI és a VR megoldásokat a vásárlóik magasabb szintű kiszolgálása érdekében. Számos egyéb előny mellett ezeknek a technológiáknak köszönhetjük a személyre szabott termékajánlókat a webáruházak oldalain vagy hírleveleikben. A közeljövőben a VR technológiának köszönhetően hamarosan fel is próbálhatjuk a ruhákat a webáruházakban.

 

 

3. Közösségi kereskedelem

Az e-kereskedelem és az m-kereskedelem korszakában felnőtt fogyasztók naponta több órát töltenek el a közösségi médiában, és egyre inkább igénylik, hogy a vállalatok is elérhetők legyenek ezeken a felületeken. A közösségi média nem csupán a használt árucikkek hirdetésére és megvásárlására alkalmas, hanem lehetőséget kínál a vállalatok számára a direkt értékesítésre is. A kutatások szerint a webáruházas vásárlás előtt tíz felhasználó közül négy megnézi az adott terméket valamely közösségi hálózaton. A termékek közösségi médiában történő értékesítési lehetőségeinek fejlődésével csak idő kérdése az online áruházak megjelenése ezen a területen.

 

4. A kisvállalkozások számára az e-kereskedelem ablak a világra

Az online kereskedelem számos nagyszerű fejlesztési lehetőséget kínál a kis- és középvállalkozások számára. Azonban mindezt a cégek még nem használják ki teljesen: Magyarországon az ilyen méretű vállalatoknak csupán 13%-a értékesíti termékeit és szolgáltatásait online (az EU átlag 17%). Mindeközben, a PayPal adatai alapján a külföldön is értékesítő vállalkozások növekedési üteme sokkal nagyobb (14,3%), mint a csak a helyi piacokon értékesítő kereskedőké (2%). Mindez hatalmas növekedési lehetőséget kínál a vállalatok számára, hiszen az interneten a világ bármely pontján találhatnak maguknak vásárlókat, miközben idén a globális e-kereskedelem értéke elérheti a 2 trillió USD-t.

 

5. Nő a fogyasztói tudatosság az adatbiztonság területén

Az adatbiztonság online tranzakciókban betöltött szerepe az eladó és vásárló fél számára is egyre inkább felértékelődik. A növekvő tudatosság mellett a jogi szabályozások, mint a GDPR vagy a PSD2, különböző eszközöket biztosítanak a fogyasztók számára az érzékeny adatok védelme érdekében, és súlyosan megbüntetik azokat a webáruházakat, amelyek gondatlanul kezelik a kiberbiztonsági kérdéseket. Ugyanakkor fontos lesz a vállalatok számára, hogy a biztonsági előírások betartása ne tegye kényelmetlenebbé a vásárlást, és ne menjen a vásárlói élmény rovására.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32