Lehet-e egészségügyi adattal életet menteni?
A Hungaromed szakmai konferenciáin 85 előadó és közel 3.000 résztvevő konzultált előadások és interaktív csoportmunkák formájában. Az október 7-9. között, második alkalommal megrendezett Hungaromed Egészségügyi és Orvostechnológiai Kiállítás több konferenciáját és szakmai eseményét is a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Kara és a Magyar Egészségügyi Menedzsment Társaság szervezte, főként a digitális egészségügy, a mesterséges intelligencia, a kórházi menedzsment stratégia, a betegbiztonság, az adat- és kiberbiztonság, a táplálkozástudomány és a demencia aktuális témáira fókuszálva.
A konferencián kiemelt szerepet kapott a digitalizáció, ezen belül is elsősorban a mesterséges intelligencia, az adatbányászat és a kiberbiztonság.
„A precíziós medicina egy ágy melletti segédeszközzé válik egy évtizeden belül. Már a mostani algoritmusok is képesek arra, hogy kiszűrjenek olyan tumor jeleket a képalkotó eszközök adatai alapján, amelyeket az adott felvételen maga a vizsgáló orvos sem vett észre. Vagyis az adat, illetve az adatok informatikai mélyelemzése alapvető változásokat hoz a gyógyításban.” – fogalmazta meg Szócska Miklós, a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Karának dékánja.
Egész napos, kreditpontos képzés keretén belül zajlott a betegbiztonságot is támogató betegoktatásról szóló program. A jelenlegi, edukáció szervezett kereteit teremti meg a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ (EMK). Az EMK jelenleg is gyűjti, rendszerezi és szervezett képzésbe ülteti át az úgynevezett “jógyakorlatokat”. Távlati cél, hogy minden egészségügyi intézményben legyen legalább egy kolléga, aki elvégzett egy minőségügyi és betegbiztonsági képzést; aki képes a kapcsolódó eszköztár készség szintű alkalmazására illetve, hogy az egészségügyi oktatási rendszerből kikerülő minden orvos, szakdolgozó és vezető halljon a betegbiztonság témájáról a tanulmányai során.
A Digitális egészségügy – háttérintézményi prioritások konferencián sor került egy kerekasztalbeszélgetésre is digitalizáció témában, melyen részt vett a Semmelweis Egyetem két dékánja Prof. Kellermayer Miklós és Szócska Miklós, a legfontosabb háttérintézmények képviselői (OVSZ, OMSZ, ÁEEK) továbbá a négy orvosi egyetem hallgatói egyesületeinek elnökei (BOE, DOE, SZOE, POE).
A Kreditmaraton elnevezésű konferenciákon és továbbképzéseken összesen akár 75 kreditpontot is szerezhettek az egészségügyi dolgozók. A lehetőséggel több százan éltek , kiválasztva a számukra leginkább érdekesnek vélt témát, legyen szó demenciáról, táplálkozástudományról, digitális egészségügyről vagy betegbiztonságról.
A kiállítás adott helyet a Medicina Fórum eseményeinek is. A két évtizede megrendezésre kerülőegészségpolitikai fórum és kerekasztal beszélgetés mellett, ünnepélyes keretek között díjazták a kiemelkedő egészségügyi intézményeket. Idén először átadták a Magyar Egészségügyi Menedzsment Társaság által alapított Év Medikusa díjat. A fórumon bemutatták a Medicina Évkönyvet is, amely október második felétől kapható az iMedio és Relay üzletekben.
Kapcsolódó cikkek
- Felpörgeti a digitalizációt a kórházakban a Schneider Electric
- Évnyitó másképp: innovatív tanárok az iskolapadban
- Digitalizáció a jó ügyek szolgálatában
- Lemaradásban a biztosítási szektor a digitális átalakulásban
- IBM-mel gyorsítják a digitális transzformációt Délkelet-Európa vezető pénzintézetei
- Az üzleti digitalizáció buktatói
- Újabb két magyar startup került az európai egészségügyi innováció élvonalába
- Digitalizál a HBM
- Elindult az orvosi szolgáltatások online piactere
- Influenszerek, gyermekreklámok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.