Magyarok is bekerültek a régió leggyorsabban fejlődő technológiai cégei közé
Idén három magyar társaság is felkerült a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 listára. A program a régió 50 leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozását mutatja be. A listára kerüléshez idén 432 százaléknál nagyobb árbevétel növekedés kellett.
Az ötvenes listán 2537 százalékos növekedéssel a 6. helyen végző, legjobb magyar szereplő a Dyntell lett, aki vállalatirányítási (ERP) rendszer fejlesztőjeként érte el ezt a kiemelkedő eredményt. A társaságnak több száz ügyfele van itthon és külföldön egyaránt. A cég által kifejlesztett iERP intelligens vállalatirányítási rendszer és koncepció a vezetői döntéstámogatás egy új technológiája, amely a vállalatirányítási rendszerek és üzleti intelligencia rendszerek egyesítésével jött létre. Innen származik a társaság neve is, amely a Dynamic és Intelligence szavak összeolvadásából jött létre.
Az idei 43. helyezett Supercharge már nem először került fel a Fast50 listájára, azaz tartósan kiemelkedő növekedési ütemmel – idén 485 százalék – büszkélkedhet. A Supercharge-ot 2010-ben alapították és Budapest mellett már Londonban is rendelkezik irodával. Olyan nagyvállalati ügyfeleknek fejlesztenek – elsősorban mobilra szánt megoldásokat, mint az OTP, a Santander Bank, a Deutsche Telekom, vagy a Magyarországon a NetPincér.hu márkával jelen lévő Delivery Hero.
Az idei listára még egy magyar társaság került fel, a Gremon Systems a 46. helyet szerezte meg. A vállalat innovatív informatikai megoldásokat kínál a kertészeti ágazat számára, különös tekintettel az üvegházi termelésre. A céget a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karának spin-off vállalataként alapították, 2013-ban. A társaság termékötleteit a kertészeti szektornak kínált költséghatékony megoldásokban rejlő hatalmas piaci potenciál hívta életre: olyan megoldásokat kínálnak, melyek segítik a termelőket erőforrásaik jobb kihasználásában, amely jelentős költségmegtakarítást eredményez.
Úton a világhír felé
„A leggyorsabban növekedő technológiai vállalatok közé szenvedéllyel, elhivatottsággal és innovatív szemlélettel lehet bekerülni. Ezek önmagukban is a siker kulcsai lehetnek, de sok más tényező is döntő fontosságú. A Deloitte Fast 50 programja 20 éve segíti ezeket a vállalkozásokat céljaik elérésben. A listára kerülés például automatikus nevezést is jelent a Deloitte Fast 500 EMEA programba, ahol a pályázó cég a közép-európai régión túl, világszerte is az ügyfelek látóterébe kerülhet” – mondta el Tancsa Zoltán, a Deloitte Magyarország partnere.
Az idei listán első helyezést szerzett a litván Voltas IT fejlesztőcsapata, 5734 százalékos növekedéssel. Ezt követő második helyen a cseh Prusa Research 3D nyomtatással foglalkozó cég lett, 4527 százalékkal. A dobogó harmadik fokára nem sokkal lemaradva, 4445 százalékos növekedéssel az ugyancsak cseh Blindspot csoport került, akik forradalmasították a mesterséges intelligenciát az elmúlt öt évben.
A teljes lista a linkre kattintva tekinthető meg.
Kapcsolódó cikkek
- NetSuite-Deloitte szövetség: felhőalapú ERP KKV-knak
- 5 alapfeltétel a sikeres digitális átálláshoz
- Okosváros nincs megújuló energia nélkül
- A jövőben robotok is vizsgálhatják a tőzsdei cégek teljesítményét
- Uniós rendelet védi a vállalkozásokat az online közvetítőcégekkel szemben
- Nincs több türelem GDPR ügyekben
- Egy évtizeden belül jöhetnek a légitaxik?
- Influenszerek, gyermekreklámok
- Eltűnhet 2040-re a rák és a cukorbetegség?
- Veszélyben az USA-ba történő adattovábbítások érvényessége?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.