Több év végi jutalommal terveznek idén a cégek, mint tavaly

forrás: Prím Online, 2019. október 30. 11:33

Kevesebb fizetésemelést adtak idén a cégek, mint amit terveztek, de az év végén több prémiummal és bónusszal is számolnak. Az állandó béren kívüli juttatások közül a mobiltelefon és a képzési lehetőségek biztosítása után az étkezési támogatás a legnépszerűbb - derül ki a legnagyobb magyar állásportál friss kutatásából. Továbbra is optimisták a cégvezetők, legtöbbjük növekedéssel, vagy legalábbis stabilitással számol a munkavállalók létszámát illetően.

A Profession.hu által megkérdezett cégeknél a 2019-re tervezett 9,1 százalékos fizetésemeléshez képest átlagosan csak 8,3 százalékkal növelték a munkavállalók keresetét. A dolgozók egyharmada ráadásul még semmilyen emelést nem kapott eddig. Jó hír viszont, hogy idén 13. havi fizetést (28%), bónuszt (56%) és prémiumot (37%) is több helyen terveznek osztani, mint tavaly. 2020-ra a vállalkozások átlagosan 8,2 százalékos bérnövekedéssel terveznek.

 

A legnépszerűbb béren kívüli juttatás a mobiltelefon, a válaszadók 60 százaléka adja ezt alkalmazottainak. A válaszadók 40 százalékánál jellemzőek a továbbképzések, tréningek. A béren kívüli juttatások képzeletbeli harmadik helyezettje az étkezési támogatás, amely a cégek több mint negyedénél jellemző.

 

 

 

Több dolgozó távozik és továbbra is kihívás a pótlásuk

Az elmúlt két évben átlagosan nőtt a cégeknél tapasztalható fluktuáció aránya, azaz többen hagyják el a munkájukat, mint az előző években. A Profession.hu szakértői szerint az itthon megfigyelhető szint még mindig az „egészséges” kategóriába esik, ahol az új dolgozók belépése a működés előnyére szolgál.

 

 

A megkérdezett vállalatoknál még mindig magasnak találják azoknak a jelentkezőknek az arányát, akik nem megfelelő tudással, vagy tapasztalattal küldik el az önéletrajzukat egy pozícióra. Ez az érték viszont folyamatosan csökken, míg 2017-ben még 82 százalékuk emelte ki ezt a tényezőt, idén már csak 75 százalék említette.

A céges döntéshozók szerint egyre több jelentkező kér aránytalanul magas fizetést. Két évvel ezelőtt még csak 38 százalékuknál jelentett ez problémát, jelenleg 68 százalékuk találkozik a jelenséggel. A radikális változást részben a növekedő munkaerőhiány okozza.

 

Optimisták a cégek, de sok helyen hiányzik a stratégia

A cégek 82 százaléka azzal számol, hogy 2020-ban növekedni fog a személyi állománya, vagy legalábbis megtartják a mostani létszámot. A derűs várakozások ellenére sok helyen nincs dedikált személy, vagy csapat a toborzásra és még több esetben hiányzik a tudatos tervezés. 

 

„Az álláskeresők 93%-a első körben álláshirdetést kezd el böngészni, amikor munkát keres, így nem véletlen, hogy a vállalkozások 86 százaléka továbbra is az állásportálokon való hirdetést tartja az elsődleges és legjobb toborzási eszköznek. Emellett egyre többen próbálják a közösségi médiát is bevenni a keresésbe. A minőségi jelöltek több mint 60 százaléka a Profession.hu-ról érkezik az álláshirdetésekre. A toborzási hatékonyság növelése és a sikeresség érdekében a HR stratégiai szerepének biztosítása és az átgondolt stratégia fontosabb, mint valaha” – mondta Tüzes Imre, a Profession.hu Üzletfejlesztési vezetője.

 

A kutatásban résztvevő cégek 45 százalékánál dolgozik HR csapat, de csak 28 százalékuk rendelkezik emberi erőforrás stratégiával. Bíztató jel, hogy a maradék vállalkozások negyede tervezi, hogy bevezeti az ilyen szintű tervezést. Rögzített toborzási és kiválasztási folyamat több mint felüknél működik és további 18 százalékuk tervezi létrehozni azt. A tudatos bérpolitika 2 évvel ezelőtt a munkáltatók háromnegyedénél volt megfigyelhető, 2019-re azonban 65 százalékra csökkent ez az érték. 

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01