A GEFCO újrafelhasználható konténereiben szállítják az Airbus repülőgépalkatrészeit is
A GEFCO, a multimodális ellátási lánc megoldások globális szereplője megállapodást kötött az Airbus-szal, hogy a globális piacvezető repülési és űrkutatási vállalat működése, ellátási lánca még zöldebbé és környezettudatosabbá váljon. A GEFCO több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezik az újrafelhasználható csomagolások terén. Erre a tudásra építve az Airbus fokozatosan lecseréli eldobható, nem újrahasznosítható csomagolóanyagait, környezettudatos, újrafelhasználható és összecsukható konténerekre. Az együttműködés bizonyíték a két vállalat elkötelezettségére a legszigorúbb környezetvédelmi előírások irányába, mindemellett az új megoldás a légiközlekedési szektor hatékonyságának javulásához is hozzájárul.
Újrahasznosítható csomagolás a GEFCO technológiájával
2019 januárja óta a GEFCO szervezi és szállítja az alkatrészeket az Airbus európai beszállítóitól a vállalat 10 összeszerelő üzemébe, mindezt a szállító vállalat újrahasználható csomagolási megoldásaira építve Franciaország, Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság területén. A projektbe bevont több mint 30 ezer szállítóeszközzel az Airbus szeretné kiterjeszteni a fenntartható megoldásokat minden európai beszállítójára és telephelyére.
Az újrafelhasználható csomagolás lehetővé teszi az Airbus számára, hogy ellátási láncában jelentősen csökkentse az eldobható csomagolóanyagok mennyiségét, valamint az utakon lévő teherautók számát is, mivel az összecsukható dobozok és konténerek használatával optimalizálható a szállító autók kihasználtsága. Ez a megközelítés egybeesik a repülési ágazat jelentős átalakulásával, amely megköveteli a vállalatoktól, hogy folyamatosan javítsák logisztikai teljesítményüket, miközben megfelelnek magas környezetvédelmi előírásoknak is.
Átfogó csomagolási megoldások a teljes ellátási láncban
A GEFCO 6 csomagoláskezelő központja dolgozik napi szinten az újrafelhasználható csomagolások rendelésén, gyűjtésén, berakodásán és szállításán világszerte. Az Airbus szintén együttműködik a GEFCO eszközaudit szakembereivel is, hogy képezze az operatív munkában résztvevő csapatait a csomagoláskezelés terén, valamint megismertesse őket a NETBOX használatával. A NETBOX egy kifejezetten a konténerek mozgásának követésére létrehozott informatikai rendszer, amely valós idejű szállítási információkat nyújt a szakembereknek. Az Airbus beszállítói emellett további képzéseken is részt vehetnek, amelyek segítik a fenntartható csomagolási megoldásokra történő áttérést.
A GEFCO humán- és technológiai erőforrásai révén a legmagasabb nyomonkövethetőségi standardokat kínálja az Airbus számára, annak érdekében, hogy az fokozhassa ellátási láncának kontrollját és hatékonyságát, miközben elősegíti a cég folyamatainak fejlesztését a teljes iparágban.
Emmanuel Arnaud, a GEFCO értékesítési és marketing vezetője, valamint elnökségi tagja elmondta: „Nagyon büszkék vagyunk, hogy elnyertük az Airbus bizalmát. Örömmel bocsátjuk rendelkezésükre egyedi, újrafelhasználható csomagolási tapasztalatainkat ennek az ambiciózus projektnek a megvalósításához. Nemzetközi szakértői hálózatunk és kimagasló üzemeltetési tapasztalatunk - különösen az autóiparban - lehetővé teszi számunkra, hogy magabiztosan, partneri megközelítéssel vállaljuk ezt a kihívást, összhangban a „Partners, unlimited szlogenünkkel.”
Kapcsolódó cikkek
- „Figitális” forradalom a szállítmányozásban, aki nem vesz részt lemarad
- Palletways: egy éve Magyarországon
- Kiterjesztett valóság teszi hatékonyabbá és biztonságosabbá a gyógyszerek csomagolását
- Nemzetközi szolgáltatását fejleszti a Palletways Hungary
- A BILK Nyrt. 2019 első félévében is növelte árbevételét és üzemi eredményét
- Az ár vagy a környezettudatosság miatt veszünk használt cuccot?
- Világszerte 100 milliónál tart a Lime e-rolleres utak száma
- Új raktárbázisba költözött a MediaMarkt
- Falatozz.hu: az online vásárlók közel fele rendelt már ételt lebomló csomagolásban
- Új vezető a UPS Magyarország élén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.