Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
A Black Friday mára az egész világon valódi jelenséggé nőtte ki magát, a Google adatai szerint az elmúlt 5 évben az internethasználók körében több, mint duplájára nőtt az érdeklődés az esemény iránt. A világon szinte minden évben, minden országban újabb és újabb eladási rekordok dőlnek meg, a vásárlók ebben a néhány napban akár tízszer annyit költenek az online áruházakban, mint egy átlagos hétköznapon. Egyes becslések szerint az éves forgalom körülbelül 20%-át realizálják ebben a hónapban a kereskedők, miközben a 18–40 év közötti fogyasztók egyharmada körében a leárazások időszakában történő vásárlás már-már hagyománynak tekinthető.
Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon is nő – a legfrissebb felmérések szerint a magyaroknak már 90%-a tudja, hogy mi a Black Friday, és idén 10-ből 5-en (49,74%) szeretnének vásárolni a leértékelések során. A Magyarországra vonatkozó adatok szerint tavaly az eladások egy átlagos forgalommal bíró naphoz képest 1377 százalékkal ugrottak meg. Ez az eredmény azonban nem egyedi: Szingapúrban például 511 százalékos, Angliában 1708 százalékos, Németországban pedig 2418 százalékos növekedést mértek. Mindeközben a Black Friday napja, lassan a Black Friday hetévé válik – a fokozott érdeklődés már szerdától tapasztalható, a forgalom pénteken éri el a csúcsot, és csak szombaton esik vissza a keddi szintre. Magyarországon a 2018-as adatok szerint a legintenzívebb online vásárlási időszak reggel 8 és este 10 közé esett.
Hazánkban a promóciós napokon az üzletek átlagosan 50%-kal csökkentik az áraikat, a vásárlók pedig online és hagyományos boltokban is kívánnak vásárolni. A hagyományos boltokat mindössze a megkérdezettek 4,17%-a preferálja, a csak online vásárlás mellett pedig 41,67% teszi le a voksát. A magyarok személyenként átlagosan három terméket terveznek vásárolni, a férfiak átlagosan 65.000 Ft, a nők átlagosan 45.000 Ft értékben.
“A leértékelések során leginkább ruházati és lábbeli termékeket keresünk. A kozmetikumok és parfümök a második, az elektronikai cikkek a harmadik legnépszerűbb termékkategória, illetve gyakran vásárolunk konyhai és háztartási készülékeket is. Ezek egyébként azok a kategóriák, amelyek az év többi időszakában is hasonlóan népszerűek az e-kereskedelemben” – mondja Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.
A Black Friday és a Cyber Monday népszerűségének növekedésével növekszik a számítógépes bűnözők fenyegetése is. November és december fordulóján a csalási kísérletek száma akár 18%-kal is nőhet az év más időszakaihoz képest.
“A leértékelések idején, amikor rohanás közben próbáljuk elcsípni a legjobb ajánlatot, különösen fontos, hogy odafigyeljünk adataink biztonságára. A védekezés egyik legjobb eszköze az olyan fizetési megoldás használata lehet, amely garantálja a segítséget abban az esetben, ha valami rosszra fordul” – hangsúlyozza Marcin Glogowski a PayPal-tól. “Ez a védelem különösen fontos lehet azok számára, akik mobil eszközökkel vásárolnak, mert a PayPal felmérése szerint a világ fogyasztóinak kétharmada használ mobileszközt vásárláshoz, miközben a vásárlók több mint fele aggódik a tranzakciók biztonsága miatt.”
Az elemzések szerint a Black Friday-en végrehajtott tranzakciók 1,36%-a és a Cyber Monday-on végzett tranzakciók 1%-a lehet csalási kísérlet. Az egyes tranzakciók átlagértéke ebben az időszakban 243 USD (kb. 73.500 HUF), így a vásárlók veszteségei több ezer dollárt tehetnek ki.
Kapcsolódó cikkek
- PayPal: világszerte nő a mobil eszközökről történő vásárlás aránya
- Árukereső.hu – GKI: idén közel 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
- Több millió termék egyetlen webáruházban
- Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem
- Fekete péntek: ezek voltak tavaly a legnépszerűbb termékek világszerte
- Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
- GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- Magyar startup sikere az e-commerce piacon
- Friss online kiskereskedelmi számok – 2018
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.