Miért nem ismerik a cégedet az IT-sek?
Általánosságban minden az online felületek és a teljes digitalizáció felé tart – ez viszont sokszor problémát jelenthet a munkaerőpiacon, főleg a tehetségek felkutatásában. A HR-esek által megírt, releváns információkat nem mindig tartalmazó álláshirdetések között könnyű összezavarodni az online platformokon, a rátermett fiatalok pedig hamar elvesztik érdeklődésüket egy cég iránt, mivel a hirdetés nem mutatja be a belső folyamatokat, a cég értékeit, az általuk használt technológiák sokszínű palettáját, és a vállalkozás vízióit sem.
Az online felületek sokszor személytelenek, általuk a munkakereső nem ismerheti meg azokat, akikkel nap, mint nap dolgozhatna és nem tudja átérezni a munkahely légkörét sem. Erre kitűnő megoldás lehet az alternatív recruitment eszközök használata.
A magyar Tech Embassy lelkes, fiatal munkatársai folyamatosan olyan felületeket próbálnak létrehozni, ahol személyes interakciók alapján választhatnak munkahelyet az ország legtehetségesebb fejlesztői. A munkakeresők együtt dolgozhatnak a leendő munkatársaikkal, találkozhatnak a vezető fejlesztőkkel, és mélyrehatóan láthatnak bele minden őket érintő tényezőbe.
Az általuk legutóbb rendezett JunctionX Budapest hackathon rendezvényen a fejlesztők a Google, a Nokia, a Tesco és a Telekom feladataira kerestek megoldást. A rendezvény utáni kérdőívből kiderült, hogy résztvevők 100%-a ajánlaná a rendezvényt barátainak, 80%-uk pedig talált olyan munkalehetőséget, amely komolyan felkeltette az érdeklődését.
„A hagyományos online felületeken elvész az emberközeliség, a munkakeresők érdeklődése egy cég iránt pedig hamar köddé válik, ha mindenütt csak a sablonszöveget látják. A mi alternatív, offline platformjainkon megoldást kínálunk erre a nehézségre.
A munkakereső és a munkáltató közös érdeke, hogy a munkaviszony megkezdése előtt egy csapatban dolgozzon mindkét fél különböző feladatokon, ezzel megismerve egymást.” – mondta el Gedai Bence, a Tech Embassy ügyvezetője.
A következő rendezvényük egy jövő tavasszal megrendezett alternatív, IT-specifikus állásbörze lesz, ahol újra többszáz fejlesztő találhatja meg álmai munkahelyét.
Kapcsolódó cikkek
- Sugárkezelésre váró gyerekeknek terveznek játékot az idei JunctionX Budapesten
- Az egyetem nem csak az egyetemről szól
- Egymilliót egy ötletért!
- A munkaerőpiacon is előnybe kerülhetnek a társadalmi ügyekben aktív cégek
- Egy fejlesztői verseny, ahol nem csak a fejlesztés számít
- Az alternatív valóságok és a gamification határozhatja meg a jövő munkahelyeit
- Az egész országban keresik ismét a szerethető munkahelyeket
- Az alkalmazottak fele elégedetlen munkahelyével
- További 50 fővel növeli létszámát az idei évben pécsi IT-központjában az ALDI
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.