Az ABB támogatja az ázsiai csendes-óceáni térség tisztaenergia-projektjét
Az ABB automatizálási, energetikai és műszerezési megoldásokat szállít a Hydrogen Energy Supply Project (HESC; hidrogén energia ellátási lánc) kísérleti projekthez.
A tiszta hidrogén Ausztráliában történő biztonságos és hatékony előállítását, valamint a hidrogén Japánba történő szállítását célul tűző HESC-projekt világszerte az első kezdeményezések közzé tartozik, amelynek keretében kereskedelmi technológiát kívánnak kidolgozni a hidrogén cseppfolyósításához és szállításához. A projekt keretében a barnaszén-gázosítást, a hidrogéngáz cseppfolyósítását, tárolását, valamint a cseppfolyós gáz olyan speciális tartályhajóba való töltését kívánják vizsgálni, amely azt az ázsiai csendes-óceániai térségben szállítaná.
A mérföldkőnek tekinthető HESC kísérleti projekt országos szinten mintegy 2 milliárd ausztrál dollárnak megfelelő exportlehetőséget ígér, amellyel Ausztrália globális vezető szerepre tehet szert a hidrogénlőállítás terén. Az ausztrál kormány úgy véli, hogy a kísérleti projekt döntő lépés azon az úton, amelyen Ausztrália nemzetközileg is meghatározó tényező válik a hidrogéntermelésben. A központi ausztrál kormány és Victoria állam kormánya egyaránt 50 millió ausztrál dollár (34 millió USD) összeggel kívánja támogatni az 500 millió ausztrál dollárnyi költségvetéssel tervezett HESC kísérleti projektet.
A kísérleti projekt létesítményeinek építése 2019-ben kezdődött Port of Hastingsben. A program kísérleti szakasza 2020-tól megközelítően egy évig működik majd. Az ABB Ausztráliából és Japánból is kapott megrendeléseket: villamosítási és műszerezési termékek szállítására nyert megbízást Ausztrálban, illetve automatizálási termékekre szóló megbízást nyert Japánban, a Kawasaki Heavy Industries-tól.
“Az ABB örömmel tekint az együttműködés elé, amelynek célja, hogy a világ első, kísérleti projektje keretében a káros anyagok kibocsátásának csökkentése mellett, kereskedelmi technológiát dolgozzunk ki a tiszta hidrogén Ausztráliában történő cseppfolyósítására, majd Japánba történő szállítására,” – nyilatkozat Peter Terwiesch, az ABB Ipari Automatizálás divíziójának vezetője. „A technológiai vezető szerepet játszó ABB magas színvonalú termékekkel, globális tapasztalattal és élenjáró innovációval büszkélkedhet”.
Kevin Kosiko, az ABB Energy Industries ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: “Az energiaágazatban kiemelkedő szaktudásunk és tapasztalatunk kiaknázásával világszerte jelentős projektekben támogatjuk a vevőinket, akiknek lehetővé tesszük, hogy a holnap világa számára zöldebb és fenntarthatóbb energiaforrásokat hozzanak létre.”
Az ABB Ausztráliába villamos berendezéseket szállít és épít be. Az ABB a szerződése alapján kisfeszültségű kapcsolóberendezéseket, elosztótáblákat, villamos energia minőségét javító komponenseket, szünetmentes tápegységeket, teljes körű tervezési, projektirányítási és üzembehelyezési szolgáltatásokat, műszerezést, motorokat és hajtóműveket szállít a Victoria állambeli Port of Hastingsben lévő új hidrogéncseppfolyósító és -töltő terminálhoz. A terminálban a Latrobe Valley-ben barnaszén gázosításával előállított hidrogént fogják cseppfolyósítani és tárolni.
Japánban, Kobe városában cseppfolyós hidrogén fogadására alkalmas terminál épült. A mélyhűtött, cseppfolyósított fölgáz-terminálok építésében nagy tapasztalattal rendelkező ABB Bailey Ltd. automatizálási és biztonsági rendszerek szállításával támogatja a helyi üzem tevékenységét.
Az előrejelzések szerint a hidrogén a világ energiaigényének akár egyötödét is fedezheti majd. A hidrogén előállítására és kereskedelmére szakosodott piac értéke 2050-re elérheti a 2,5 billió amerikai dollárt. A szénből, olajból és gázból is viszonylag kevés saját forrással rendelkező, de a világ ötödik legnagyobb energiafogyasztójának számító Japán azzal számol, hogy a jövőben a szállítás és az energiatermelés igényeinek fedezésében komoly szerepet játszik majd a hidrogén. A cseppfolyósítási technológia nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a hidrogént térfogatának 1/800-ra lehessen sűríteni, ami lehetővé teszi a hidrogén nagy távolságokra történő, hatékony szállítását. A szakemberek úgy vélik, hogy üzemanyagként történő hosszú távú felhasználása lehetséges megoldást kínál az üvegházhatású gázok kibocsátásnak csökkentére is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar siker a zöld innovációs versenyen
- Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye
- Az ABB technológiája biztosítja a Burdzs Kalifa felhőkarcoló megbízható energiaellátását
- Az ABB energiatároló rendszereket gyártó, modern üzemet avatott fel Badenben
- Ausztria történetének eddigi legnagyobb hálózatbővítésében vesz részt az ABB
- Az ABB technológiája segít az olasz jégkrémtárolásban
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- Az ABB megoldásaival üzemel a világ első, hidrogén meghajtású folyami hajója
- A Johan Cruijff ArenA 3 megawattos energiatároló rendszere mostantól aktív
- Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.