A döntéshozók fele szerint a mesterséges intelligencia veszélyezteti a munkahelyeket a pénzügyi szektorban
Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya szerint a magyarországi vállalatok 57%-a magas- vagy nagyon magas fokon digitalizált megoldásokkal kezeli kintlévőségeit. Minden második megkérdezett cég jelezte, hogy a fizetési felszólítás folyamata nagyrészt vagy teljes egészében digitalizált a vállalatánál – derült ki a 17 országban elvégzett, 3400 megkérdezett szakértő álláspontját összesítő tanulmányból.
A vállalatok döntéshozói a mesterséges intelligenciáról Magyarországon és Európában egyaránt szélsőséges véleménnyel rendelkeznek. A hazai megkérdezettek 54%-a gondolja úgy, hogy az MI veszélyezteti a munkahelyeket a kintlévőség-kezelés területén, míg Európában a megkérdezettek 47%-a vélekedett hasonlóan. 36-36% úgy érzi, hogy ez a technológia teljesen túlértékelt, és 16% (Magyarország), illetve 19% (Európa) tudja elképzelni, hogy a mesterséges intelligencia teljes mértékben el tudja végezni a kintlévőség-kezelési feladatokat.
Magyarországon 22% a késedelmes vagy ki nem fizetett számlák aránya. A cégek képviselőit arról is megkérdezték, hogy ezek milyen következményeket okoznak vállalatuk számára. A válaszadók leggyakrabban a profitkiesést (52%), a pénzforgalmi gondokat (41%) és a magasabb fizetendő kamatköltségeket (42%) említették. Ezen következményekre a vállalatok 31%-a áremelésekkel, 27%-a a befektetések leállításával, 23%-a pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. Minden ötödik magyar cég (19%) konkrétan veszélyben is érzi a működését a mindennapi fizetési problémák miatt.
Kraszna Tamás, az EOS Magyarország fedezetlen követeléskezelési osztályának vezetője kiemelte, hogy a követelések gyors és szakszerű kezelése hatással van a gazdaság egészére: „Fontos, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. A törlesztéseket jelentősen meggyorsíthatják a digitális fizetési módok, amelyeket a kutatás adatai alapján jelenleg 4 magyar vállalat közül csupán egy kínál fel ügyfeleinek. Ezek közé tartoznak az online fizetési platformok, a mobiltárcák, de láttunk olyan európai vállalatot, amelynél lehetséges akár kriptovalutában is törleszteni a kintlévőséget” – mondta el a kutatás kapcsán Kraszna Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Hiába jön a recesszió, a digitalizáción nem spórolnak a cégek
- Átírja a trendeket a digitális élményplatformok megjelenése a gyártási ágazatban
- Az S&T elindítja az ipari digitalizációs oktatást elősegítő programját
- Öt tipp, hogy cége ne kerüljön behozhatatlan hátrányba a digitalizációs versenyben!
- 5 alapfeltétel a sikeres digitális átálláshoz
- Lehet-e egészségügyi adattal életet menteni?
- Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
- Felpörgeti a digitalizációt a kórházakban a Schneider Electric
- Évnyitó másképp: innovatív tanárok az iskolapadban
- Digitalizáció a jó ügyek szolgálatában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.