A döntéshozók fele szerint a mesterséges intelligencia veszélyezteti a munkahelyeket a pénzügyi szektorban
Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya szerint a magyarországi vállalatok 57%-a magas- vagy nagyon magas fokon digitalizált megoldásokkal kezeli kintlévőségeit. Minden második megkérdezett cég jelezte, hogy a fizetési felszólítás folyamata nagyrészt vagy teljes egészében digitalizált a vállalatánál – derült ki a 17 országban elvégzett, 3400 megkérdezett szakértő álláspontját összesítő tanulmányból.
A vállalatok döntéshozói a mesterséges intelligenciáról Magyarországon és Európában egyaránt szélsőséges véleménnyel rendelkeznek. A hazai megkérdezettek 54%-a gondolja úgy, hogy az MI veszélyezteti a munkahelyeket a kintlévőség-kezelés területén, míg Európában a megkérdezettek 47%-a vélekedett hasonlóan. 36-36% úgy érzi, hogy ez a technológia teljesen túlértékelt, és 16% (Magyarország), illetve 19% (Európa) tudja elképzelni, hogy a mesterséges intelligencia teljes mértékben el tudja végezni a kintlévőség-kezelési feladatokat.
Magyarországon 22% a késedelmes vagy ki nem fizetett számlák aránya. A cégek képviselőit arról is megkérdezték, hogy ezek milyen következményeket okoznak vállalatuk számára. A válaszadók leggyakrabban a profitkiesést (52%), a pénzforgalmi gondokat (41%) és a magasabb fizetendő kamatköltségeket (42%) említették. Ezen következményekre a vállalatok 31%-a áremelésekkel, 27%-a a befektetések leállításával, 23%-a pedig elbocsátásokkal és a felvétel befagyasztásával reagál. Minden ötödik magyar cég (19%) konkrétan veszélyben is érzi a működését a mindennapi fizetési problémák miatt.
Kraszna Tamás, az EOS Magyarország fedezetlen követeléskezelési osztályának vezetője kiemelte, hogy a követelések gyors és szakszerű kezelése hatással van a gazdaság egészére: „Fontos, hogy a késedelmes kintlévőségeket minél korábbi fázisban kezdjük kezelni, mert ilyenkor még jobbak a kilátások, mint egy korosabb követelés esetén. A törlesztéseket jelentősen meggyorsíthatják a digitális fizetési módok, amelyeket a kutatás adatai alapján jelenleg 4 magyar vállalat közül csupán egy kínál fel ügyfeleinek. Ezek közé tartoznak az online fizetési platformok, a mobiltárcák, de láttunk olyan európai vállalatot, amelynél lehetséges akár kriptovalutában is törleszteni a kintlévőséget” – mondta el a kutatás kapcsán Kraszna Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Hiába jön a recesszió, a digitalizáción nem spórolnak a cégek
- Átírja a trendeket a digitális élményplatformok megjelenése a gyártási ágazatban
- Az S&T elindítja az ipari digitalizációs oktatást elősegítő programját
- Öt tipp, hogy cége ne kerüljön behozhatatlan hátrányba a digitalizációs versenyben!
- 5 alapfeltétel a sikeres digitális átálláshoz
- Lehet-e egészségügyi adattal életet menteni?
- Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
- Felpörgeti a digitalizációt a kórházakban a Schneider Electric
- Évnyitó másképp: innovatív tanárok az iskolapadban
- Digitalizáció a jó ügyek szolgálatában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.