Izgatottan várja a KLM, mit hoz a 2020-as év a technológia és a repülés világában
Az utasok keresési, foglalási és utazási szokásai folytonos mozgásban vannak. De hogyan is fogja a technológia és a fogyasztó megváltoztatni az utazást 2020-ban? A KLM Holland Királyi Légitársaság alábbi előrejelzésében a turizmus jövőjébe nyerhetünk betekintést a hangfelismeréssel támogatott foglalási rendszereken, a fenntartható megoldásokon és a vasúton át egészen az arcfelismerő biztonsági ellenőrzésekig.
Az Y és Z generáció az Instagramon is jól mutató desztinációkat választja*
Kutatások bizonyítják, hogy az Y és Z generációba tartozó utasok jelentős hányada, egész pontosan 25,8%-a alaposan végiggondolja a vakáció helyszínének kiválasztásakor, mennyire fognak jól mutatni a képek az Instagramon, és vajon hány lájkot fognak kapni. Az is fontos természetesen, hogy a fotók egyediek és sajátok legyenek. (Lásd még a Rengetegen inspirálódnak családtagjaik és barátaik Instagram profiljából pontot.)
Egyre népszerűbbek a hangfelismerő megoldások navigálás közben
Rengetegen töltenek órákat a keresők és böngészők előtt az ideális úti cél kiválasztásakor. A kutatásban az „okos hangszórók” is segítségükre vannak, egyre többen találják meg a számukra megfelelő desztinációt és repülőjegyet a hangalapú eszközökkel. A KLM foglalórendszerében minden hónapban 10%-kal nő a Google Asszisztens segítségével jegyet keresők száma.
Sokan inspirálódnak családtagjaik és barátaik Instagram profiljából
Az előrejelzések szerint az Instagram egyre nagyobb szerepet fog játszani utazásaink tervezésében. A felhasználók főként (65,3%-ban) hozzátartozóik és barátaik posztjait követik nyomon, de sokszor (az esetek 45,9%-ában) kattintanak a hashtagekre is, ha ismeretlenek képei alapján szeretnének inspirálódni. A hírességek és influencerek szerepe egyre csökken (már csak 14,5%-ban befolyásolják a döntéseket), ugyanis a felhasználók több mint 50%-a nem bízik az általuk megosztott képekben, beszámolókban.
Egyre népszerűbb a légi és vasúti közlekedés kombinációja
Rendkívül fontos a fenntarthatóság is, így az utasok minden eddiginél jobban szem előtt tartják azt az utazások megtervezésénél. Ennek okán az utazásszervezők minden alkalmat megragadnak arra, hogy repülés helyett vasúton bonyolítsanak le a rövidebb távokat. A KLM folyamatosan bővíti weboldalát, hogy utasai minél egyszerűbben tervezhessenek vonatutat a rövidebb távok megtételére. Az alapgondolat, hogy minél egyszerűbben lehessen ötvözni a repülés és a vasúti közlekedést.
Tervezi ellensúlyozni CO2 kibocsátását?
Egyre több utas kompenzálja utazásának rá eső szén-dioxid-kibocsájtását. A KLM kérdőívéből* kiderül, hogy az utasok 38,8%-a tervezi kiegyenlíteni CO2 termelését a következő évben. A KLM 2020-tól egy új, egyszerűsített mobil fizetési módot vezet be, hogy az elhatározás minél könnyebben válhasson valósággá.
Az arcod az útleveled
Az arcfelismerő technológiának köszönhetően rövidülnek a sorok a reptereken. Az idei év során a KLM bevezetett egy új beléptetőrendszert, aminek köszönhetően az utasoknak az eddig megszokott útlevélellenőrzés helyett mindössze egy szelfit kell felmutatniuk a KLM applikációban, hogy átjussanak a biztonsági ellenőrzésen, beléphessenek a lounge-ba, vagy felszállhassanak a gépre. A KLM alkalmazás természetesen azt is megmutatja, mely reptereken használható a megoldás. Az új teszteknek köszönhetően pedig egyre több utas használhatja majd 2020-tól az arcfelismerő technológiát. Természetesen, akik inkább a hagyományos útlevélellenőrzésnél szeretnének maradni, azoknak továbbra is fennáll majd a lehetőség.
A mesterséges intelligencia rövidíti a várakozási időket, és az előre nem látott eseményekre is számít
A villámláshoz hasonló, előre nem látott körülmények késésekhez vezethetnek. A hasonló kellemetlen külső tényezők semlegesítésének érdekében a jövőben mesterséges intelligencia fog segíteni annak kiszámításában, hogyan érdemes csoportosítani és mozgatni a személyzetet és a gépeket. Ennek köszönhetően 2020-tól még pontosabb járatokra számíthatunk.
Még több luxus és pihenés a reptereken
Rengeteg innováció várja majd a jövőben az utasokat, hogy minél kényelmesebb legyen a reptereken eltöltött idő. Az átszálló utasok alvókabinokat találnak majd a KLM új nem schengeni Crown Lounge-zsában, de akár egy fényűző vacsorát is elfogyaszthatnak a Blue étterem és bárban, ahol minden fogást a Michelin-csillagos séf, Joris Bijdendijk alkotott.
Kikapcsolni, vagy otthon hagyni a telefon?
Telefon nélkül szinte lehetetlen elindulni otthonról, de egyre többen vannak, akik szándékosan kevesebbet foglalkoznak készülékeikkel utazás során, sokan pedig teljesen félreteszik mobiljaikat. A válaszadók körülbelül fele próbál saját bevallása szerint a lehető legkevesebbet telefonozni nyaralás közben, bár azt is többen leszögezték, hogy ez sokszor rendkívül nehéz. Az utasok majdnem harmada próbálná ki a telefonmentes utazást, másfelől viszont attól tartanak, hogy ez lehetetlennek bizonyulna számukra.
_________________
*A felmérést a KLM megbízásából a Factsnapp készítette 400 fő megkérdezésével.
Kapcsolódó cikkek
- Még sosem volt ilyen biztonságos a repülés
- Kiterjesztett valóság megoldással teszi gyorsabbá és pontosabbá a repülőgépek átvizsgálását az Aeroplex
- A Bosch repülni tanítja az autókat
- A világ 10 legígéretesebb repülőgép-karbantartó ipari innovációja között az AerinX
- Jövőre a pilóták ötöde nő lesz az easyJetnél
- Szorosabb lesz az együttműködés a civil és katonai léginavigációs szolgáltatásban
- Az Emirates applikációjában az utasok több mint 4000 szórakoztató csatorna kínálatát böngészhetik
- Egyre több a szabálysértő drónreptetés
- 250 millió forintos tőkebefektetést kap az AerinX
- Egymilliószoros biztonság
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.