Izgatottan várja a KLM, mit hoz a 2020-as év a technológia és a repülés világában

forrás: Prím Online, 2019. december 14. 12:17

Az utasok keresési, foglalási és utazási szokásai folytonos mozgásban vannak. De hogyan is fogja a technológia és a fogyasztó megváltoztatni az utazást 2020-ban? A KLM Holland Királyi Légitársaság alábbi előrejelzésében a turizmus jövőjébe nyerhetünk betekintést a hangfelismeréssel támogatott foglalási rendszereken, a fenntartható megoldásokon és a vasúton át egészen az arcfelismerő biztonsági ellenőrzésekig. 

Az Y és Z generáció az Instagramon is jól mutató desztinációkat választja*

Kutatások bizonyítják, hogy az Y és Z generációba tartozó utasok jelentős hányada, egész pontosan 25,8%-a alaposan végiggondolja a vakáció helyszínének kiválasztásakor, mennyire fognak jól mutatni a képek az Instagramon, és vajon hány lájkot fognak kapni. Az is fontos természetesen, hogy a fotók egyediek és sajátok legyenek. (Lásd még a Rengetegen inspirálódnak családtagjaik és barátaik Instagram profiljából pontot.)

 

Egyre népszerűbbek a hangfelismerő megoldások navigálás közben

Rengetegen töltenek órákat a keresők és böngészők előtt az ideális úti cél kiválasztásakor. A kutatásban az „okos hangszórók” is segítségükre vannak, egyre többen találják meg a számukra megfelelő desztinációt és repülőjegyet a hangalapú eszközökkel. A KLM foglalórendszerében minden hónapban 10%-kal nő a Google Asszisztens segítségével jegyet keresők száma. 

 

Sokan inspirálódnak családtagjaik és barátaik Instagram profiljából

Az előrejelzések szerint az Instagram egyre nagyobb szerepet fog játszani utazásaink tervezésében. A felhasználók főként (65,3%-ban) hozzátartozóik és barátaik posztjait követik nyomon, de sokszor (az esetek 45,9%-ában) kattintanak a hashtagekre is, ha ismeretlenek képei alapján szeretnének inspirálódni. A hírességek és influencerek szerepe egyre csökken (már csak 14,5%-ban befolyásolják a döntéseket), ugyanis a felhasználók több mint 50%-a nem bízik az általuk megosztott képekben, beszámolókban. 

 

Egyre népszerűbb a légi és vasúti közlekedés kombinációja

Rendkívül fontos a fenntarthatóság is, így az utasok minden eddiginél jobban szem előtt tartják azt az utazások megtervezésénél. Ennek okán az utazásszervezők minden alkalmat megragadnak arra, hogy repülés helyett vasúton bonyolítsanak le a rövidebb távokat. A KLM folyamatosan bővíti weboldalát, hogy utasai minél egyszerűbben tervezhessenek vonatutat a rövidebb távok megtételére. Az alapgondolat, hogy minél egyszerűbben lehessen ötvözni a repülés és a vasúti közlekedést.

 

Tervezi ellensúlyozni CO2 kibocsátását?

Egyre több utas kompenzálja utazásának rá eső szén-dioxid-kibocsájtását. A KLM kérdőívéből* kiderül, hogy az utasok 38,8%-a tervezi kiegyenlíteni CO2 termelését a következő évben. A KLM 2020-tól egy új, egyszerűsített mobil fizetési módot vezet be, hogy az elhatározás minél könnyebben válhasson valósággá.

 

 

Az arcod az útleveled

Az arcfelismerő technológiának köszönhetően rövidülnek a sorok a reptereken. Az idei év során a KLM bevezetett egy új beléptetőrendszert, aminek köszönhetően az utasoknak az eddig megszokott útlevélellenőrzés helyett mindössze egy szelfit kell felmutatniuk a KLM applikációban, hogy átjussanak a biztonsági ellenőrzésen, beléphessenek a lounge-ba, vagy felszállhassanak a gépre. A KLM alkalmazás természetesen azt is megmutatja, mely reptereken használható a megoldás. Az új teszteknek köszönhetően pedig egyre több utas használhatja majd 2020-tól az arcfelismerő technológiát. Természetesen, akik inkább a hagyományos útlevélellenőrzésnél szeretnének maradni, azoknak továbbra is fennáll majd a lehetőség.

 

A mesterséges intelligencia rövidíti a várakozási időket, és az előre nem látott eseményekre is számít

A villámláshoz hasonló, előre nem látott körülmények késésekhez vezethetnek. A hasonló kellemetlen külső tényezők semlegesítésének érdekében a jövőben mesterséges intelligencia fog segíteni annak kiszámításában, hogyan érdemes csoportosítani és mozgatni a személyzetet és a gépeket. Ennek köszönhetően 2020-tól még pontosabb járatokra számíthatunk.

 

Még több luxus és pihenés a reptereken

Rengeteg innováció várja majd a jövőben az utasokat, hogy minél kényelmesebb legyen a reptereken eltöltött idő. Az átszálló utasok alvókabinokat találnak majd a KLM új nem schengeni Crown Lounge-zsában, de akár egy fényűző vacsorát is elfogyaszthatnak a Blue étterem és bárban, ahol minden fogást a Michelin-csillagos séf, Joris Bijdendijk alkotott.

 

Kikapcsolni, vagy otthon hagyni a telefon?

Telefon nélkül szinte lehetetlen elindulni otthonról, de egyre többen vannak, akik szándékosan kevesebbet foglalkoznak készülékeikkel utazás során, sokan pedig teljesen félreteszik mobiljaikat. A válaszadók körülbelül fele próbál saját bevallása szerint a lehető legkevesebbet telefonozni nyaralás közben, bár azt is többen leszögezték, hogy ez sokszor rendkívül nehéz. Az utasok majdnem harmada próbálná ki a telefonmentes utazást, másfelől viszont attól tartanak, hogy ez lehetetlennek bizonyulna számukra.

 

_________________

*A felmérést a KLM megbízásából a Factsnapp készítette 400 fő megkérdezésével.

Kulcsszavak: repülés KLM

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01