Volt már, akinek az állásába került az átgondolatlan posztolás
A magyar munkavállalók ötödének rugalmasak a főnökei, míg nyolc százalékuknak minden lépését figyeli a munkáltatója. Van, ahol pontos irányelvek szabják meg például, mit posztolhatnak a kollégák a közösségi médiában, míg másoknak rendszeresen átvizsgálják a csomagját a munkahelyre be- és kilépéskor – derül ki a Profession.hu 1000 fős, reprezentatív mintán végzett online felmérésének adataiból.
A friss felmérés szerint a magyarok húsz százaléka teljes szabadságot élvez a munkájával és munkaidejével kapcsolatban, míg a megkérdezettek nyolc százaléka úgy érzi, hogy minden lépését figyeli a munkáltatója. Pontosan miben nyilvánul ez meg? Magyarország vezető állásportálja utánajárt.
Mindegy mikor, csak a munka el legyen végezve
A válaszadók 41 százaléka nap közben akkor tart szünetet, amikor akar. 32 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy a felettesei annyira rugalmasak a munkaidő tekintetében, hogy csak az a fontos számukra, hogy minden feladat el legyen végezve, és nem az a tény, hogy a bent üljenek a kollégák az irodában. A munkavállalók 12 százalékával fordult viszont már elő, hogy főnöke szóvá tette, ha túl hosszúra nyúlt az ebédszünete.
De ennél akadnak jóval szigorúbb munkakörülmények is: a válaszadók 17 százalékának munkavégzését biztonsági kamerákkal figyelik, 13 százalékuknak rendszeresen vagy alkalmanként alkoholszondát kell megfújnia munkakezdés előtt. Azonos arányban, 13 százalékuk esetében fordul elő, hogy a csomagjukat a munkahelyre be- és kilépés előtt rendszeresen átvizsgálják. Három százalékuk pedig azt vallotta, munkahelyén még azt is ellenőrzik, hogy igazat állít-e, amikor családi vagy egészségügyi okokra hivatkozva marad ki a munkából.
Öncenzúra a közösségi médiában
A céges számítógép használatát is sok helyen korlátozzák: a válaszadók ötöde csak a munkájához elengedhetetlen dolgokra használhatja a számítógépét. Azt viszont, hogy a munkavégzéshez kapott számítógépét magáncélra is használja-e a tiltás ellenére, csak 8 százalékuk esetében ellenőrzik. A válaszadók 4 százalékának viszont még a munkahelyi e-mailjeit is rendszeresen átnézi munkáltatója.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 6,6 millió magyar felnőtt internetezik, ebből 5,8 millióan rendelkeznek Facebook profillal, vizsgálatok szerint átlagosan 6,5 percenként pillantunk a telefonunkra. Nem meglepő hát, hogy a munkahelyek dolgozóik közösségi média használatába is beleszólnak.
A válaszadók 6 százaléka egyáltalán nem posztolhat semmit a közösségi médiában, mert a munkahelye megtiltotta azt. 16 százalékuk számára nincs megtiltva, de pontos irányelvek vannak a munkahelyén a közösségi média használatára vonatkozóan. 27 százalékuk viszont arra használja a közösségi médiát, amire akarja, a munkahelyén nincsenek erre nézve megszorítások.
Érdekesség, hogy a magyar munkavállalók 22 százaléka saját magát cenzúrázza: „ugyan nem szól bele a munkahelyem, hogy mit posztolok, de azt érzem, jobb, ha a munkámról egyáltalán nem osztok meg tartalmat” – vélik.
Vicces posztnak indult, kirúgás lett belőle
100-ból 5 emberrel fordult már elő, hogy posztolt valami olyat a közösségi médiában, amit a munkáltatója problémásnak ítélt. Ez csak negyedük esetében volt privát jellegű, a többieké olyan tartalom volt, ami a munkahellyel, a konkrét munkával, a főnökükkel vagy a munkatársakkal volt kapcsolatos. A következménye legtöbbször annyi volt, hogy megkérték, törölje a posztot, de többeknek az állásába került az átgondolatlan posztolás.
Kapcsolódó cikkek
- Mennyiért neteznek a felhasználók világszerte?
- Optimistább cégvezetők, erősödő beruházási szándék
- Miért nem ismerik a cégedet az IT-sek?
- A magyarok több mint fele hajlandó lenne átképezni magát
- Kincset ér az AI
- Hónapokba telik betölteni egy megüresedő állást
- Öt általános hiba, melyet mindannyian elkövetünk a közösségi média használatakor
- Nem igaz, hogy függők vagyunk a közösségi médiától
- A Facebook előre mutatta a választás eredményét
- Több év végi jutalommal terveznek idén a cégek, mint tavaly
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.