Érkeznek az okos szántóföldek és focipályák
A Soil Scout vezeték nélküli szenzorai segítségével képes pontosan meghatározni a talaj állapotát, ezzel segíthet optimalizálni az öntözést, és növelni a terméshozamot, vagy a pálya minőségét.
Ha az okos eszközök kerülnek szóba, akkor a legtöbb embernek elsőként az okos otthonok vagy autók, esetleg az okos üzemek jutnak eszükbe. Ez nyilván nem is véletlen, hiszen általában az ilyen rendszerek vannak szem előtt, viszont az is tény, az okos ökoszisztémák már megjelentek a növénytermesztésben is.
Soil Scout
A finn Soil Scout pedig az ilyen rendszerek egyik úttörője! A fiatal cég ugyanis kidolgozott egy olyan eljárást, amelynek alapját olyan vezeték nélküli adatátviteli technológiákat használó szenzorok alkotják, amiket akár két méteres mélységben is el lehet helyezni a talajban. Beépített akkumulátoruk 20 éves élettartamot szavatol, ezalatt pedig képesek arra, hogy rendszeres időközönként informálják központi egységüket a talaj nedvességtartalmáról, hőmérsékletéről és ásványi anyag tartalmáról. Egy saját fejlesztésű szoftver pedig kielemzi a kapott adatokat és a talajban termesztett növény fajtáját figyelembe véve, képes "megmondani", hogy pontosan mikor és mekkora mértékű öntözésre van szükség, illetve, hogy esetleg milyen adalékanyagokat kell eljuttatni a talajba.
A Soil Scout megoldásai pedig nem csak virágoskertekben, de komolyabb méretű szántóföldeken, mezőgazdasági művelés alatt álló területeken vagy akár futball- és golfpályákonis alkalmazhatóak. Magyarán így megszületnek az okos sportpályák, és szántóföldek, amelyeknél el lehet kerülni a túlöntözésből fakadó pazarlást, és a talaj tökéletes állapotban tartásával minden korábbinál nagyobb terméshozam - illetve sportpályák esetén jobb minőségű fűfelület - érhető el.
A Soil Scout tevékenységével bárki megismerkedhet személyesen, aki ellátogat a Fruit Logistica kiállítás Start-up napjára. Az eseményre a magyarországi látogatók kedvezményes áron vásárolhatnak belépőt a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarán keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar tudást az agrotechnikába
- Küszöbön a könyvelőszakma digitalizációja
- Tudjuk biztonságban kedvenceinket szilveszterkor is!
- 75 éves kollekció előtt tiszteleg a Mido
- Öt menő ajándékötlet karácsonyra, hogy a gyerek játszva megtanuljon programozni!
- ZENworks 2020: a sebezhetetlen
- Új vezetéknélküli fülhallgatót mutatott be a Huawei
- Telemedicinás rendszerrel összekapcsolható magyar vércukormérő
- Az S&T elindítja az ipari digitalizációs oktatást elősegítő programját
- Mesterséges intelligencia alkalmazása a kis- és közepes vállalkozásokért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.