Biztonságban érzik magukat a magyarok chatelés közben?

forrás: Prím Online, 2020. január 29. 14:54

Az adatvédelem január 28-án tartott világnapja alkalmából és a felhasználók internetes biztonságának fontossága miatt, a Rakuten Viber közel 4 millió embert kérdezett meg kilenc közép- és kelet európai országból, a digitális biztonságukkal kapcsolatban. 

A Viber egy kérdőívet használt a felméréshez az ismert alkalmazáson, melyet Magyarországon, Görögországban, Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában és Legyelországban érhettek el. A kutatásból kiderült, hogy a felhasználóknak mennyire fontos a digitális biztonság. A kérdőív végül a Viber csoportbeszélgetéseinek egyik legizgalmasabb felmérésévé vált: több ezren mozdították előre a kutatást válaszaikkal, a négy fő kérdésre több mint 170 ezer felhasználói reakció érkezett a régióban.

 

Az adatvédelem kérdését a magyarországi felhasználók 71%-a kiemelt fontosságúnak találta. Az attitűd a régió további országaiban is hasonló: a résztvevők 82%-a fejezte ki aggodalmát az internetes biztonságával kapcsolatban.

 

 

A második kérdésre a közép- és kelet-európai válaszadók többsége (47%) szerint új szabályozásra van szükség az online biztonságunkat illetően, a válaszadók 41 százaléka viszont elégedett a jelenlegi rendszerrel – eközben 12% vélte úgy, hogy az interneten a közeljövőben új adatvédelmi szabályozás léphet életbe. 

 

Használt alkalmazásaikban a végponttól végpontig tartó titkosítás a legfontosabb a magyar felhasználók számára – derült ki a harmadik kérdésre adott válaszok alapján.

 

Az utolsó kérdés a Viber biztonságára vonatkozott, a közép-és kelet-európai felhasználok 90 százaléka, míg a magyarok 94 százaléka érzi magát inkább vagy teljesen védve az üzenetküldő alkalmazás használata közben. 

 

„Piacvezető tech vállalatként célunk, hogy biztonságos és privát alternatívát kínáljunk a modern kommunikációs térben, miközben nagy hangsúlyt fektetünk a megbízhatóságra és tisztelettel bánunk felhasználóink személyes terével. Emiatt fontos számunkra, hogy fenntartsuk a párbeszédet az adatvédelemmel és az internetes biztonsággal kapcsolatban. Célunk elérésének érdekében valódi diskurzust kezdeményezünk felhasználóinkkal. Ez a legtermészetesebb módja, hogy kiszolgálhassuk igényeiket, és összpontosítsuk energiáinkat azokra a területekre, ahol a leginkább számítanak ránk.” – nyilatkozta a kezdeményezés kapcsán Atanas Raykov, a Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32