Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak
Az 5G-forradalommal együtt járó technológiai bumm új kihívásokat is tartogat a telekommunikációs iparág számára. A szolgáltatókis tisztában vannak vele, hogy a lehető leggyorsabban lépniük kell a mesterséges intelligencia (MI) és az autmatizáció terén, hogy költséghatékony megoldásokat találjanak a folyamatosan növekvő felhasználói elvárásokra. Az 5G által kínált lehetőségek egyre komplexebb rendszereket hívnak majd életre, és az így létrejövő, minden eddiginél nagyobb adatmennyiséget csak mesterséges intelligenciával lehet majd hatékonyan kezelni. Azt már most látjuk, hogy az 5G-nek köszönhetően az olyan technológiák, mint a dolgok internete (IoT) és az Ipar 4.0 fokozatosan mindennapivá válnak.
Ez csak egy az Ericsson új, „Az MI és az automatizáció a felhasználói élmény növelésében” című jelentésének megállapításai közül. A világszerte több tucat telekommunikációs szolgáltató technológiai vezetőinek megkérdezésével készült kutatás rávilágít, hogy a mesterséges intelligencia iparági alkalmazása többé már nem csak koncepció szintjén működik, de a mindennapi működés valóságává vált.
A jelentés főként arra kereste a választ, hogy az infokommunikációs iparág vezető szakemberei miként használják a mesterséges intelligenciát és az automatizációt az üzleti eredményeik növelésére, valamint új lehetőségek kiaknázására. Ugyanakkor a készítők arra is kíváncsiak voltak, hogy a cégek miként válaszolják meg a felhasználói élmény – és az ezt jelző támogatottsági szint mutató (net promoter score - NPS) – növelésének-, valamint a költséghatékonyság új kihívásait.
A főbb meglátások a következők:
- A megkérdezettek 90 százaléka szerint a mesterséges intelligencia nagyban segítheti az ügyfélelégedettség növelését.
- 10 szolgáltatóból 8 szerint az új technológiák bevezetése növeli a hálózatok komplexitását és ezen keresztül a költségeket.
- A szolgáltatók 92 százaléka eszközölt olyan fejlesztéseket az elmúlt évben, melyek célja a teljesítmény növelése a hálózati adatok automatizált feldolgozása révén.
- A megkérdezettek 90 százalékának jövőre vonatkozó terveiben a felhasználói élmény és az árbevétel növelése fontos helyet foglal el.
- 10-ből 7 szolgáltató számára a technológia változása komoly kihívást jelent.
Az Ericsson kutatása azt igazolja, hogy a legtöbb szolgáltató már jelenleg is foglalkozik a gépi tanulás és az automatizáció alkalmazásával a szolgáltatási területén. Ugyanakkor a tapasztalataik szerint a technológia önmagában nem elegendő, új képességek elsajátítása és új módszerek bevezetése is elengedhetetlen a digitalizáció növelése érdekében. Ezek a szervezeti változások legalább annyira fontosak, mint technológiai beruházások.
Mesterséges intelligencia a komplexitás leküzdésével
Az 5G elterjédese gyorsabb és sokoldalúbb hálózatokat jelent majd, ezzel együtt viszont nagyfokú komplexitást is hoz magával. Ezt leginkább akkor fogják a hálózatok üzemeltetői tapasztalni, amikor több spektrumsávot, vagy heterogén technológiákat, elosztott felhőt, hálózati szeleteket, vagy különösen sűrű hálózatokat üzemeltetnek párhuzamosan. Az összetett hálózatokat már jelenleg sem képes kizárólag ember kezelni, ezért az Ericsson a menedzselt szolgáltatásaiba gépi tanulást és mesterséges intelligenciát épít, mely megoldja ezt a problémát.
Ennek több szintje lehetséges:
- A reaktív problémakezelés helyett proaktív hálózati beavatkozás.
- Elmozdulás a zéró emberi beavatkozású hálózatok felé.
- A meglévő hálózatok teljesítményének növelése.
- Egyesített algoritmusok használata adatalapú problémák megoldására.
“Az 5G és az IoT bevezetése, a csatlakoztatott eszközök számának ugrásszerű növekedése és a szolgáltatások relevanciájának megőrzéséért folytatott küzdelem óriási hatással van a hálózatok és a technológiai háttér üzemeltetésére – mondta el Peter Laurin, az Ericsson menedzselt szolgáltatásokért felelős alelnöke. – Az 5G globális indulásával a szolgáltatók új kihívásokkal néznek szembe, több egyidőben működő hálózati technológiát kell üzemeltetniük, új felhasználói eseteket kell kidolgozniuk, új elvárásoknak kell megfelelniük, és olyan új eszközöket kell bevezetniük, mint a virtualizáció és a hálózati szeletelés. Ezek együtt elengedhetetlenül azt eredményezik, hogy a következő generációs hálózatok irányítása minden eddiginél összetettebb feladat lesz. Az MI-vezérelt megoldások abban segítenek, hogy a jövő hálózatainak komplexitása kezelhető legyen.”
2020. április 6-7-én már másodszor kerül megrendezésre a legnagyobb magyarországi mesterséges intelligencia konferencia, a Reinforce. Az igazi különlegességnek számító MI, a „deep learning” témáit, a terület kutatási eredményeit, lehetséges fejlődési irányait boncolgató konferenciára Budapesten, az Uránia Filmszínházban kerül sor. Az Ericsson Magyarország szakmai irányítása és fő támogatása mellett létrejövő esemény nemcsak a hazai, de a hasonló nemzetközi rendezvények között is kiemelkedőnek számít, miután áprilisban Budapestre érkezik számos, az MI fejlesztések terén meghatározó világcég, területért felelős vezetője, kutatója. Előadást tart majd többek között a Google, a Microsoft, a Verizon Media szakembere is.
Kapcsolódó cikkek
- MI-alapú energetikai szolgáltatással lép piacra az eNET
- Mesterséges intelligenciával a cégek 80 százalékkal gyorsabban növelik nyereségüket
- Bemutatkozik a Samsung Galaxy S20
- Speciális AI-alapú kutatás-fejlesztési projektbe kezd az OTT-ONE
- Az ABB és az Ericsson egyengeti az ipar digitális átalakításának útját
- Ezekre a techológiai trendekre érdemes most figyelnie cégvezetőként!
- A Samsung ismertette emberközpontú fejlesztéseit és kísérleti projektjeit
- CES 2020 – Bosch: Fókuszban a mesterséges intelligencia
- 2020: az adatok évtizedének kezdete
- Az Ericsson és partnerei nagy lépést tettek az 5G gyorsabb és olcsóbb bevezetése felé
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).
A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot
A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.