Magyarországon először élesben is elindul a nyílt bankolás
Öt hónapja léptek életbe az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének (PSD2) nyílt bankolással kapcsolatos rendelkezései, és a Számlázz.hu az egyike annak a négy fintech cégnek, amely megszerezte a Magyar Nemzeti Banktól az ún. AISP engedélyt, melynek értelmében – az ügyfelek hozzájárulása után – harmadik félként hozzáférhet az ügyfelek banki adataihoz. Most pedig hazánkban először élesben is elindul a nyílt bankolás: az online számlázó autokassza rendszerébe mostantól a K&H Bank több mint 120 000 vállalkozói és nagyvállalati ügyfele is becsatlakozhat, megspórolva ezzel akár heti többórányi munkát.
Óriási változások a pénzforgalmi szolgáltatásokban
Az elkövetkező néhány év óriási változásokat hozhat a pénzforgalmi szolgáltatások terén. Az EU irányelveknek megfelelően a bankok kötelesek megfelelő környezetet biztosítani az engedélyekkel rendelkező szolgáltatók számára ahhoz, hogy – amennyiben az ügyfél engedélyt ad erre – az online folyószámláira vonatkozó számlainformációk elérhetők legyenek: a számlaegyenleg és pénzforgalmi tranzakciós adatok.
Végre Magyarországon is elindul élesben a nyílt bankolás
Ugyan tavaly mind a tizennégy hazai bank megnyitotta tesztkörnyezetét az Európai Unió PSD2 irányelvének érvényesítéséhez, az első négy hónapban mégsem indult el aktívan a nyílt bankolás az országban. Most azonban végre az egyik legnagyobb hazai bank ügyfelei beléphetnek a bankolás jövőjébe: a K&H Bank lehetővé teszi a nyílt bankolást számlatulajdonosai számára. A Számlázz.hu autokasszának nevezett szolgáltatásával összekapcsolt banki adatok ennek köszönhetően egyszerre leegyszerűsítik és pontosabbá teszik az adminisztrációs folyamatokat. A szolgáltatás az online számlázók piacán egyedülálló, és akár heti több órát is spórolhatnak az ügyfelek.
„Nyilvánvaló, hogy a nyílt bankolás komoly hatással lesz az életünkre, és vezető pénzügyi szolgáltatóként természetes, hogy a K&H minél előbb meg kívánja ragadni az új irányelvben rejlő lehetőségeket. Számunkra ez természetes, mindennapi jelenség, hisz üzleti stratégiánk egyik sarokköve a digitalizáció és az innováció. Éppen ezért minden területen keressük az innovációkat, és nagy örömünkre szolgál, hogy a Számlázz.hu segítségével most kisvállalkozói és vállalati ügyfeleink számára tudunk olyan megoldást nyújtani, mellyel könnyebbé és gördülékenyebbé tehetjük mindennapjaikat. Reményeink szerint ezzel a megoldással ügyfeleink olyan értékes időt spórolnak majd meg hétköznapjaikban, melyet üzletük továbbfejlesztésére, felvirágoztatására fordíthatnak” – mondta el Kökény Roland, a K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.
Már vártuk az autokasszát
A Számlázz.hu az autokasszának nevezett szolgáltatást három évvel ezelőtt indította el a MagNet Bankkal közösen. A nyílt bankolás lehetővé tette, hogy a legnagyobb hazai bankok egyikével, a K&H-val is létrejöjjön az együttműködés, így már több tízezer hazai vállalkozás szabadulhat meg napi/heti többórányi adminisztrációs tehertől. A Számlázz.hu tervei szerint a közeljövőben további bankok csatlakozhatnak majd a szolgáltatáshoz – feltéve, ha az adott pénzintézet interfésze ezt lehetővé teszi. A szolgáltatásra pedig van igény: a számlázóprogram korábbi felmérése szerint a megkérdezettek több mint 60 százaléka használná az autokasszát, ha lenne erre lehetőség a bankjánál.
„Három éve keressük azt a következő bankot, amelynek nem csak gondolkodásmódja nyitott ügyfelei igényeire, de informatikai rendszerét is hajlandó megnyitni több tízezer vállalkozó felé. Nagy öröm, hogy ez Magyarország egyik vezető bankja, a K&H lett. Sokat nyerhet ezzel a magyar a mikro- és kisvállalkozók széles rétege – gyakorlatilag bárki, akinek vállalkozása van” – mondta Stygár László, a Számlázz.hu szolgáltatásfejlesztési vezetője.
Nyílt bankolás a gyakorlatban
Mostantól, ha beérkezik egy utalás a vállalkozás bankszámlájára, akkor az átutaláshoz tartozó számla az online számlázóprogramban automatikusan kifizetett állapotra vált. Tehát nem kell hosszú perceket tölteni egyetlen bizonylat kézzel történő adminisztrációjával, mert a rendszer ezt megteszi helyettünk, mivel a tranzakció adatai (összeg, kifizetés dátuma) automatikusan megjelennek a Számlázz.hu-ban. Ha pedig a díjbekérő alapján érkezik utalás a bankszámlára, és még nem tartozik hozzá számla, akkor a rendszer azt automatikusan kiállítja és elküldi a vevőnek. Összességében így akár heti több munkaórát is megspórolhatnak azok a vállalkozók, akik a nyílt bankolás mellett döntenek, de a könyvelők számára is nagy segítség lesz az autokassza: amennyiben a könyvelőprogram online adatkapcsolattal rendelkezik a Számlázz.hu-val, akkor a kifizetettség adatai ott is automatikusan megjelennek.
Kapcsolódó cikkek
- Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre
- A PSD2 feltételeinek is megfelel a Trident HSM védelmi megoldása
- Ők jutottak a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság döntőjébe
- A KBC csoport befektet a digitális átalakulásba Közép-Európában
- A K&H nyitott és segíti az innovációt
- Kik lesznek a nemzeti e-sport bajnokok?
- Újabb lendületet kaphatnak a hazai startupok
- Közösségi élménnyé válhat a tanulás
- 7 milliónál is többen használnak autómegosztást
- A K&H mostantól egy mobilalkalmazással videó öninterjúkat használ a kiválasztáshoz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.