A kiskereskedelmi vállalatok minden IT-igényét képes kielégíteni a Fujitsu
A Fujitsu bemutatta a kiskereskedelmi folyamat minden lépését lefedő, egyedülállóan gazdag kínálatát a világ legnagyobb kiskereskedelmi szakvásárán, a németországi Düsseldorfban megrendezett EuroShop 2020-on.
A kiskereskedelmi iparág globális rendezvényén a Fujitsu hangsúlyozza, hogy a piaci szereplők közül továbbra is egyedüliként képes kiszolgálni a kiskereskedelmi vállalatok minden igényét az alapvető IT-gerincinfrastruktúrától és szolgáltatásoktól kezdve a boltüzemeltetési alkalmazásokon át az eladótéri megoldásokig. Egyedülállóan széles informatikai megoldás- és szolgáltatáskínálata révén a Fujitsu a kiskeresekdelmi folyamat minden lépésnél képes új alapokra helyezni a teljesítményt és javítani a vásárlói élményt, a kiskereskedelmi működést kiszolgáló digitális alaptechnológiáknál éppúgy, mint a vevőoldali digitalizációs projektekben.
A Fujitsu főbb újdonságai:
- A Fujitsu kvantumtechnológia által inspirált kiskereskedelmi optimalizációs megoldása: A Fujitsu kvantumtechnológia által inspirált Digital Annealer rendszere kvantumalgoritmusok segítségével kínál áttörő jelentőségű, gazdaságos, hatékony szolgáltatásfejlesztő megoldásokat a kiskereskedelmi környezetben. Lehetővé teszi többek között a „quantum annealing” algoritmusok alkalmazását olyan, korábban megoldhatatlan kihívásokra, mint például az „utazó ügynök” problémája. Ily módon elősegíti az optimális útvonalak meghatározását a logisztika, a raktári komissiózás vagy éppen a kiskereskedelmi helykiosztás terén, és segít megoldani a „best fit” problémát, azaz megtalálni az elhelyezés és az ár optimális kombinációját a szállítási logisztika és a polci kihelyezés területén.
- „Store Operations Cockpit”: A kiskereskedelmi helyszín különböző pontjain elhelyezett érzékelők összekapcsolásával és ezen keresztül az adatok állandó gyűjtésével és elemzésével optimalizálja az üzletekben zajló folyamatokat. A Bosch technológiájával ötvözve képes az energiapazarlás azonosítására és a bolti személyzet munkaterhelésének csökkentésére.
- Szállítói portálok: A vásárlói viselkedéssel kapcsolatos felismerések kiskereskedők és szállítók közötti megosztása kulcsfontosságú a növekedés szempontjából. A Fujitsu bemutatta legújabb módszereit az olyan szállítói portálok létrehozására és kezelésére, amelyek segítségével átalakítható a kiskereskedelmi vállalat és beszállítói közötti értéklánc, javítható az ügyfélelégedettség és növelhető az árbevétel.
- A Fujitsu „Mosiac” pénztármegoldásai: Az önkiszolgáló és a hagyományos pénztár közötti egyszerű váltás révén dinamikus létszámgazdálkodást tesznek lehetővé, igazodva az adott üzleti viszonyaihoz és az ügyfélkiszolgálás fejlesztésének igényéhez. Megelőzik a számolási hibákat, megszüntetik a belső veszteséget, és a készpénzkezelés támogatásával mérséklik a költségeket.
A kiállítás látogatói találkozhattak a Fujitsu kiváló partnereivel, a Connencted Retail ökoszisztéma tagjaival is. A Connected Retail kezdeményezés arra a felismerése épül, hogy a kiskereskedelmi szereplőknek gyorsan kell reagálniuk a vásárlók radikálisan változó elvárásaira és igényeire, ha relevánsak és versenyképesek kívánnak maradni a piacon. A Fujitsu nemrég kiskereskedelmi stratégáknak szánt, gondolatébresztő tanulmányban foglalta össze nézeteit, „A Fujitsu felismerései a jövőre nézve – Digitális átalakulás a kiskereskedelemben” (Future Insights – Digital Transformation in Retail) címmel.
A tanulmány azzal érvel, hogy a társadalom fejlődésével a tömegpiaci kiskereskedelem több alapfeltételezése is megdől. 2030-ra a kiskereskedelmi vállalatoknak a fogyasztók hat – eltérő értékrendű és időként változó viselkedésű – generációjának igényeire kell egyidejűleg reagálniuk. Az új környezetben azok a piaci szereplők lesznek sikeresek, akik képesek felismerni és kezeIni vásárlóik megbízhatósággal és társadalmi felelősséggel kapcsolatos aggodalmait.
„A EuroShop 2020 szakvásáron hangsúlyozzuk, hogy továbbra is a Fujitsu az egyetlen, valóban komplett kiskereskedelmi megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtó szállító a piacon. Áttörő innovációink, köztük a kvantumtechnológia által inspirált kiskereskedelmi optimalizációs rendszer, a Store Operations Cockpit és a szállítói portálmegoldások mellett azt is ismertetjük, milyen előnyöket ígér Connected Retail jövőképünk a kiskereskedelmi szektor számára. Az általunk kínált keretrendszerrel a kiskereskedelmi vállalatok hosszú távon is eredményes, stratégiai szemlélettel reagálhatnak napjaink kihívásaira. Azok, akik nem ismerik fel az átalakulás szükségszerűségét, fokozatosan kiszorulnak majd a piacról, és többé nem tudják visszaszerezni elvesztett hitelességüket és részesedésüket” – nyilatkozta Ralf Schienke, a Fujitsu Central Europe kiskereskedelmi és vendéglátóipari ügyfelekért felelős vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- A Citrixnél a Fujitsu lett “Az év partnere”
- A Fujitsu és a Qumulo közös nagyvállalati fájltároló megoldásokkal lép piacra
- A Fujitsu a Microsofttal közösen ösztönzi a helyben telepített infrastruktúra modernizálását
- Öt megatrend, amely meghatározza a kiskereskedelem jövőjét
- Ismét bajnoki státuszt szerzett a Fujitsu
- A Fujitsu első díjat nyert az Airbus versenyén
- Tökéletes eszköz a rendezett íróasztal kialakításához
- Megérkezett az új generációs Fujitsu ETERNUS CS800 és ETERNUS CS8000
- A Fujitsu kutatása szerint a munkaerő átalakítása az üzleti siker kulcsa
- A Fujitsu modellje új szintre emeli az automatizációval elérhető megtakarítást
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.