A MiR kutatást végzett az AMR-ek belső logisztikában betöltött szerepéről

forrás: Prím Online, 2020. március 4. 13:44

Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) piacvezetője, a Mobile Industrial Robots (MiR) kutatást végzett autóipari, elektronikai, FMCG és logisztikai (3PL) vállalatok* között, hogy képet kapjon a belső logisztikai folyamatok automatizálásával kapcsolatos attitűdökről. A MiR többek közt rákérdezett arra, hogy mikor jöhetne el az ideje az AMR-ek belső logisztikába való integrálásának, milyennek vélik a mobil robotok iparágra mért hatását, és, hogy mik a legnagyobb akadályok, amik az automatizáció növelésének útjában állnak.

„Az automatizálás új lehetőségeket teremt a biztonságosabb, tisztább és produktívabb munkakörülményekre. A vállalatok úgy tudnak globálisan versenyképesek maradni, ha időt takarítanak meg, csökkentik kiadásaikat, és hatékonyabban képesek választ nyújtani a vásárlói igényekre. A kutatás alátámasztja azt, amit az ügyfeleinktől hallunk vissza, azaz, hogy az autonóm mobil robotok rendkívül hatékonyan és gyorsan képesek automatizálni a belső szállítást.” – mondja Jesper Sonne Thimsen, a Mobile Industrial Robots Közép- és Kelet-Európai régiójának értékesítési vezetője.

 

 

Az intralogisztika automatizálása AMR-ekkel – eljött az idő?

A tekintetben, hogy mikor jöhet el az AMR-ekkel integrált belső szállítási folyamatok ideje, az autóipari vállalatok a legoptimistábbak. Ezen iparágon belül a válaszadók 88%-a tervez autonóm mobil robotokat telepíteni az elkövetkező két év során. Az elektronikai iparban 25% vallotta azt, hogy mindez egy éven belül megtörténhet, 35% szerint 1-2 év kell hozzá, míg 30% választotta a 3-5 év közti lehetőséget. Az FMCG szektorban pedig az alábbi eredmények születtek: 58% szeretne két éven belül automatizálni, 21% 3-5 éven belül, 7% pedig majd csak öt év múlva. 14%-uk nem is gondolkodik AMR-ekben. A 3PL vállalatok közül 58% jelölte meg a két éves periódust, és 42% gondolja úgy, hogy 3-5 év kell még mindehhez.

 

Üzleti érték

Az AMR-ek telepítése jelentős üzleti értékkel járhat. Az előnyök a munkaerő és a működési költségek optimalizálásától a megnövekedett termelékenységig, pontosságig és hatékonyságig terjedhetnek. Az autonóm mobil robotok telepítésében az autóipari vállalatok 64%-a lát potenciált a kiadások, a biztonság és a minőség tekintetében. 16% szerint az AMR-ek segíthetnek versenyelőnyt kialakítani, emellett ugyanennyi válaszadó látja úgy, hogy járulékos fejlesztéseket is elhoznak. 

 

Az FMCG iparágban tevékenykedő válaszadók 79%-a lát potenciált a kiadások, biztonság és minőség terén, illetve abban, hogy megnőhet a versenypiaci pozíció. Az elektronikaipari vállalatok 43%-a úgy véli, hogy az AMR-ek a jövőbeni növekedés egyik útját jelentik. Ugyanerre a meglátásra jutott a 3PL vállalatok negyede is.

 

 

A szakképzett személyzet hiánya

Az autóipari és logisztikai vállatok válaszadóinak több mint 50%-a jelezte, hogy a szakképzett munkaerő hiánya áll a további automatizációs terveik útjában. Ezt a problémát az elektronikai ipar képviselőinek 35%-a, az FMCG szektor képviselőinek pedig csaknem 30%-a jelölte meg. A válaszadók több mint fele az összes iparágban azt mondta, hogy az automatizációs befektetés megtérülése nem elég gyors. Az FMCG és elektronikai vállalatok mintegy 40%-a arra jutott, hogy folyamataik túl változékonyak vagy alacsony volumenűek az automatizáláshoz.

 

„Az AMR-hez hasonló új technológia telepítését gyakran műszaki vagy mérnöki befektetésnek tekintik. Ehelyett azonban egy eszköznek kellene tartani, ami a vállalkozás teljes egészén képes segíteni. Biztos vagyok abban, hogy az ügyfeleink – például a lengyel Whirlpool gyár, vagy a szlovákiai Visteon üzem – által megosztott tapasztalatok más vállalatok számára is segítenek felhívni a figyelmet arra, mekkora potenciál is rejlik az intralogisztika hatékony automatizálásában.” – mondja Jesper Sonne Thimsen.

 

 

A kutatásról

A kutatás 2019 végén készült 117 amerikai piacvezető vállalat részvételével, akik különböző iparágakról érkeztek, beleértve az autóipart, az elektronikát, a logisztikát és az FMCG-t. A jelentést húsz, gyártóvállalatok és forgalmazók globális igazgatóságainak képviselőivel készült interjú egészíti ki. A témába való további betekintés a kutatás céljának szempontjából releváns és nyilvánosan elérhető információk másodelemzésével jött létre. A jelentéssel kapcsolatos további információkat az alábbi linken talál: https://www.mobile-industrial-robots.com/pl/report/

 

______________
* A kutatásban az Amerikai Egyesült Államok területén működő vállalatok vettek részt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01