A Siemens átadta az Egyesült Királyság első „Elektromos sugárútját”
A Siemens átadta az Egyesült Királyság első, több mint fél mérföld hosszú, elektromos járművek töltéséhez teljesen átalakított elektromos sugárútját, mely az „Electric Avenue, W9” nevet kapta.
Az ubitricity és a westminsteri városi tanács együttműködésével megvalósult projekt a meglévő infrastruktúra kihasználásával 24 lámpaoszlopot alakított át sikeresen töltőpontokká elektromos járművek számára. A lakosok mostantól a londoni Sutherland Avenue számos pontján tölthetik elektromos járműveiket, két szomszédos út átalakítása pedig várhatóan a következő hetekben fog lezárulni.
A Siemens által az átadás előtt végzett felmérés szerint a brit autósok több mint egyharmada (36%) szándékozott hibrid vagy elektromos járművet vásárolni következő autójaként, és ötből ketten (40%) mondták, hogy a töltőpontok hiánya miatt nem tették meg ezt korábban, vagyis ez a tényező tartja vissza leginkább az autósokat elektromos vagy hibrid jármű vásárlásától.
Az Electric Avenue W9 jól illusztrálja az elektromos járművekről alkotott vélemény változását, mely a brit fővárosban tapasztalható. Az adatok szerint a London belvárosában autózók 80%-a szerint „nagyon fontos”, hogy javuljon a levegő minősége, 83%-uk pedig az elmúlt öt évben fokozta a szénlábnyomának szentelt figyelmét. 2019-ben 40%-kal nőtt a westminsteri kerületben töltött elektromos járművek száma.
Teljes „gőzzel” előre
A westminsteri városi tanács jelenleg több töltőponttal rendelkezik elektromos járművek számára, mint az Egyesült Királyság bármely más önkormányzata: összesen 296, lámpa-oszlopba telepített töltőponttal, közülük 24-gyel az „Electric Avenue, W9”-en. A következő év során a westminsteri városi tanács ezer töltőállomás kialakításáig tervez eljutni, mivel kétszer annyi elektromos járművet regisztráltak helyileg, mint bármely más belső-londoni kerületben, mellyel az összes londoni kerület közül övék az első hely.
A Go Ultra Low Cities Scheme finanszírozásával a Siemens és az ubitricity ez idáig 1300 töltőpontot telepítettek szerte a városban, támogatva ezzel London főpolgármestere, Sadiq Khan #LetLondonBreathe kampányát és élen járva London levegőminőségének fokozásában.
„Tudjuk, hogy London levegőszennyezésének felét a közúti közlekedés okozza, Westminster pedig különösen forgalmas terület. Bár a levegőminőség kihívását nem tudjuk egyik napról a másikra megoldani, az Electric Avenue W9 fontos példa arra, mit lehet elérni a meglévő városi infrastruktúrával. Szemlélteti, miként fognak kinézni a lakóövezetek utcái a közeljövőben, és felgyorsítja az átállást a nulla kibocsátású járművekre” – mondta Cedrik Neike, a Siemens AG Igazgatótanácsának tagja és a Siemens Smart Infrastructure vezérigazgatója.
„Egy olyan városban, ahol a levegőszennyezés okozta helyzet az egyik legrosszabb az országban, minden tőlünk telhető módon támogatnunk kell az átállást a környezetbarát technológiákra. Az Electric Avenue, W9 bepillantást ad Westminster utcáinak jövőjébe, ahol reményeink szerint biztosítani tudjuk az infrastruktúrát, mely lakosaink számára a tisztább és környezetbarátabb közlekedésre való átálláshoz szükséges” – mondta Andrew Smith tanácsos, a Westminsteri Városi Tanács Környezetvédelmi és Közútfenntartó Bizottságának tagja.
Tévhitek
Az autósok jelenleg azt hiszik, hogy Londonban csupán 100-200 töltőpont található elektromos járművekhez, ami 10%-a sincs a Siemens által telepített, most is elérhető pontoknak. Egyharmaduk hitte úgy, hogy lakó- vagy munkahelye közelében nincs töltőpont. A Sutherland Avenue átalakítása az elektromos járművek töltőpontjainak meglévő infrastruktúráját használja fel egy egyszerű és gyors hálózat kialakításához, a westminsteri városi tanács által az előrejelzések szerint 2025-ig regisztrálásra kerülő nyolcezer elektromos jármű töltésére.
„A lámpaoszlopról való töltés rendkívül kényelmes, olcsó, megújuló és energiatakarékos módszert kínál elektromos járművek töltésére azok számára, akiknek nincs kocsifelhajtójuk. Az autók életük 95%-ában egyhelyben állnak, így logikus akkor tölteni őket, amikor a sofőr épp valami mást tesz, pl. alszik vagy dolgozik. Technológiánkat úgy alakítottuk ki, hogy telepítési és karbantartási költségei alacsonyak legyenek, ami hosszú távon alacsony költségeket eredményez az elektromos járművek vezetői és az önkormányzatok számára” – mondta Daniel Bentham, az ubitricity UK ügyvezető igazgatója.
Shirley Rodrigues, London környezetvédelmi és energetikai alpolgármestere, a következőket mondta az Electric Avenue, W9 kapcsán: „Határozott lépésünk a főváros levegőszennyezésének és éghajlatváltozási veszélyeinek kezelésére forradalmat indított el a londoni elektromos közlekedés terén. Tavaly több mint 140 szervezett támogatta a főpolgármester Elektromos Jármű Infrastruktúra Munkacsoportját, mely tervet dolgoz ki a nyilvános töltőállomások hálózatának bővítésére szerte a fővárosban. Az ilyesféle újításokat szorgalmaztuk már korábban is – a mostani fontos lépést jelent egyre bővülő töltőhálózatunk támogatásához.”
„A dízeles és benzines autók tiltásának közeledtével, miközben a londoni kerületek levegőnk minőségének javításán fáradoznak, nagy izgalommal tölt el, hogy elkészültünk első teljesen átalakított sugárutunkkal, az Electric Avenue, W9-nal. Partneri kapcsolatunk az ubitricityvel lámpaoszlopok átalakítására elektromos és hibrid járművek töltéséhez csak egy a Siemens számtalan kezdeményezése közül, melyek célja, hogy segítsük utaink felkészítését a jövőre, illetve a járművezetőket a jobb döntések meghozásában a közlekedés terén” – mondta Bernard Magee, a Siemens Future Grid értékesítési igazgatója.
További kutatás: A válaszadók harmada (36%) fejezte ki aggályát, hogy akkumulátora nem elegendő utazási szükségleteihez. Az átalakításokhoz használt technológiával az elektromos járműveket a bennük alkalmazott akkumulátortöltő rendszertől függően egyetlen éjszaka alatt kb. 200-300 km megtételére elegendő árammal lehet feltölteni. A hibrid autók teljes feltöltéséhez gyakran mindössze 2-3 óra elegendő.
Kapcsolódó cikkek
- Nyolc meglepő tény az elektromos autókról
- Itt az ABB elektromos hajtású autókhoz kifejlesztett töltőmegoldása
- Tíz százalékos kedvezmény elektromos autót bérlő vasúti bérleteseknek
- A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását
- Forradalmi koncepcióabroncs a jövő elektromos járműveihez
- Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán
- A Lime 2030-ig 100 százalékban zéró emisszióssá teszi járműparkját
- A Siemens az okos épületek vezető IoT platform szolgáltatója
- Az ABB energiatároló rendszereket gyártó, modern üzemet avatott fel Badenben
- Az e-autók ára nem csökken úgy, ahogy az akkuké
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.